استانداری ایلام

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام:

وزارت نیرو در دولت سیزدهم یک هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان در استان ایلام هزینه کرده است

وزارت نیرو در دولت سیزدهم یک هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان در استان ایلام هزینه کرده است

وی، احداث سد مخزنی، شبکه آبیاری و زهکشی گدارخوش شهرستان مهران را یکی از پروژه‌های مهم حوزه وزارت نیرو در استان عنوان کرد و ادامه داد: مطالعات حفاری و ژئوتکنیک این پروژه انجام گرفته و آماده آغاز عملیات اجرایی است.

معاون استاندار ایلام، اعتبار هزینه شده برای احداث سد سیکان را ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این سد به منظور تامین آب شرب شهرستان‌های دره‌شهر، آبدانان و بدره با پیشرفت فیزیکی ۲۴ درصد در حال احداث است.

هژبری، احداث سد میمه و شبکه آبیاری و زهکشی اراضی دشت دهلران با ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی و یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار را از دیگر پروژه های دارای اهمیت استان دانست و یادآورشد: عملیات اجرایی سد مخزنی چناره به منظور تامین آب شرب شهرستان‌های ایلام، چرداول و سیروان آغاز و تاکنون ۵۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی، با بیان اینکه مطالعات پروژه سد ورگر آبدانان در حال انجام است، اظهار کرد: تاکنون ۱۰ میلیارد تومان توسط جهاد کشاورزی و همچنین ۱۳ میلیارد تومان توسط وزارت نیرو برای مطالعات این سد هزینه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: برای پروژه خط انتقال آبگرم دهلران، تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ متر لوله پلی اتیلن اجرا شده، ۹ حوضچه آرامش تکمیل و یک حوضچه دیگر در حال اجرا است.

وی افزود: این پروژه در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۳۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

هژبری، میزان پیشرفت فیزیکی پروژه کنترل رانش در بستر رودخانه های شهر چوار را ۸۱ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده است که امیدواریم تا پیش از فصل بارش سال آینده به اتمام برسد.

🗓️ چهارشنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است