استانداری ایلام

مدیرکل بحران: احداث مرکزپرتودهی در ایلام موجب ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی می‌شود

مدیرکل بحران: احداث مرکزپرتودهی در ایلام موجب ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی می‌شود

مدیرکل بحران: احداث مرکزپرتودهی در ایلام موجب ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی می‌شود

مدیرکل بحران: احداث مرکزپرتودهی در ایلام موجب ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی می‌شود

🔴 مدیرکل بحران استانداری ایلام با تاکید بر راه‌اندازی و احداث مرکز فناوری هسته ای(پرتودهی) برای ارتقای سطح کیفی محصولات کشاورزی در این استان، اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی می توانند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

نشست علمی و تخصصی" نقش فناوری هسته‌ای (پرتودهی) در ارتقای امنیت غذایی و پیشگیری از بحران‌های حوزه کشاورزی" روز دوشنبه باحضور معاون پرتودهی سازمان انرژی اتمی، مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی، معاونت هماهنگی پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام در این نشست، با اشاره به ظرفیت بالای استان ایلام در بخش کشاورزی، اظهار کرد: لازم است که زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش بنیان، بخش خصوصی و فعالان مرتبط در حوزه کشاورزی و فناوری‌های هسته‌ای، در زمینه استفاده از فناوری پرتودهی در تولید موادغذایی فراهم شود.

" مجید بیگلریان" با بیان اینکه فناوری پرتودهی و سامانه‌های آن، گامی بزرگ و تعیین‌کننده برای سلامت جامعه و امنیت غذایی به شمار می رود، افزود: استفاده از این فناوری می‌تواند موجب کاهش ضایعات و هدر رفت تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی شود.

وی با اشاره به حجم صادرات محصولات کشاورزی از مرز بین المللی مهران، بر لزوم سرمایه‌گذاری بخش‌های دولتی و خصوصی در احداث مرکز فناوری هسته‌ای (پرتودهی) در محل قرنطینه جهاد کشاورزی بازارچه مرزی مهران با هدف ارتقا کیفی محصولات کشاورزی صادراتی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام تشکیل جلسات مستمر در خصوص بررسی کارشناسی استفاده بهتر از این دانش را در استان ضروری دانست و گفت: دانش هسته‌ای نقش موثری در زمینه گسترش و توسعه تولیدات بخش کشاورزی و بالابردن ضریب امنیت غذایی، بهداشتی و درمان و فراهم شدن مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم دارد.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: استان ایلام با ۲۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و تولید ۸۳۰ هزار تن محصولات زراعی و با 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، نیازمند راه‌اندازی مرکز فناوری پرتودهی است.

"اسماعیل گوهری" ابراز کرد: استان ایلام یکی از استان‌های پیشرو در بخش کشاورزی به ویژه در تولید دانه‌های روغنی و لبنی در غرب کشور به شمار می رود و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز هسته‌ای پرتودهی برای مبارزه با علف‌های هرز، کاهش بار میکروبی محصولات به ویژه محصولات تولیدی لبنی و ... دارای اهمیت زیادی است.

لازم به ذکر استان ایلام دارای یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع ییلاقی، میانبند و قشلاقی در کشور است

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است