استانداری ایلام

رییس ستاد انتخابات استان ایلام:

روند بررسی صلاحیت‌ها کاندیداها تا فردا ۱۹ بهمن‌ماه ادامه دارد/ هزینه‌های  داوطلبان در هنگام برگزاری انتخابات رصد می‌شود

روند بررسی صلاحیت‌ها کاندیداها تا فردا ۱۹ بهمن‌ماه ادامه دارد/ هزینه‌های  داوطلبان در هنگام برگزاری انتخابات رصد می‌شود

رییس ستاد انتخابات استان ایلام:
✔️روند بررسی صلاحیت‌ها کاندیداها تا فردا ۱۹ بهمن‌ماه ادامه دارد/ هزینه‌های  داوطلبان در هنگام برگزاری انتخابات رصد می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با بیان اینکه تاکنون ۱۲۹ داوطلب این استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده‌اند، گفت: امکان تغییر این تعداد تا فردا ۱۹ بهمن وجود دارد.

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، محمد‌سبحان حسنی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام و رییس ستاد انتخابات استان روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه در نشست هم‌اندیشی ستاد انتخابات استان ایلام با روحانیون و طلاب با اشاره به تغییر قانون انتخابات، اظهار کرد: این تغییرها امسال در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری لحاظ شد.

وی با بیان اینکه یکی از تغییرهای امسال در انتخابات، فرآیند پیش ثبت‌نام نویسی داوطلبان بوده است، افزود: در این مرحله ۴۴۲ نفر برای انتخابات و نمایندگی مردم استان در مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کردند.

حسنی گفت: در این مرحله افرادی که به نوعی خود را واجد شرایط می دانستند وارد عرصه شدند و بخشی از صلاحیت‌های اولیه در این مرحله از جمله مدارک و مستندهای آنان احراز شد.

معاون استاندار ایلام و رییس ستاد انتخابات استان ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌شد که روند ثبت‌نام‌ها افزایش یابد و بر این اساس در مرحله پیش‌ثبت‌نام این فرصت در اختیار مراجع ذی‌صلاح برای بررسی مدارک و واجد شرایط بودن داوطلبان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در فرآیند انتخابات امسال شفافیت مالی کاندیداها یکی دیگر از تغییرهای قانون انتخابات کشور بوده است، افزود: بر این اساس هزینه‌های داوطلبان در هنگام برگزاری انتخابات رصد می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با بیان اینکه ۲۲۰ حوزه انتخابیه در کشور وجود دارد، افزود: یکی دیگر تغییرهای انتخابات نسبت به دوره‌های قبل راه اندازی کانال‌های تلویزیونی برای داوطلبان انتخابات در راستای بیان دیدگاه های خود است که با توجه به اینکه در استان ایلام ۲ حوزه انتخابیه وجود دارد ۲ کانال تلویزیونی در استان راه‌اندازی شده است.

حسنی با بیان اینکه تاکنون در فرآیند و جریان بررسی‌ها، ۱۲۹ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان تایید صلاحیت شده‌اند، ابراز کرد: بر اساس تقویم انتخابات، روند بررسی صلاحیت‌ها تا فردا ۱۹ بهمن‌ماه ادامه دارد.

معاون استاندار ایلام با اشاره به اینکه ممکن است که تا فردا بر اساس بررسی‌های شورای نگهبان تغییرهایی در تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده داده شود، یادآورشد: از تعداد افراد تایید صلاحیت شده ۹۸ نفر مربوط به حوزه انتخابیه ایلام و ۳۱ نفر مربوط به حوزه انتخابیه دهلران است.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دارای ۳۱ فرآیند است که بر اساس جدول زمان‌بندی انتخابات اکنون در مرحله نوزدهم از این فرآیندها قرار داریم.

❑‌کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان ایلام

#انتخابات_پُرشور
#مشارکت_حداکثری   

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است