استانداری ایلام

استاندار ایلام در قرارگاه محرومیت‌زدایی استان:

ایلام با ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی رتبه‌ی نخست آب‌رسانی به مناطق محروم در کشور را دارد

ایلام با ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی رتبه‌ی نخست آب‌رسانی به مناطق محروم در کشور را دارد

استاندار ایلام در قرارگاه محرومیت‌زدایی استان:
❑ایلام با ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی رتبه‌ی نخست آب‌رسانی به مناطق محروم در کشور را دارد/ کارنامه‌ی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در تکمیل پروژه‌های زیرساختی طبق زمان‌بندی تعیین شده درخشان است/ مصادق توانمندی بالای نیروهای قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص‌) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرای ابر‌پروژه‌ای تحت عنوان سامانه‌ی گرمسیری است

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز پنجشنبه ۸ تیرماه در نشست قرارگاه محرومیت‌زدایی استان با تبریک عید سعید قربان، گفت: با اقدامات جهادی دولت و سپاه در استان، استان ایلام با ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی طرح‌ها، رتبه‌ی نخست آب‌رسانی به مناطق محروم در کشور را دارد و روستاهای هدف آب‌رسانی که ۱۲۸ روستا با اعتبار ۵۰۷ میلیارد تومان بود به ۲۰۰ روستا ارتقا یافت.

 وی با اشاره به توانمندی بالای سپاه پاسداران، قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیا در تکمیل پروژه‌های کلان و مهم کشور گفت: واگذاری پروژه‌های زیرساختی و عمرانی کلان به سپاه، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، ارتقا کیفیت پروژه‌ها و بهره‌برداری در زمان تعیین شده را در پی خواهد داشت.

وی با یادآوری هشت سال دفاع مقدس، گفت: در دوران دفاع مقدس همدلی و هم‌افزایی بین نیروهای مسلح صورت گرفت و همه‌ی مردم و رزمندگان با همدلی پس از هشت سال جنگ نابرابر با دشمن بعثی که تا بن دندان مسلح بود، پیروز شدند که افتخار بزرگی بود. پس از جنگ تحمیلی، دوران سازندگی بود که در نتیجه‌ یکی از این اقدامات برای سازندگی، تشکیل قرارگاه‌های  ‌ارتش و سپاه بود که در این راستا قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران شکل گرفت که با نیروهای متخصص و توانمند با تمام توان، کار خود را برای تکمیل پروژه‌های کلان عمرانی در کشور آغاز کرد و تاکنون کارنامه‌ی درخشانی دارد و خوش درخشیده است.

استاندار ایلام ادامه داد: سپس در مجلس به این موضوع شکل قانونی دادند که چند درصد از اعتبارات تملک‌دارایی به حوزه‌ی قرارگاه اختصاص یابد و دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی به مردم و تکمیل پروژه‌های مهم و اساسی در هر استان با بسیج سازندگی سپاه قرارداد منعقد می‌کنند تا پروژه‌ها را در زمان مقرر مورد بهره‌برداری قرار دهند.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام با بیان این‌که واگذاری کار‌ها به بسیج، سرعت و کیفیت پروژه‌ها را در پی دارد، بیان داشت: سپاه از نظر کمی و از نظر هزینه و فایده با رعایت صرفه‌جویی پروژه‌ها را تکمیل می‌کند.

وی با ذکر این نکته که هر جا نیاز به حضور سپاه بوده است بلادرنگ با قدرت حضوری فعال داشته است، گفت: امروز هدف دشمنان نظام، ناکارآمد جلوه دادن نظام است که ناامید را القا کنند، اما فتنه‌ی آنان خنثی شده است.


استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابر پروژه‌ی سامانه‌ی گرمسیری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های دولت در استان ایلام، خاطرنشان کرد: برای این ابرپروژه که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تاکنون حدود ۷ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل این پروژه ۱۲ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است که در صورت بهره‌برداری، ۱۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی آب‌رسانی می‌شوند که توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا درحال انجام است.

دکتر بهرام‌نیا با اشاره به اشتغال‌زایی این ابر‌پروژه گفت: در اوج کار این پروژه ۶ هزار نفر مشغول به‌کار بودند و در حال حاضر هم یک هزار و ۲۰۰ نفر مشغول به‌کار هستند.
 
وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در ابر پروژه‌ی سامانه‌ی گرمسیری در محدوده‌ی استان ایلام، افزود: از سومار تا سد کنجانچم ۹۰ کیلومتر و از سد کنجانچم تا دهلران ۱۵۰ کیلومتر لوله‌گذاری انجام می‌گیرد و در این پروژه ۱۷ کیلومتر تونل احداث و از لوله‌هایی به قطر به ۲.۴۰ متر(۲۴۰ سانتی‌متر) استفاده شده است.

استاندار ایلام با بیان این‌که سد کنجانچم با ظرفیت ۸۵ میلیون متر مکعب ظرفیت، هم اکنون ۷ میلیون متر آب ذخیره دارد، گفت: در  پروژه سامانه گرمسیری، ۵ کیلومتر کانال مشبک شده، ۷۰ هزار متر مکعب بتن و ۱۱۰ هزار تن میلگرد استفاده شده است.

بر اساس این گزارش، نشست امروز قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن‌مجتبی(ع) به درخواست قرارگاه محرومیت‌زایی سپاه برگزار گردید و مقرر گردید جلسه‌ی اصلی کارگروه محرومیت‌زدایی امام حسن‌مجتبی(ع)  فردا جمعه با حضور دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام و سردار آبرومند دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی کشور و مدیران استانی مرتبط برگزار شود.

🗓️ | پنجشنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است