استانداری ایلام

استاندار ایلام

برای ۲ ابرپروژه در آستانه افتتاحِ «سامانه گرمسیری» و «تونل کبیرکوه» ۳۹۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم هزینه شد

برای ۲ ابرپروژه در آستانه افتتاحِ «سامانه گرمسیری» و «تونل کبیرکوه» ۳۹۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم هزینه شد

 

استاندار ایلام:
✔️برای ۲ ابرپروژه در آستانه افتتاحِ «سامانه گرمسیری» و «تونل کبیرکوه» ۳۹۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم هزینه شد/ پروژه ان‌جی ال و نیروگاه صبا دهلران، تصفیه‌خانه ایوان، کاغذ‌سنگی چرداول، سالن فرودگاه ایلام، ارغوان‌گستر و فاز دوم پالایشگاه چوار به زودی به بهره‌برداری می‌رسند/ کشتارگاه دام ایلام با رویکرد فساد‌ستیزی دولت سیزدهم به بیت‌المال بازگشت 

📋بخش دوم 

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز چهارشنبه ۲ اسفند‌ماه در نشست گفت و شنود استاندار با جوانان در بخش دوم سخنان به ابر‌پروژه‌ی سامانه‌ی گرمسیری به عنوان یکی از پروژه‌های مهم استان اشاره کرد و گفت: در صورت افتتاح این پروژه، ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود که فاز نخست آن در آستانه‌ی افتتاح است و در‌ صورت بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود. از مجموع اعتبارات اختصاص یافته(حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان) برای سامانه‌ی گرمسیری، ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در این دولت هزینه شده است.

وی بیان داشت: برای این پروژه از نقطه‌ی صفر مرزی استان تا سد کنجان‌چم به طول ۸۵ کیلومتر دو لوله‌ی ۲ متر و ۴۰‌ سانتی‌متری لوله‌گذاری شده و هم‌اکنون آب در لوله‌ها جریان دارد که ۱۷ کیلومتر نیز تونل ساخته شده است و چهار دره پر شده که آب به‌صورت ثقلی (بدون نیاز به پمپاژ) عبور کرده است.

وی اضافه کرد: برای این پروژه ۱۱۰ هزار تن میلگرد و ۷۰ هزار متر مکعب بتن به‌کار رفته است و ظرفیت ذخیره‌ی آب پشت سد کنجانچم ۸۵ میلیون متر مکعب است‌‌.

استاندار ایلام یادآور شد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان در کنار سامانه‌ی گرمسیری، تونل کبیرکوه به‌طول ۷ کیلومتر است که فقط در این دولت یک‌هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در آستانه‌ی بهره‌برداری است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: در مجموع  ۳۹۰۰ میلیارد تومان در این دولت برای برای ۲ ابرپروژه در آستانه افتتاحِ سامانه گرمسیری و تونل کبیرکوه هزینه شد‌.

وی اضافه کرد: نیروگاه صبا دهلران یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان در شهرستان دهلران است که با افتتاح آن ۱۰۰ مگاوات برق تولید می‌شود که ۵۰ مگاوات آن برای  مصرف پتروشیمی و ۵۰ مگاوات به شبکه سراسری برق تزریق می‌شود.

استاندار ایلام عنوان کرد: تصفیه‌خانه‌ی آب شهر ایوان که ۱۷۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است، شهر ایوان و بیش از ۱۷ روستا از آن بهره‌مند می‌شود نیز در آستانه‌ی بهره‌برداری است.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد:  سالن بین‌المللی فرودگاه ایلام نیز با ۲۹۲ میلیارد تومان نیز در آستانه‌ی افتتاح است‌.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پروژه‌ی تولید کاغذ سنگی تا الان ۳۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در آستانه‌ی بهره‌برداری است.

وی  به خلع‌ید مالک کشتارگاه دام ایلام نیز اشاره کرد و گفت: نگاه این دولت فساد‌ستیزی است. برخی‌ها سال ۹۶ بدون در نظر گرفتن مصالح نظام، کشتارگاهی را که آن زمان ارزش میلیاردی داشت با ۱۲ میلیارد تومان و اقساط سالیانه‌ی ۵۰۰ میلیون تومان به کسی واگذار کردند که اصلا اهلیت این کار را نداشته است و از شخصی که قرار بوده مابقی هزینه‌ی کشتارگاه را به صورت قسطی پرداخت کند از آن زمان تاکنون هیچ مبلغی وصول نشده بود.

استاندار ایلام ادامه داد: خوشبختانه در این دولت با نگرش فساد ستیزی و پیگیری‌های انجام شده تلاش شد تا کشتارگاه را از دست این شخص خارج و این مجموعه دوباره به دامن بیت‌المال بازگردد که این مهم محقق شد.

🗓 چهارشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۲ 
@ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است