استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست هیأت صلح و سازش استان:

بهبود ۵ پله ای کاهش تورم استان ایلام در کشور ...

بهبود ۵ پله ای کاهش تورم استان ایلام در کشور ...

⭕️ بهبود ۵ پله ای کاهش تورم استان ایلام در کشور ...

استاندار ایلام در نشست هیأت صلح و سازش استان:
‌❑‌ بزرگان و نخبگان صلح و سازش در استان از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردار هستند/با ورود مصلحان و بزرگان بسیاری از مشکلات حل می شود/هر گونه فعالیت اقتصادی در سایه امنیت معنا پیدا می کند/در ایام اربعین سال گذشته و در عرض کمتر از ۹ ماه ۲۰ کیلومتر بزرگراه جدید ایجاد شد/بعد از ۴۰ سال و با تلاش شبانه روزی، پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب کشور در این دولت به استان ایلام منتقل شد/امسال نزدیک به ۲۳۰ میلیارد تومان ارزش افزوده ناشی از مالیات ها و آلایندگی ها بین دستگاه های ذیربط تقسیم شد/ طرح نظام رتبه بندی معلمان بعد از ۴۰ سال در دولت سیزدهم اجرا شد /یکی از سیاست‌های م

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا، امروز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در نشست هیأت صلح و سازش استان با حضور معتمدان و مصلحان استان در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام گفت: باید با هم‌اندیشی و هم افزایی در راستای رفع مشکلات استان و با استفاده از ظرفیت بزرگان، اندیشمندان، نخبگان و اصحاب فرهنگ و قلم، در جهت توسعه همه‌جانبه استان استفاده کرد.

وی اظهار کرد: بزرگان و نخبگان صلح و سازش استان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند، به گونه‌ای که در احادیث و روایات در خصوص افراد مصلح اشاره هایی شده و کسانی که در این مسیر ایفای نقش می کنند، از اجر و پاداش بالایی برخوردار هستند.

دکتر بهرام نیا خاطرنشان کرد: نقش آفرینی در این عرصه خطیر هزینه دارد و ممکن است با بداخلاقی‌هایی هم مواجه شد، اما هیچ یک از اینها نمی‌تواند موجب دلسردی شما در این مسیر تعالی که رضایت خداوند است، باشد.

استاندار ایلام افزود: در هر جامعه ای عملکرد هر شخصی به اندازه معرفتش مصداق پیدا می کند و طبیعی است که همه از یک اندازه برخوردار نیستند، لذا در چنین جوامعی برخی زیاده خواه هستند و حقوق دیگران را پایمال می کنند که در این مواقع، قانون همه چیز را مشخص کرده است.

وی اضافه کرد: در مواقع نیاز و قبل از ورود به عرصه قانون با ورود مصلحان و بزرگان بسیاری از مشکلات حل می شود که این خود از جایگاه بلند مصلحان حکایت دارد که با سعه صدر و با عقلانیت به موضوعات ورود پیدا می کنند، در واقع بزرگان و مصلحان از مصادیق بارز مجاهدین فی سبیل‌الله هستند.

وی با اشاره به نقش مهم مصلحان در تأمین امنیت نیز گفت: هر گونه فعالیت اقتصادی در سایه امنیت معنا پیدا می کند و در حوادث و اغتشاشات سال گذشته شاهد تأثیرگذازی مصلحان بودیم.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: با شروع به کار دولت مردمی ایران قوی و با همکاری همه جانبه ائمه جمعه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، اقدامات اساسی در سطح استان آغاز و به طور جد در دستور کار قرار گرفت.

وی یادآور ساخت: بنده در حالی بعنوان خدمتگزار مردم، کار را در این استان آغاز کردم که مصوبات سفر ریاست محترم جمهور قبل از حضور ما در استان رقم خورده بود که از نظر ریالی باید تقویت می شد که در همین راستا و در مرحله اول مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان و در مرحله دوم مبلغ یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از متمم سفر معاون اجرایی رئیس‌جمهور به استان ایلام اعتبار افزوده شد که مجموعا این رقم به بیش از دو هزار میلیارد تومان رسید که قابل توجه است.

هم دولت در استان، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ و ... بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از سفر رئیس جمهور به ایلام به اعتبارات استان افزوده شد

دکتر بهرام نیا در بخش دوم صحبت های خود با اشاره به تلاش های صورت گرفته در جهت توسعه راه های استان در طی این مدت اشاره و افزود: در ایام اربعین سال گذشته و در عرض کمتر از ۹ ماه ۲۰ کیلومتر را جدید دسترسی ایجاد شد که در نوع خود کم نظیر است و برای اولین بار در طول تاریخ محور ایلام مهران دو طرفه شد و بسیاری از مشکلات سال های گذشته از جمله معطلی ۲۴ ساعته در پی یک تصادف، برطرف شد.

وی اضافه کرد: همین اقدامات باعث شد تا برای اولین بار میزان تصادفات در مقام مقایسه با اربعین گذشته به میزان ۵۰ درصد کاهش پیدا کند و برای اولین بار میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات به ۲۳ درصد کاهش یابد و علاوه بر این میزان ماندگاری زائران در پایانه برکت به کمتر از دو ساعت تقلیل یابد و بسیاری از مشکلات سال‌های گذشته از جمله معطلی طولانی در پایانه، سنگ پراکنی و کتک کاری برطرف شود.

