استانداری ایلام

استاندار ایلام

اقامه نماز مهمترین اصل حکومت اسلامی است/ توسعه و تجهیز و ساماندهی نمازخانه‌ها در دستور کار قرار دارد/ در پارکینگ بزرگ اربعین نمازخانه ایجاد می شود

اقامه نماز مهمترین اصل حکومت اسلامی است/ توسعه و تجهیز و ساماندهی نمازخانه‌ها در دستور کار قرار دارد/ در پارکینگ بزرگ اربعین نمازخانه ایجاد می شود

استاندار ایلام
❑‌اقامه نماز مهمترین اصل حکومت اسلامی است/ توسعه و تجهیز و ساماندهی نمازخانه‌ها در دستور کار قرار دارد/ در پارکینگ بزرگ اربعین نمازخانه ایجاد می شود


📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز سه‌شنبه ۳ مرداد ماه در نشست شورای اقامه نماز استان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد، گفت: یکی از فلسفه‌های قیام عاشورا و نهضت امام حسین ( ع ) اقامه نماز است، حضرت سیدالشهداء برای ایجاد حکومت اسلامی قیام کرد که یکی از پایه‌های اصلی آن اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی اظهار کرد: اهمیت این فریضه واجب در ایام محرم نمود بیشتری پیدا کرد به گونه‌ای که یاران امام حسین(ع) به منظور اقامه نماز جماعت، خود را سپر کرده تا در آن شرایط  حساس نبرد، نماز اقامه شود.

دکتر بهرام‌نیا با بیان اینکه اقامه نماز مهمترین اصل حکومت اسلامی است، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز این فریضه استمرار یافت، در راستای حفظ ارزش‌ها نمازخانه‌ها باید منظم و جاذب باشد، در دولت سیزدهم توجه جدی به توسعه و تجهیز نمازخانه‌ها شده است.

استاندار ایلام اضافه کرد: در کنار این اقدامات، همزمان عملیات ساخت ۸۰۰ مجموعه بهداشتی آغاز شده که از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند؛ تلاش می‌شود عمده این مجموعه ها تا اربعین به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: توجه ویژه به نمازخانه‌ها بعد از بازدیدهای میدانی از ورودی‌های استان از سمت شمال آغاز و در برخی مکان‌ها نیز طی این مدت، نمازخانه هایجدید احداث شده است، پادگان قدیم سپاه در روستای زنجیره نیز با هدف مکانی برای اقامه نماز با کمک سپاه هم برای زوار و هم برای مردم تجهیز شد.

دکتر بهرام‌نیا اظهار کرد: بازدیدهای میدانی از نمازخانه‌ها منجر به ساماندهی این اماکن مقدس در جهت ترویج فرهنگ نماز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در جریان سفر اخیر به شهرستان مهران در راستای بازدید از آخرین وضعیت پروژه‌ها و زیرساخت‌های اربعین، از مساجد و نمازخانه های در دست ساخت بازدید بعمل آمد و نمازخانه در دو پارکینگ بزرگ شماره ۱ و شماره ۲ اربعین احداث می‌شود. تلاش می شود مسجد عتبات عالیات تا اربعینج تکمیل شود.

نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر توسعه نمازخانه دستگاه‌های اجرایی استان نیز گفت: نمازخانه شهدای استانداری ایلام مجدداً احداث شد، لذا مدیران به نماز باید توجه ویژه داشته باشند.

🗓️  سه شنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam
                     ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است