استانداری ایلام

استاندار ایلام

پس از  سال‌ها مجوز مطالعه و تحقیقات میدان نفتی حوزه‌ی جنوب(میدان نفتی دهلران)  به دانشگاه ایلام اخذ شد

پس از  سال‌ها مجوز مطالعه و تحقیقات میدان نفتی حوزه‌ی جنوب(میدان نفتی دهلران)  به دانشگاه ایلام اخذ شد

استاندار ایلام:
❑ پس از  سال‌ها مجوز مطالعه و تحقیقات میدان نفتی حوزه‌ی جنوب(میدان نفتی دهلران)  به دانشگاه ایلام اخذ شد / طی ۶ ماهه‌ی نخست سال‌جاری  ۱۰۰ میلیارد‌ تومان از قِبل انتقال پرونده‌ی مالیاتی نفت و گاز وارد استان شد/ «خودکشی» یکی از اولویت‌های پنجگانه‌ی طرح‌های پژوهشی استان است/ رسانه‌ها با هنرنمایی ظرفیت‌های استان را برجسته کردند/ سوق دادن اعتبارات به حوزه‌ی پژوهش بازخورد و نتایج مثبتی را برای استان در پی دارد/ با عنایت به تردد ۸ میلیون زائر در استان، «گردشگردی مذهبی مردم‌پایه» می‌‌تواند یکی از موضوعات پژوهشی استان باشد  

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز یکشنبه ۲۸ آبان‌ماه در نشست کارگروه آموزش، پژوهش فناوری و نوآوری استان، گفت: طی هفته‌ی گذشته با پیگیری‌های انجام شده با همکاری و مساعدت دکتر خجسته‌مهر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مطالعه و تحقیقات مربوط به میدان نفتی حوزه‌ی جنوب(میدان نفتی دهلران) به دانشگاه ایلام واگذار شد و این مهم گامی بلند در راستای تحقیق و توسعه‌ی منابع انرژی در استان و استفاده از تحقیق و پژوهش دانشجویان دانشکده‌ی مهندسی نفت دانشگاه ایلام است.

وی ادامه داد: پس از اخذ این مجوز، دانشگاه ایلام عملاً وارد کارهای پژوهشی، تحقیقاتی و عملیاتی میدان‌های نفتی دهلران می‌شود.

دکتر بهرام‌نیا اضافه کرد: با تلاش‌های انجام شده طی ۶ ماهه‌ی نخست سال‌جاری هم‌چنین  ۱۰۰ میلیارد‌ تومان از قِبل انتقال پرونده‌ی مالیاتی نفت و گاز وارد استان شد و در ۶ ماهه‌ی دوم سال این رقم بیشتر خواهد بود.

وی با تاکید بر توجه به تحقیقات و پژوهش‌های عملیاتی و میدانی در حوزه‌ی کشاورزی، یادآور شد:  «دامداری» و «کشاورزی» پیشران اقتصادی استان است.

وی با تاکید بر این مطلب که مبنای پژوهش‌ها براساس نیازمندهای استان باشد، عنوان کرد: هر پژوهش نیاز به تحقیق دارد و سوق دادن اعتبارات به حوزه‌ی پژوهش بازخورد و نتایج مثبتی درپی خواهد داشت.

استاندار ایلام بیان داشت: باید نگاه خود را به ظرفیت‌های استان معطوف کنیم و توجه برجستگی‌ها و پتانسیل‌های استان نظیر گردشگری، نفت، گاز و پتروشیمی و کشاورزی و دامپروری باید در دستور کار باشد که رسانه‌ها طی دو سال اخیر به خوبی در انعکاس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان عمل کردند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان نظیر  گردشگری، گفت: استان ایلام با تلاش مجموعه‌ی دست‌اندرکاران حوزه‌ی گردشگری و رسانه‌ها، پدیده‌ی نوظهور در گردشگری است و با عنایت به این‌که سال گذشته ۸ میلیون زائر از مرز مهران تردد کردند و امسال نیز روزانه میانگین  ۱۴ هزار زائر از مرز مهران تردد می‌کنند«گردشگری مذهبی مردم‌پایه» می‌تواند یکی از موضوعات پژوهشی استان باشد.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام در بخش دوم سخنان خود با اشاره به اولویت‌های پنجگانه‌ی پژوهشی استان، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های پنجگانه‌ی پژوهشی موضوع خودکشی است که همه‌ی دستگاه‌های اجرایی در این حوزه وظیفه دارند به‌صورت میدانی ورود کنند تا شاهد باشیم میزان اقدام به خودکشی و خودکشی به منجر به فوت در استان تقلیل یابد.

دکتر بهرام‌نیا عنوان کرد: در خودکشی عوامل متعددی دخیل هستند، اما باید با تحقیق و پژوهش‌های متعدد توسط پژوهشگران استان، شاهد کاهش میزان خودکشی باشیم که خروجی آن ملموس و مشخص باشد.

براساس این گزارش، دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام در این نشست بر  مقدمات برگزاری هفته‌ی پژوهش و تجلیل از پژوهشگران، اولویت‌های پژوهشی استان در حوزه‌های مختلف، نظیر تنش‌ آبی، اصلاح‌نژاد ...، تقویت سند دانش‌بنیان توسعه‌ی استان و تقویت برنامه‌ی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد‌.

🗓 یکشنبه ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۲ 
   @ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است