استانداری ایلام

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار ایلام:

رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به ۵.۵ درصد رسیده است

رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به ۵.۵ درصد رسیده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان چرداول  از رشد اقتصادی  ۵.۵ درصدی دولت سیزدهم خبر داد.

وی در تبیین دستاوردهای دولت به رشد تجارت خارجی که  بیش از دو و نیم برابر گذشته بوده اشاره نمود و افزود: در مهار نرخ تورم نیز با توجه به اینکه در مرداد سال ۱۴۰۰ نرخ تورم ۴۵/۷ درصد بوده و در فروردین ماه امسال این عدد به ۳۸.۸ درصد رسیده است و استان ایلام از رتبه اول تورم کشور به رتبه دوازدهم کشور رسیده و ۱۲ پله در کاهش تورم بهبود یافت.

دکتر عباسی با اشاره به دستاوردهای دولت در کاهش نرخ بیکاری تاکید کرد :  نرخ بیکاری در سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰ به طور متوسط ۱۰.۸ درصد بوده که این نرخ در پاییز ۱۴۰۲ به ۷.۶ درصد رسیده است  و نرخ بیکاری استان ایلام نیز پایین‌تر از میانگین کشوری بوده است .

معاون استاندار ایلام تسهیل در صدور مجوزها، رونق بازارچه‌های مرزی و توجه به رفع مشکلات واحدهای تولیدی و واحدهای راکد را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید دانست و خاطرنشان کرد: در بحث گردشگری خارجی گردش مالی این صنعت از دو و نیم میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ به ۶.۲ میلیارد دلار در سال جاری رسیده است و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری نیز در دولت سیزدهم بیش از ۱۸ برابر بوده است.

وی به تسهیلاتی که برای رفع مشکلات و موانع واحدهای تولیدی از طرف دولت سیزدهم ارائه شده اشاره کرد و بیان داشت: رفع کاهش مالیات‌های واحدهای تولیدی از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد در سال ۱۴۰۱ و کاهش آن به ۱۸ درصد در سال ۱۴۰۲ از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم بوده است.

دکتر عباسی عنوان کرد: در بخش تولیدات کشاورزی بیش از ۳۵ هزارهکتار در استان به کاشت دانه‌های روغنی اختصاص پیدا کرده و امسال شاهد برداشت ۲۲ هزار تنی دانه کلزا از اراضی کشاورزی استان بوده ایم که این مورد در سال ۱۴۰۰ حدود ۳ هزار تن بوده است.

معاون اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به برگزاری نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان‌ها تصریح کرد: برگزاری این ستاد در شهرستان‌ها با هدف بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در حوزه‌های صنعت و کشاورزی و رفع آنها در خود شهرستان‌ها بوده است و امیدواریم که این اقدام به رشد تولید و رفع موانع واحدهای تولیدی در شهرستانهای مختلف استان بینجامد.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است