استانداری ایلام

⭕️پیام استاندار ایلام به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش

✔️استاندار ایلام به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش پیام تبریک صادر کرد

✔️استاندار ایلام به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش پیام تبریک صادر کرد

⭕️پیام استاندار ایلام به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش 

✔️استاندار ایلام به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش پیام تبریک صادر کرد

📲|به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام متن پیام دکتر حسن بهرام نیا به شرح زیر است: 


بسم‌الله الرحمن الرحیم

«شوراهای آموزش و پرورش، تبلور اراده‌ی مردم و نظارت همگانی بر تعلیم و تربیت کشور است»
مقام معظم‌رهبری

نقش اصلی و رسالت خطير آموزش و پرورش تأمین و تربیت نیروی انسانی ماهر برای جامعه است و بر همین اساس این دستگاه تربیتی و آموزشی افزون بر ساختار اداری خود، زیر نظر نظام هدفمند شورایی به رفع چالش‌ها و برنامه‌ریزی برای تأمین نیازها می‌پردازد.
بی‌تردید رشد و توسعه‌ی پایدار یک کشور به تربیت انسان‌های آگاه، متعهد و متخصص بستگی دارد و در این میان اثرگذارترین نهاد اجتماعی، آموزش و پرورش و مدرسه به‌عنوان محلی برای تمرین زندگی اجتماعی و کانون خلق دنیای آینده به‌شمار می‌رود. مشارکت در آموزش و پرورش پدیده‌ای است که از دیرباز مورد توجه بوده است و این بدان معناست که دولت‌ها به تنهایی و با صرف اعتبارات کلان قادر به تأمین و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز خود نیستند.
شوراهای آموزش و پرورش از اثرگذارترین و مهم‌ترین ظرفیت‌های قانونی برای پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت می‌باشند که تصویب ضوابط مالی مدارس، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در مورد تهیه‌ی زمین برای احداث و توسعه‌ی اماکن آموزشی و پرورشی، برنامه‌ریزی برای چگونگی تقدیر از کارکنان شایسته و لایق مدارس، تشویق و ترغیب صاحبان صنایع، اصناف و خیرین جهت احداث و اهدای مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی، نظارت مستمر بر فعالیت‌های آموزش و پرورش، بررسی نقاط قوت و ضعف آن و ارائه‌ی پیشنهادهای لازم از مهم‌ترین اهداف تشکیل شوراهای آموزش و پرورش است.
ضمن گرامی‌داشت هفته‌ی شوراهای آموزش و پرورش(24لغایت 30 دی ماه)، تقویت نقش این شورا در برنامه‌ریزی و توسعه‌ی استان و توجه ویژه‌ی تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر‌دولتی به مفاد قانون شوراها و مصوبات آن و هم‌چنین ایجاد بستری مناسب برای جلب، جذب و هدایت نیکوکاران و خیرین به توسعه و تجهیز مدارس در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، آگاه‌سازی و ترویج مفاد قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها درسال " مهار تورم و رشد توليد " مورد تأکید می‌باشد.
توفیق روزافزون اعضای محترم شوراهای آموزش و پرورش استان را برای تحقق اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت در دولت مردمی ایران قوی، از خداونـد بـزرگ خواهانم.
                                                                                                     
                 حسن بهرام‌نیا 
استاندار و رييس شورای آموزش و پرورش استان ايلام

🗓 شنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است