استانداری ایلام

دستور قاطع استاندار ایلام در جلسه‌ی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ایلام؛

✔️فعالیت شرکت«بارگیران سبک‌بار» مستقر در مرز مهران تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

✔️فعالیت شرکت«بارگیران سبک‌بار» مستقر در مرز مهران تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

دستور قاطع استاندار ایلام در جلسه‌ی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ایلام؛
✔️فعالیت شرکت«بارگیران سبک‌بار» مستقر در مرز مهران تا اطلاع ثانوی تعطیل شد 

⭕️دادستان ایلام: تصمیم استاندار قانونی است/ مخالف انحصارطلبی هستیم 


📲به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، امروز و در جلسه‌ی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ایلام که با حضور استاندار ایلام در سالن جلسات شهیدرجایی استانداری ایلام برگزار شد، موضوعات مرتبط با «شرکت بارگیران سبک‌بار» واقع در مرز مهران که وظیفه‌ی صدور فهرست کالا(مانیفست گمرکی) برای خروج کامیون‌های عراقی حامل کالا را بر عهده دارد، مورد بررسی قرار گرفت.

با توجه به امتناع شرکت مذکور از ارائه‌ی مواردی هم‌چون پرداخت مالیات، استاندار ایلام در این جلسه، دستور تعطیلی این شرکت را صادر کرد.

استاندار ایلام تأکید کرد: دلیلی وجود ندارد چنین شرکت‌هایی در استان حضور داشته باشند و از مزایایی بهره‌مند شوند، اما از پرداخت مالیات و سایر موارد قانونی، سر باز دهند، لذا باید بررسی شود وجود چنین شرکت‌هایی برای استان چه سودی دارد.

نماینده‌ی عالی دولت در استان با بیان این‌که فعالیت این شرکت تا اطلاع ثانوی تعطیل است، افزود: هر نوع صادراتی نیازی به فهرست کالایی(مانیفست گمرکی) ندارد و از نظر استان فعالیت این شرکت وجاهت قانونی ندارد و بعد از بررسی و استعلام از مراجع ذی‌صلاح و مقامات ملی، چنان‌چه مشکلی برای ادامه‌ی این شرکت وجود نداشت، در استان هم تمکین خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که بنده به‌عنوان نماینده‌ی دولت در استان تعطیلی این شرکت را اعلام می‌کنم، ادامه داد: اداره‌کل گمرکات استان هم‌اکنون نسبت به تعطیلی این شرکت اقدام نماید. 

هم‌چنین دادستان ایلام نیز با استقبال از این تصمیم استاندار گفت: تصمیم استاندار قانونی است و مخالف هرگونه انحصارطلبی هستیم. هرگونه فرار مالیاتی و ترک فعل، جرم محسوب می‌شود، سکوت متولیان امر در این رابطه پذیرفتنی نیست.

 لازم به ذکر است تعطیلی این شرکت در مرز مهران هیچ ارتباطی به تردد عادی مسافران از پایانه‌ی مرزی ندارد و شامل این موضوع نمی‌شود.

🗓️ دوشنبه ۴ دی‌ماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam
                     ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام 
🔸اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:
🆔 @IlamProvince_news     :تلگرام

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است