استانداری ایلام

معاون استاندار ایلام:

طرح توسعه پارکینگ اربعین شهر مهران از پیشرفت خوبی برخوردار است

طرح توسعه پارکینگ اربعین شهر مهران از پیشرفت خوبی برخوردار است

معاون استاندار ایلام:
❑ طرح توسعه پارکینگ اربعین شهر مهران از پیشرفت خوبی برخوردار است

📲|به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، مهندس سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام به دنبال سلسله بازدیدهای هفتگی از عملیات اجرایی پروژه‌های اربعین به مهران سفر کرد و در جریان بازدید از پروژه‌ها‌گفت: افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها یک ضرورت بود و به همین منظور  ۲۵ هکتار فضا با گنجایش ۲۰ هزار خودرو برای احداث پارکینگ  شماره ۲ در کنار پارکینگ شماره ۱ اختصاص یافت  که کار تسطیح و زیر سازی آن بخوبی انجام شده است که  با احتساب پارکینگ شماره ۱ اربعین گنجایش بیش از ۸۰ هزار خودرو در این پارکینگ‌ها فراهم شده است‌.

وی افزود: برای پوشش خدمات بهداشتی محوطه پارکینگ‌های شماره ۱ وشماره ۲ اربعین، تعداد ۱۵۲ چشمه بهداشتی و حمام ، دو‌ نماز‌خانه ۳۰۰ مترمربع تسطیح و آماده‌سازی ، اجرای معابر و لاین‌بندی ، محصور کردن با دیوار پیش ساخته و روشنایی مناسب در نظر گرفته شده که کار عملیات حداث آنها آغاز شده است و از پیمانکاران این پروژه ها خواسته شد تا در زمان تعیین شده عملیات ساخت این پروژه‌ها به اتمام برسد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت راه‌های مواصلاتی به مهران اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش بر این است برای ایام اربعین تونل‌های شماره (۱) و (۲)  با اتمام راه دسترسی به این تونل‌ها  و با احداث دودهنه پل در این مسیر ، زیر بار ترافیک بروند و در این راستا فعالیت خوبی انجام شده است.

وی اضافه کرد: اصلاح ترانشه و احداث پل گنجانچم (پل‌صلواتی) از دیگر پروژه‌های اولویت‌دار زیرساخت اربعین هستند که در ایام اربعین به بهره‌برداری می رسند.

  مهندس هژبری از مدیران و کارفرمایان پروژه‌های اربعین خواست با توجه به زمان باقی مانده  با جدیت تمام نسبت به اتمام پروژه‌های واگذار شده تسریع نمایند.

وی ادامه داد: ۴۵ روز مانده به اربعین و طی این روزها باید کارها با جدیت ادامه داشته باشد و هرچه سریعتر به نتیجه برسند زیرا در هنگام برگزاری همایش پیاده‌روی اربعین حسینی زمانی برای انجام اقدامات مربوط به حوزه زیرساخت‌ها نیست.

هژبری  با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال قبل افزایش زائر خواهیم داشت، تصریح کرد:   از آنجایی در خصوص ایاب و ذهاب زائر بیشتر از پایانه برکت صورت می گیرد کار آماده‌سازی این پایانه به اداره کل راهداری و حمل نقل استان واگذار شده ، انتظار است ساماندهی این پایانه که روزانه در اوج ورود زائرین بیش از ۲۰۰۰ اتوبوس ورود و خروج می شود بخوبی انجام شود و مشکلات سال گذشته را نداشته باشیم.

معاون استاندار بیان کرد: میزان موجودی سرویس بهداشتی با توجه به نیاز ما به این موضوع در سال گذشته در مرز نگران کننده بود که برای رفع این نیاز برای اربعین امسال  احداث بیش از  ۷۸۰ چشمه و سرویس بهداشتی  و حمام در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با تاکید بر لزوم حضور استان‌های معین در  شهر و مرز مهران بیان کرد: در مراحل بعدی و در آغاز اربعین در راستای انجام خدمات شهری توسط شهرداری‌های استانهای معین،  در مسیر های  مواکب تا مرز عراق برنامه‌ریزی و تقسیم‌بندی شده است که انتظار هست استانهای معین از هم اکنون ماموریت‌های محوله را پیگیری و آمادگی لازم داشته باشند‌.

🔹️گفتنی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام به اتفاق فرماندار مهران ، ، مدیرکل حراست استانداری ، مدیرکل راه و شهرسازی ، معاونین راهداری و حمل و نقل جاده ای از ۱۱ پروژه اولویت‌دار زیرساخت اربعین بازدید و برای رفع مشکلات و تسریع در روند این پروژه ها دستورات لازم را  صادر کرد.

🗓️ | جمعه  ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ 
@ostandari_ilam
                        ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام 
🔸اخبار و رویداد‌های استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:
🆔 @IlamProvince_news     :تلگرام
   
🆔 @ostandari_ilam               :ایتا  ‌              

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است