استانداری ایلام

دومین جلسه کارگروه امداد و نجات ذیل پدافند غیرعامل استان ایلام

دومین جلسه کارگروه امداد و نجات ذیل پدافند غیرعامل استان ایلام

دومین جلسه کارگروه امداد و نجات ذیل پدافند غیرعامل استان ایلام


🔴دومین جلسه کارگروه امداد و نجات ذیل شورای پدافند غیرعامل استان به ریاست مجید بگلریان  مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام، معاونین و نمایندگان دستگاههای عضو کارگروه در تاریخ ۲ مردادماه  در محل اداره کل مدیریت بحران استان برگزار شد.

بیگلریان مدیرکل مدیریت بحران استان در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از دستگاههای عضو کارگروه از جمله جمعیت  هلال احمر، سازمان آتش نشانی و اورژانس  گفت دستگاههای خدمات و امداد و نجات علیرغم کمبود امکانات و تجهیزات، ولی در راستای مقابله با بحران  آمادگی کامل را دارند.

وی گفت:  کارگروه امداد و نجات  یکی از مهمترین کارگروه ها  در اداره کل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل می باشد وفعالیت های خوبی بویژه در بحث امداد و نجات و در سیل و زلزله ، آتش سوزی و حتی ریزگردها  در استان صورت گرفته است .

مدیرکل مدیریت بحران استان اظهار داشت: استان ایلام با توجه به توپوگرافی و ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و به لحاظ  شرایط خاصی  که در بحث برگزاری کنگره اربعین حسینی دارد به همین دلیل نیازمند آمادگی کامل در مواجه با بحران ها احتمالی  می باشد .

وی خاطرنشان کرد : برای پیشگیری و مقابله با بحرانهای احتمالی نیازمند تجهیزات و بروز کردن این نیازمندیها بویژه در بحث تامین بالگرد در استان می باشد .

بیگلریان گفت : با اشاره به اقدامات و تلاش های اخیر در خصوص پیدا کردن جنازه جوان چواری غرق شده در رودخانه سیمره، انفجار درمانگاه ، رفع مشکل تامین آب شهروندان سرابله ،  اطفا حریق در بستر جنگلها و مراتع و ورود دستگاهها بموقع  و مشارکت مردم و...  بیان داشت  وضعیت در بحث امداد و نجات و پای کاربودن دستگاهها بهتر شده ولی نیاز پیگیری و  کمک بیشتری داریم.

وی در ادامه با اشاره به بحث آموزش و اطلاع رسانی و ضرورت آن در ایجاد آمادگی در مواجه با بحران و همچنین آرامش روانی در جامعه افزود: امیدواریم با جدیتی که در ستاد بحران بویژه در این کارگروه است به نقطه مطلوب برسیم و وضعیت استان در بحث مدیریت بحران  را بهبود بخشیم.

مدیرکل مدیریت بحران  با اشاره به تلاش های مدیریت بحران استان در این حوزه بر حل مشکلات و رفع موانع موجود در استان تأکید کرد.

دکتربیگلریان با بیان اینکه  وظایف کارگروه تعریف شده است  و دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران و کارگروه امداد و نجات برای بحران های غیر قابل انتظار آمادگی کامل را می طلبد که مجموعه  کارگروه خوشبختانه در مواجه با بحران ها در شرایط خوبی قرار دارند.

وی همچنین بر آمادگی کامل اعضای کارگروه امداد و نجات  در خصوص اربعین حسینی و ارائه خدمات به زائرین تاکید کرد 

در این نشست مواردی از جمله : سازماندهی تیم های عملیات مقابله و امداد و نجات ، تدوین برنامه های آمادگی و پاسخ ، تدوین دستورالعمل مورد نیاز شرایط بحرانی ، ایجاد هماهنگی بین دستگاههای اعضای کارگروه ، انجام مانورهای و رزمایش های دوره ای ، استفاده از توان سازمانهای مردم نهاد ، پیگیری و تامین بالگرد در استان و برنامه ریزی در جهت آموزش اختصاصی و عمومی و .... مطرح و مصوب شد

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است