استانداری ایلام

پیام استاندار ایلام به مناسبت سالروز حماسه‌ی آزادسازی مهران

فتح مهران، فتح قله‌های ایثار و فداکاری بود

فتح مهران، فتح قله‌های ایثار و فداکاری بود

 پیام استاندار ایلام به مناسبت سالروز حماسه‌ی آزادسازی مهران

استاندار ایلام:
✔️ فتح مهران، فتح قله‌های ایثار و فداکاری بود

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، متن پیام دکتر حسن بهرام‌نیا به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

دهم تیرماه سالروز عملیات کربلای یک و حماسه‌ی آزادسازی مهران قهرمان در سال ۱۳۶۵ است، روزی که باید آن را فتح قله‌های ایثار و فداکاری در دوران دفاع مقدس نامید.

این روز سند افتخار رزمندگان اسلام و اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان، حضرت امام‌خمینی(ره) را به تصویر می‌کشد تا این‌چنین در وصف آزادی مهران بیان کنند: «مهران را هم خدا آزاد کرد.»

آزادسازی مهران یک نصرت الهی بود که با وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح کشور؛ بسیج، سپاه، ارتش و بهره‌گیری ازظرفیت‌های عظیم مردمی و عشایر منطقه شکل گرفت و باعث شد تا تمامی معادلات، باور‌ها و ذهنیت‌هایی که دشمنان در مورد توانایی و قابلیت‌های نظام جمهوری اسلامی داشتند، نقش بر آب شود.

رزمندگان اسلام با حماسه‌آفرینی خود به جهانیان نشان دادند که فتح مهران، فتح خاک نبود، بلکه فتح ارزش‌های ناب اسلامی و اعتقادی بود که پیامی عبرت‌آموز نیز برای دشمنان اسلام در پی داشت.

مهران، سرزمین مقدس حماسه و رزم، دیار آلاله‌های به خون نشسته، سرزمین ایثار و مقاومت، تربت پاک شهیدان ایران اسلامی که دیروز با عملیات کربلای یک آزاد شد، امروز به واسطه‌ی اربعین‌حسینی به دروازه‌ی اصلی کربلا و عتبات‌عالیات مبدل شده است.

اگرچه در دوران جنگ تحمیلی مهران مورد هجوم تجاوزگران بعثی قرار گرفت اما به واسطه‌ی اربعین‌ و راه کربلا و به تبع آن توجه به زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف در مسیر توسعه قرار گرفته‌ است، به‌طوری‌که امروز از آن به‌عنوان پیشران توسعه‌ی استان نام می‌برند و در این راستا افقی روشن را پیش‌روی استان ترسیم نموده است.

در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای دوران دفاع مقدس به ویژه شهدای حماسه‌ی غرورآفرین آزادسازی مهران، این روز بزرگ و عزیز را که مصادف با دهه‌ی امامت و ولایت گردیده است به مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور استان ایلام و همه‌ی هم‌وطنان در اقصی نقاط کشور، خانواده‌ی معظم شهداء و ایثارگران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و سلامتی و موفقیت همگان را از درگاه ایزد منان مسئلت می‌دارم.

حسن بهرام‌نیا
استاندار ایلام

🗓️ | جمعه ۹ تیرماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است