استانداری ایلام

اعلام هشدار «نارنجی» از سوی اداره کل مدیریت بحران / فعالیت سامانه بارشی قوی در سطح استان

اعلام هشدار «نارنجی» از سوی اداره کل مدیریت بحران / فعالیت سامانه بارشی قوی در سطح استان

اعلام هشدار «نارنجی» از سوی اداره کل مدیریت بحران / فعالیت سامانه بارشی  قوی در سطح استان

اعلام هشدار «نارنجی» از سوی اداره کل مدیریت بحران / فعالیت سامانه بارشی  قوی در سطح استان 

اداره کل مدیریت بحران استان ایلام درباره  فعالیت سامانه هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان مبنی بر بارش، رگبار و رعدوبرق، و بارش برف در ارتفاعات  با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی شماره ۱۷ هواشناسی استان از روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه تا روز شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۸ بهمن ماه هشدار داد.

 اداره کل مدیریت بحران  اعلام کرد: هشدار سطح نارنجی هواشناسی زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و سبب خسارت‌های احتمالی شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با هرگونه تهدید خسارت‌زا صادر می‌شود.

لذا بر همین اساس اداره کل مدیریت بحران ضمن ابلاغ هشدار شماره ۱۷ سطح نارنجی  هواشناسی به اعضای ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستانها به منظور آمادگی هرچه بیشتر دستگاههای اجرایی،  جلسه ی در روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه  با حضور معاون سیاسی امنیتی  تشکیل می گردد.

♦️ مخاطره سامانه مذکور در زمینه بارش باران ، رعد و برق ،لغزندگی معابر و جاده ها ، طغیان رودخانه ها ،در ارتفاعات برف، وزش باد شدید ، مه گرفتگی، مناطق مختلف استان را فرا می‌گیرد.

اداره کل مدیریت بحران استان ایلام  نسبت به احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و هوایی  ،  لغزندگی معابر و  گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، انسداد گردنه‌های مسیرهای برف‌گیر، احتمال آب‌گرفتگی معابر و مسیل‌ها و رودخانه‌ها، کاهش شعاع دید به واسطه   مه آلودی، احتمال سقوط اشیا و سقوط از ارتفاع طی این مدت هشدار داده و توصیه کرده است که هم استانی‌ها از سفرهای غیر ضروری به ویژه در گردنه‌های برف گیر بپرهیزند.

  اداره کل مدیریت بحران  بر لزوم مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی تاکید شده است

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است