استاندار ایلام در ادامه تشریح خدمات دولت سیزدهم در استان افزود: یکی از سیاست‌های مهم دولت، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بوده و در همین زمینه از تعداد ۱۹ ایستگاه پمپاژ آب در استان که ۲۰ سال از عمر آنها سپری شده بود و مشمول زمان بودند، با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان تومان تعداد ۵ ایستگاه به بهره‌برداری رسید، در همین رابطه نیز به زودی سد گدارخوش کلنگ زنی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به منابع نفتی و گازی در ایلام و محروم بودن استان از یکسری مزایا نیز گفت: بعد از ۴۰ سال و با تلاش شبانه روزی، پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب کشور در این دولت به استان ایلام بعنوان یک مطالبه بزرگ مردمی منتقل شد که عایدات آن همین امسال مشخص می شود.

وی افزود: علاوه بر این امسال نزدیک به ۲۳۰ میلیارد تومان ارزش افزوده ناشی از مالیات ها و آلایندگی ها در بین شهرداری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری، دهیاری‌ها، امور عشایری و مراکز درمانی نیز توزیع و یک نردبان هیدرولیکی مجهز به ارزش ۵۰ میلیارد تومان در اختیار شهرداری ایلام قرار گرفت و همچنین ۲۶ دستگاه کامیون ویژه حمل زباله برای شهرداری‌های استان تهیه شد.

استاندار ایلام در ادامه گفت: با همت و تلاش صورت گرفته و با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان تلاش می‌شود تا پایان شهریور ماه امسال، فاز اول سامانه گرمسیری به بهره‌برداری برسد.

استاندار ایلام در ادامه در پاسخ به یکی از معتمدان با اشاره به مشکلات اقتصادی و تلاش در جهت حل آنها گفت: زمانی که بنده کار را در طی این مدت در ایلام شروع کردم، استان در حوزه تورم در مقام اول کشوری بود اما امروز با تلاش‌های صورت گرفته و بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، استان ایلام از نظر گرانی و تورم به رتبه پنجم رسیده و پنج پله بهبود داشته است که معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور در جریان سفر هفته گذشته خود به استان ایلام از تلاش‌های صورت گرفته در این راستا قدردانی کردند و همچنان تلاش می کنیم که روند بهبودی شاخص‌های اقتصادی و کنترل نرخ تورم استمرار داشته باشد‌‌.

نماینده عالی دولت در بخش سوم از سخنان خود با اشاره به اینکه بنا داریم با استفاده از ظرفیت مصلحان و بزرگان و با کمک نخبگان دانشگاهی و علمی و بازرگانی استان، اقتصاد استان را در قالب طرح زنجیره ارزش پویا کنیم، اضافه کرد: این کار آغاز شده و در این زمینه رایزنی لازم با برخی از سرمایه‌گذاران هم انجام گرفته است.

وی در ادامه یکی از مهمترین مطالبه های مردمی را ساماندهی وضعیت پخت نان عنوان کرد و افزود: از همان روزهای نخست شروع کار در استان، در اولین هفته کاری از نانوایی‌های شهر سرکشی کردم و در روز جمعه بازدیدی که صورت گرفت، اکثر نانوایی های استان تعطیل بودند که با نظارت های بعمل آمده امروز کیفیت پخت نان به نسبت ماه های قبل بهتر شده است‌‌.

وی افزود: در حوزه تأمین گوشت نیز مقطعی به علت گرانی نهاده های دامی و خشکسالی، بخشی از دام‌های سبک توسط دامداران فروخته شد، در خال حاضر و در مجموع، قیمت گوشت در استان ایلام در مقام مقایسه با استان های همجوار پایین تر است.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به تغییرات مدیریتی نیز گفت: چرخش مدیریتی امری طبیعی است و در این زمینه در استان از ظرفیت بانوان در بکارگیری پست های مدیریتی استفاده شده و به طور همزمان از ظرفیت جوانان و نوجوانان در راستای توسعه استان استفاده می شود.

دکتر بهرام نیا در ادامه با اشاره به مشکل کمبود پزشک متخصص در سطح استان نیز اظهار کرد: امروز با تلاش‌های صورت گرفته بیمارستان ۱۰ طبقه رازی ایلام مورد بهره‌برداری قرار گرفت و اعتبار لازم برای ایجاد راه دسترسی به بیمارستان رازی تخصیص داده شده و مشکل آب بیمارستان نیز مرتفع شد تا مردم از خدمات این بیمارستان بهره‌مند شوند. راه اندازی سایر فازها در دستور کار قرار دارد‌.

وی اشاره کرد: یکی از مهمترین مطالباتی که در دستور کار قرار دارد، تعیین تکلیف ساختمان فرهنگسرا در میدان ارغوان شهر ایلام است که با تفاهم نامه بین راه و شهرسازی و شهرداری ایلام، ساختمان مورد نظر به شهرداری واگذار و تعیین تکلیف می شود، اگر چه سرانه فضای سبز نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار ایلام در ادامه با گرامیداشت هفته معلم نیز عنوان کرد: یکی از مهمترین اقدامات اساسی دولت سیزدهم، اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان بود که بعد از ۴۰ سال و علیرغم کمبود منابع، اجرا شد، آموزش و پرورش کارخانه انسان سازی است و باید به این حوزه توجه بیشتری شود. 

نماینده عالی دولت در استان در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت مهار آسیب های اجتماعی نیز گفت: مشکل خودکشی به یک علت و یا یک مورد خاص ختم نمی‌شود بلکه یک زنجیره است، در این رابطه نیاز است فرهنگ قرآنی در سطح جامعه اشاعه داده شود، در همین رابطه تحقیقات زیادی انجام شده تا با پژوهش‌های لازم یک کار در سطح ملی صورت گیرد، تا از این طریق با تقویت حوزه فرهنگی و اجتماعی در کاهش این پدیده در جامعه گام برداشت که البته استفاده از نقش خانواده ها اثرگذار است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است