استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست ستاد اربعین استان:

❑تعداد گیت‌ها در مرز زرباطیه افزایش می‌یابد/ با موافقت وزیر نیرو، دو سوله مستقر در مرز مهران به سردخانه تبدیل می‌شود/

❑تعداد گیت‌ها در مرز زرباطیه افزایش می‌یابد/ با موافقت وزیر نیرو، دو سوله مستقر در مرز مهران به سردخانه تبدیل می‌شود/

استاندار ایلام در نشست ستاد اربعین استان:
❑تعداد گیت‌ها در مرز زرباطیه افزایش می‌یابد/ با موافقت وزیر نیرو، دو سوله مستقر در مرز مهران به سردخانه تبدیل می‌شود/ سپاه در اربعین سال گذشته به صورت جهادی عمل کرد/ وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به تعهدات خود در حوزه اربعین عمل کنند» طی سه روز گذشته ۷۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر «حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام روز چهارشنبه ۷ تیر ماه در جلسه ستاد اربعین استان  که با حضور معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین و جمعی از اعضای ستاد مرکزی اربعین در سالن جلسات مرکز مانیتورینگ اربعین در شهر مهران برگزار شد، گفت:خدمتگزاری به زائران یک توفیق و یک فرصت است که باید از این فرصت در جهت خدمت رسانی متناسب با شأن زوار استفاده کرد.

وی بیان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته و در جهت تسهیل در تردد زائران، تعداد گیت‌ها در پایانه زرباطیه افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این، تعداد درب‌های ورود و خروج در نقطه صفر مرزی مهران نیز افزایش خواهد یافت و زیرساخت‌های لازم در این زمینه در دست اقدام است.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اینکه در طی ۷۲ ساعت گذشته تعداد ۷۰ هزار نفر از مرز مهران جهت شرکت در مراسم معنوی دعای عرفه در کربلای معلی تردد کردند، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال چهار میلیون نفر از مرز مهران تردد کنند، لذا می طلبد از هم اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم  انجام گیرد.

دکتر بهرام‌نیا یکی از مهمترین ضروریات اربعین امسال را تأمین آب و یخ عنوان کرد و گفت: با توجه به گرمای هوا، تامین آب خنک و یخ به میزان کافی در دستور کار قرار گرفته و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

به گفته استاندار ایلام، از سه سوله ذخیره‌سازی شرکت آبفا مستقر در مرز مهران و با پیگیری‌های بعمل آمده با وزیر نیرو، تعداد دو سوله به سردخانه تبدیل می‌شود که بخش عمده ای از مشکلات مرز مهران با این اقدام برطرف می‌شود‌.ضروری است از هم اکنون و در صورت نیاز، تمهیدات لازم در جهت تعمیر دستگاه‌های یخ‌ساز اندیشیده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته ظرفیت‌های سپاه به خوبی در اختیار اربعین قرار گرفت، افزود: نیروی های سپاه به خوبی پای کار اربعین بود و به صورت جهادی وارد عمل شدند که جای قدردانی دارد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: امروز با حضور معاون وزیر کشور، پایش میدانی پروژه‌های عمرانی صورت گرفت و بسیاری از پروژه‌های زیرساختی که در حال اجراست و تا اربعین مورد بهره برداری قرار می گیرد و  بخش زیادی از مشکلات سال گذشته حل می‌شود.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام تاکید کرد: نهادها، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها به تعهدات خود در قبال زیرساخت‌های اربعین در مهران عمل کنند.

وی در ادامه بر لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی اربعین تأکید کرد و گفت: سال گذشته ۵۰۰ روحانی در بین مواکب نسبت به برپایی نماز جماعت اقدام کردند.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: در طی ۹ ماه گذشته اقدامات ارزشمندی در توسعه زیرساخت‌های اربعین اجرا شد به‌طوریکه طی این مدت، ساختمان درمانگاه واقع در پایانه مرزی مهران احداث و با تزریق اعتبار مورد نیاز این پروژه نیز به سرانجام می رسد که این خود از مصادیق بارز مدیریت جهادی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تمامی شهرستان‌ها در حوزه اربعین فعال و همه مردم پای کار اربعین بودند، افزود: امسال نیز همچون سال گذشته مدیران معین هر شهرستان نیز انتخاب می‌شوند؛ انتظار می رود همه اعضای ستاد اربعین همچون سال گذشته پای کار اربعین باشند و برای به نتیجه رسیدن طرح‌های اربعین شب از روز نشناسند.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام افزود: با تلاش‌های صورت گرفته و در اربعین سال گذشته، میزان تصادفات به ۵۰ درصد و میزان تلفات جانی به ۲۳ درصد کاهش یافت؛ در ایام نوروز امسال نیز با تلاش و کوشش مجموعه معاونت عمرانی استانداری ایلام، پلیس راه و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط، استان ایلام موفق به کسب رتبه نخست کاهش تصادفات در کشور شد.

🗓️ | چهار شنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam
                     ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است