استانداری ایلام

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام:

استفاده از ظرفیت استان‌های معین یکی از مهم‌ترین رویکردها در امر خدمت رسانی به زائران اربعین است/ کنگره اربعین در کانون توجه جهانیان است

استفاده از ظرفیت استان‌های معین یکی از مهم‌ترین رویکردها در امر خدمت رسانی به زائران اربعین است/ کنگره  اربعین در کانون توجه جهانیان است

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام:
❑‌استفاده از ظرفیت استان‌های معین یکی از مهم‌ترین رویکردها در امر خدمت رسانی به زائران اربعین است/ کنگره  اربعین در کانون توجه جهانیان است
📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، محمدسبحان حسنی، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در جلسه ستاد اربعین استان که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی و هیئت همراه در سالن جلسات پایانه مرزی مهران برگزار شد، گفت: استان ایلام بعنوان گرانیگاه اربعین همه ساله پذیرای خیل عظیمی از زائران حسینی است، بطوری که بیش از ۵۰ درصد تردد زوار در ایام اربعین از این مرز صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در همین رابطه استفاده از ظرفیت استان‌های معین بعنوان یکی از مهمترین رویکردها در امر خدمت رسانی به زائران اربعین در دستور کار قرار دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام افزود: استان مرکزی بعنوان یک استان صنعتی می تواند با استفاده از امکانات شرکت‌ها و صنایع در جهت کمک به خدمت رسانی به زوار در همه ابعاد مثمر ثمر باشد.

حسنی خاطرنشان کرد: اربعین یک موضوع جهانی و در کانون توجه جهانیان است و خدای بزرگ این نعمت بزرگ را شامل حال ما کرده که در این مسیر قرار بگیریم و خدمتگزار زائران باشیم که توفیق بزرگی است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با اشاره به برگزاری باشکوه اربعین در سال گذشته در استان، یادآور شد: با توجه به اینکه سال گذشته اولین سالی بود که در ایام گرم سال اربعین برگزار شد، یکسری نیازمندی ها نسبت به سنوات گذشته از جمله احداث سایبان، استفاده از سیستم های خنک کننده و مه‌پاش، تأمین آب خنک در محل تجمع زوار و تأمین یخ مورد نیاز اضافه شد که اقدامی اساسی بود، در جهت رفع مشکلات این حوزه تلاش می‌شود کارخانه یخ در مرز مهران ایجاد شود و امیدواریم این امر توسط متولیان محقق شود.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت تسهیل در حمل و نقل زائران نیز گفت: یکی از نیازهای اساسی زوار در حوزه جابجایی بوده و با سلسله اقدامات انجام گرفته در پایانه برکت، زائران در کمترین زمان در این پایانه به سمت شهرهای خود بازگشت داده شدند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام اضافه کرد: در حوزه اسکان موقت برای زائران نیز در سایت‌های پیش بینی شده برنامه‌ریزی لازم انجام گرفت و در شهرهای منتهی به مهران از جمله شهر ایلام امکان اسکان و ماندگاری موقت برای ۳۰ هزار نفر فراهم شد.

وی عنوان کرد: در سایر شهرستان‌ها نیز از جمله دهلران، چرداول و ایوان که در مسیر تردد زوار هستند، سایت های جداگانه‌ای هم طراحی شد تا در صورت ازدحام جمعیت در مهران از این ظرفیت‌ها استفاده و زوار به طور موقت به این اماکن هدایت شوند. همچنین امسال باید با برنامه‌ریزی درست و جانمایی صحیح مواکب در مسیرهای منتهی به مرز خدمات رسانی به زوار برنامه‌ریزی شده صورت پذیرد.

حسنی اضافه کرد: اولین استان «معین» که در رابطه با اربعین پیشقدم و حضور پیدا کرد و بصورت میدانی از زیرساخت های اربعین بازدید و از نزدیک در جریان مطالبات ستاد اربعین استان قرار گرفته استان مرکزی است و از عنایت استاندار مرکزی و معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی و مجموعه همراه که در این زمینه دغدغه دارند، قدردانی می کنیم.

معاون استاندار ایلام بیان کرد: امیدواریم با احصا مشکلات و تفاهم نامه همکاری بین دو استان و تمرکز بر تصمیمات گرفته شده در قالب برنامه زمانبندی شده و مشخص زمینه خدمت رسانی مستمر و بیشتر به زوار اربعین حسینی میسر شود.

🗓️  چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است