استانداری ایلام

در نخستین روز از هفته جهاد کشاورزی؛

استاندار ایلام با رئیس، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و معاونین این سازمان دیدار کرد

استاندار ایلام با رئیس، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و معاونین این سازمان دیدار کرد

در نخستین روز از هفته جهاد کشاورزی؛
❑استاندار ایلام با رئیس، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و معاونین این سازمان دیدار کرد 

استاندار ایلام :
❑ تاسیس جهاد سازندگی با فرمان حضرت امام خمینی ( ره ) در جلوگیری از مهاجرت روستاییان بسیار موثر بود/ سازمان جهاد کشاورزی در  تامین امنیت غذایی نقشی تعیین کننده‌ دارد/ در کمتر از ۱۸ ماه از مجموع ۱۹ ایستگاه پمپاژ کشاورزی ۵ ایستگاه به بهره برداری رسید

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز یکشنبه ۲۱ خردادماه همزمان با نخستین روز از هفته جهاد کشاورزی با رئیس، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و معاونین این سازمان دیدار کرد.

استاندار ایلام در این دیدار با درود به روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی ( ره ) گفت: جهاد سازندگی یکی از یادگاران ماندگار این امام بزرگوار بود که بدرستی و به‌هنگام برای ایجاد سازمان اقدام کردند و از زمان تاسیس، جهاد سازندگی نقش مهمی در کشور ایفا کرد.

دکتر بهرام‌نیا افزود: با ایجاد جهاد سازندگی ساماندهی خوبی در راستای جلوگیری از مهاجرت روستاییان صورت گرفت و در زمینه ساخت پل ها، جاده سازی و....اقدامات بسیار خوبی را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اهمیت بالای سازمان جهاد کشاورزی در جامعه، بیان داشت: این سازمان در  امنیت غذایی نقش تعیین کننده‌ای دارد و حرف اول را می زد و می‌تواند در جامعه نقش خود را بخوبی ایفا کند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام در بخش دوم سخنان خود به مواهب خدادادی و ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: مرغوب ترین نوع  گندم خاص منطقه جنوب استان است که امسال شاهد بودیم در هر هکتار ۶ یا ۷ تن گندم برداشت شد.

دکتر بهرام‌نیا با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی در امر خدمات رسانی به مردم نقش آفرینی مستقیم دارد، خاطرنشان کرد: در استان ایلام به واسطه شرایط اقلیمی و طبیعی استان در فواصل کم هم شاهد تغییر اقلیم هستیم که این موهبت الهی و یک ظرفیت بسیار خوب برای استان است که باید این ظرفیت‌های بالقوه، بالفعل شود.

استاندار ایلام در ادامه به ۱۹ ایستگاه پمپاژ نیمه کاره استان اشاره کرد و گفت:  در این دولت در کمتر از ۱۸ ماه از مجموع ۱۹ ایستگاه پمپاژ کشاورزی، ۵ ایستگاه به بهره‌برداری رسید و مابقی ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی که دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند تا هفته دولت امسال افتتاح و مابقی در قالب قرارداد «بی او تی» برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار می شوند.
 
وی در پایان بر لزوم فعال شدن همه مرغداری‌ها در استان تاکید کرد و افزود:  ضرورت دارد با حمایت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط تعداد واحد مرغداری‌های فعال استان افزایش یابد، استان ایلام با  یک میلیون و ۴۰۰ هزار دام سبک ، ۴۰ هزار دام سنگین، ظرفیت سه هزار تن ماهی در قفس را دارد که باید از این ظرفیت نیز استفاده کرد.

🗓️ | یکشنبه ۲۱ خردادماه ۱۴۰۲ 
@ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است