استانداری ایلام

اختصاص ۲۴۰ میلیارد ریال امهال تسهیلات به خسارت دیدگان بخش کشاورزی در ایلام

اختصاص ۲۴۰ میلیارد ریال امهال تسهیلات به خسارت دیدگان بخش کشاورزی در ایلام

اختصاص ۲۴۰ میلیارد ریال امهال تسهیلات به خسارت دیدگان بخش کشاورزی در ایلام

اختصاص ۲۴۰ میلیارد ریال امهال تسهیلات به خسارت دیدگان بخش کشاورزی در ایلام

مدیرکل مدیریت بحران ایلام از اختصاص ۲۴۰ میلیارد ریال برای امهال تسهیلات بهره‌برداران خسارت ‌دیده‌ ناشی از حوادث طبیعی در بخش کشاورزی که از سال ۱۳۹۴ لغایت ۱۴۰۲ از تمام بانک‌های عامل ذیل بخش‌های کشاورزی تسهیلات دریافت کرده‌اند، خبر داد.

 "مجید بگلریان" روز چهارشنبه در کارگروه تسهیلات بند "د" تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ با حضور مدیران شعب بانک های عامل با اشاره به بند (د) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: این میزان اعتبار به بهره‌برداران خسارت ‌دیده‌ در بخش کشاورزی که به علت خسارت عوامل طبیعی، سیل و خشکسالی موفق به انجام تعهدات بانکی خود نشده‌اند، اختصاص داده می شود.

وی یادآور شد: در این راستا سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات سررسید شده در بازه زمانی مذکور مورد بخشودگی قرار گرفته و اصل تسهیلات به مدت سه سال امهال می‌شود.

بگلریان در خصوص نحوه بهره‌مندی کشاورزان از این تسهیلات، گفت: بهره‌بردار خسارت ‌دیده باید درخواست خود را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارائه کند، این درخواست بررسی‌شده و بهره برداران شامل این طرح شناسایی و افراد غیر بهره‌بردار بخش کشاورزی با استعلام از سامانه پهنه‌بندی نیز حذف خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران ایلام ادامه داد: مشمولان این طرح، براساس سقف اصل تسهیلات دریافتی، وفق ماده ۳ دستورالعمل اجرایی، اولویت‌بندی خواهند شد و فهرست اولویت‌بندی شده به بانک عامل شهرستان ارسال و بانک عامل فهرست افرادی را که قبلاً از سایر منابع قانونی مربوط به امهال تسهیلات از جمله بند (خ) ، بند(ز) و ... استفاده کرده‌اند را حذف می‌کند.

وی بیان کرد: در نهایت فهرست افراد مشمولی که به تائید مشترک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و بانک عامل می‌رسد توسط بانک کشاورزی تکمیل و به مدیریت جهاد کشاورزی اعلام می گردد.

بیگلریان گفت: فهرست افرادی که در کارگروه شهرستانی مشمول تشخیص داده شوند به سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اعلام می‌شود و این سازمان نیز افراد مشمول را به وزارت جهاد کشاورزی معرفی خواهد کرد تا از طریق اعتبار تخصیص یافته به بانک‌های عامل، امهال تسهیلات انجام شود.

در این کارگروه پیرامون تسهیلات بند "د" تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ و استهمال تسهیلات در جهت جبران خسارات ناشی از عوامل طبیعی در حوزه کشاورزی بحث و تبادل نظر شد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است