استانداری ایلام

استاندار ایلام

گره استاندار ایلام بر فرش منقش به نام عشق و ایثار یا حسین(ع)

گره استاندار ایلام بر فرش منقش به نام عشق و ایثار یا حسین(ع)

استاندار ایلام پس از این اقدام فرهنگی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: مشارکت ۱۳۹ هزار نفر در بافت این فرش این پیام را دارد که دل خود را با نام و یاد امام حسین ( ع) گره زنیم و پیوند خود را با کربلا، نجف و قیام عاشورا مستحکم کنیم. 

دکتر بهرام افزود: به لطف خداوند متعال نهضت بزرگ اربعین به قیام امام مهدی ( عج) متصل می‌شود.

فرش منقش به نام مبارک «یا حسین» که به نام فرش زائر نام‌گذاری شده و با مضمون هر زائر یک گره طراحی گردیده است، قرار است با ۱۳۹ هزار گره و به دست زائران اربعینی در مرز مهران بافته شود.

گفتنی است این اولین فرش در طول تاریخ بافت فرش در جهان است که هزاران نفر در بافت آن همکاری می‌کنند و ۱۳۹ هزار نفر بر آن گره می‌زنند.

طرح این فرش مزین به نام نامی امام عشق و ایثار امام حسین(ع) است، یاحسین جمله‌ایست که بر این فرش نقش خواهد بست.

با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته قرار است، آخرین گره فرش زائر توسط مقام معظم‌رهبری(مدظله‌العالی) بر فرش رقم بخورد و سپس به موزه حرم مطهر امام رضا(ع) اهدا گردد.

مبدع این طرح کمال آزادی از هنرمندان پیشکسوت هنرهای تجسمی استان و رییس اتحادیه تعاونی‌های فرش، گلیم و صنایع‌دستی استان ایلام است. 

این کار فرهنگی برای اولین بار در سطح کشور و توسط استانداری ایلام، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره‌کل تبلیغات اسلامی، بسیج اصناف ایوان، اتحادیه تعاونی‌های فرش، گلیم و صنایع دستی، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اجرا می‌شود. 
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است