استانداری ایلام

استاندار و رئیس ستاد اربعین استان:

فضای استان ایلام اربعینی شود/ بیش از ۶۶ درصد افراد ثبت نامی در سامانه سماح از مرز مهران تردد می‌کنند

فضای استان ایلام اربعینی شود/ بیش از ۶۶ درصد افراد ثبت نامی در سامانه سماح از مرز مهران تردد می‌کنند

استاندار و رئیس ستاد اربعین استان:
❑‌فضای استان ایلام اربعینی شود/ بیش از ۶۶ درصد افراد ثبت نامی در سامانه سماح از مرز مهران تردد می‌کنند/ از تراکم خودروها در شهر مهران جلوگیری می‌شود/ هر گونه عملیات حفاری تا پایان اربعین ممنوع است/ همایش بزرگ موکب‌داران در ایلام برگزار می‌شود/ جشنواره رسانه‌ای اربعین برگزار می‌شود/ آمار مترددین سال گذشته از مرز مهران ۳ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۹۶۳ نفر بوده است

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه در جلسه ستاد اربعین استان ایلام که با حضور نماینده تام‌الاختیار وزیر کشور در امور مدیریت حمل و نقل مرزی اربعین و رئیس قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین که بصورت ویدئو کنفرانس با حضور فرمانداران برگزار شد، با قدردانی از اقدامات ستاد عتبات عالیات استان در بحث اربعین گفت: ستاد عتبات عالیات استان با برنامه‌ریزی صحیح اقدامات خوبی را برای اربعین امسال در دستور کار قرار داده است.

وی اظهار کرد: در ستاد مرکزی اربعین به کلیه استانداران اعلام شد کلیه امکانات وارده به استان از طریق هر نهاد، ارگان و یا سازمان باید به استانداری اعلام و در سامانه ثبت شود تا ارائه خدمات به زوار هدفمند و با برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت پذیرد‌ و متناسب با نیاز توزیع می‌شود.

استاندار ایلام افزود: برای اربعین امسال و به منظور اجرای کارهای فرهنگی و مذهبی، حسینیه بزرگی در پایانه مرزی مهران احداث و در دست تکمیل است و علاوه بر این، سایر اقدامات فرهنگی از جمله فضاسازی محیطی به خصوص در محور ورودی به استان تا مرز مهران انجام شده و مابقی نیز تا یک هفته آینده تکمیل می‌شود.

دکتر بهرام‌نیا با قدردانی از اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز گفت: اقدامات خوبی در حوزه راه، خط‌کشی، پایانه برکت و پایانه مرزی و همچنین انجام عملیات روکش جدید آسفالت از سوی راهداری انجام گرفته که قابل تقدیر است. تکمیل و اصلاح مه‌پاش‌ها، نصب آب سردکن‌ها، نصب سیستم سرمایشی، رنگ آمیزی درب پایانه و نصب کامل سایبان‌ها نیز مورد تأکید است.

نماینده عالی دولت در استان از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خواست تا با همکاری شورای اطلاع‌رسانی نسبت به برگزاری تور رسانه‌ای از ایلام تا نقطه صفر مرزی اقدام نمایند.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام خاطرنشان کرد: خوشبختانه از مجموع افرادی ثبت‌نامی در سامانه سماح، بیش از ۶۶ درصد، استان ایلام را انتخاب کردند که نشان دهنده آن است که امسال زوار زیادی در مقام مقایسه با گذشته از مرز مهران تردد می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: تمهیدات لازم برای اربعین امسال باید به گونه‌ای باشد که از تراکم خودروها در شهر مهران جلوگیری شود، نیروی انتظامی استان و فرمانداری مهران در این راستا باید مدیریت لازم را داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: سخنگوی ستاد اربعین استان، استاندار یا معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام و در صورت نیاز فرماندار مهران خواهد بود. صفر تا صد امورات اربعین در شهرستان‌ها بر عهده فرمانداران است و مدیران کل معین در اربعین سال گذشته در هر شهرستان امسال نیز فعالیت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: آمار کل مترددین در اربعین سال گذشته سه میلیون و ۲۱۵ هزار و ۹۶۳ نفر بوده که ۵۳ درصد زائران از مرز مهران تردد کردند، در جلسه ای که با حضور آقای رییس‌جمهور برگزار شد ریاست محترم جمهور بر این نکته تأکید کردند که مرز مهران امتحان خود را به خوبی پس داده است و باید امسال با تلاش بیشتری خدمات رسانی به زوار انجام گیرد.


استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هر‌گونه عملیات حفاری تا پایان اربعین ممنوع است، گفت: تمامی ادارات شهر مهران باید نسبت به پاکسازی دیوارها و رنگ‌آمیزی آنها با موضوع اربعین اقدام کنند، علاوه بر این در تمامی شهرستان‌های استان نیز باید این اقدام انجام شود. فضای استان ایلام از هم اکنون باید اربعینی شود و ستاد اربعین در هر شهرستان باید حول این موضوعات برگزار شود.

دکتر بهرام‌نیا تأکید کرد: به منظور ساماندهی و  خدمات هر چه بهتر به زوار، هر‌گونه جانمایی مواکب باید با هماهنگی معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام و جانشین ستاد اربعین استان، ستاد عتبات عالیات استان بعنوان کمیته مشارکت های مردمی و دفتر فنی کمیته زیرساخت انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر نیز نسبت به تأمین خدمات دارویی برای زائران پیگیری‌های لازم را داشته باشند، با توجه به گرمای هوا، جانمایی اتاق و تونل‌های سرد نیز باید مورد تأکید قرار گیرد.

رئیس ستاد اربعین استان همچنین بیان کرد: همایش بزرگ موکب‌داران استان ایلام روز یکشنبه هفته آینده با حضور سخنران کشوری برگزار می‌شود، لذا فرمانداران برنامه‌ریزی لازم برای اعزام موکب داران برای حضور و شرکت در این مراسم را در دستور کار خود قرار دهند؛ موکب‌داران طلایه‌داران خدمت صادقانه هستند، موکب‌داران و مردم همه‌کاره اربعین هستند.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های ارزنده اصحاب رسانه و مطبوعات استان در ایام اربعین سال گذشته گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با کمک صدا و سیما مرکز ایلام، نسبت به برگزاری جشنواره رسانه ای اربعین تا پایان اربعین اقدام و در پایان، برگزیدگان این جشنواره مورد تقدیر قرار گیرند.

وی همچنین بر استقرار باجه‌های سیار خودپرداز و تأمین ارز از طریق دستگاه های خودپرداز تأکید کرد و گفت: تراکنش‌ها باید هم در پایانه برکت و پارکینگ اربعین و پایانه مرزی لحاظ شود. همچنین از فردا آب خنک در مهران ذخیره شود.

استاندار ایلام در پایان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی تا اطلاع ثانوی از ماموریت های غیر ضرور به تهران پرهیز کنند مگر در صورت نیاز ، تا پایان ماموریت اربعین مدیران باید در دسترس باشند، اگر چه حضور مدیران در ایام اربعین نباید مانع از خدمات به مردم استان شود، لذا برنامه‌ریزی ها باید به گونه ای باشد که خللی به خدمت رسانی به زوار و مردم استان نشود تا همچون سال گذشته شاهد برپایی یک اربعین باشکوه باشیم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است