استانداری ایلام

استاندار ایلام در همایش بزرگداشت سالروز شوراهای اسلامی:

شوراها با عملکرد خوب خود احترام به رای مردم را نشان دهند ..

شوراها با عملکرد خوب خود احترام به رای مردم را نشان دهند ..

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در همایش سالروز شوراهای اسلامی شهر و روستا، شوراها را یادگار امام عزیز(ره) و نماد مدیریت مردمی در مناطق مختلف شهری و روستایی عنوان کرد و گفت: جایگاه شورا و مشورت تا بدان‌جاست که خداوند متعال در قرآن کریم بر آن اینچنین تاکید کرده است: «و شاورهم فی‌الامر»

وی در ادامه گفت: شوراها از مصادیق بارز مردم‌سالاری دینی هستند که با تشکیل نظام جمهوری اسلامی محقق شد و به برکت این نظام الهی همه‌ی مسئولان از صدر تا ذیل با رای مستقیم و غیر مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و همه‌ی مردم در سرنوشت خود دخیل هستند.

استاندار ایلام در ادامه مشورت را پیام قرآن، سیره پیامبر(ص) و امام راحل عظیم‌الشان دانست و گفت: آن‌گونه که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «وَ أَمْرُهُمْ شُورى بَیْنَهُمْ» راه و روش زندگی ما را مشخص و روشن کرده تا مشکلات را با همکاری و مشورت و بهترین روش ممکن حل و فصل کنیم. 

وی با اشاره به این مهم که مردم ایران دارای شعور بالای سیاسی هستند، اضافه کرد: وظیفه‌ی ما و شما به‌عنوان منتخبین و خدمتگزاران مردم این است که صادقانه و شبانه‌روزی در راه خدمت به مردم تلاش کنیم.

دکتر بهرام‌نیا با عنوان این مطلب که مردم با وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی، اما محکم و استوار در بزنگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند، اظهار داشت: مردم همواره در کنار مسئولان اعم از دولت و شورا هستند و آنها شایسته‌ی بهترین خدمات هستند.

وی افزود: شوراها باید به دور از حاشیه‌ها و محافظه‌کاری در راه ادای حق مردم ایفای نقش کنند.

استاندار ایلام با اشاره به افزایش جمعیت شهرها و کاهش جمعیت روستاها، تصریح کرد: امروز با تلاش دولت سیزدهم ظرفیت گردشگری روستاها، موضوع آب، زمین، صنعت و معدن و انرژی در روستاها به عنوان محور تولید، جانی تازه گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در این راستا شوراها نیز باید کمک‌کار دولت باشند و مردم را به مهاجرت معکوس به روستاها ترغیب کنند.

دکتر بهرام‌نیا در ادامه با عنوان این مطلب که به عنوان نماینده‌ی دولت در استان اعلام می‌کنم که در راستای مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها، هر روستایی که کمبود زمین داشته باشد ظرف مدت دو هفته زمین مورد نیاز برایش فراهم و آماده می‌کنیم، تأکید کرد: این همان دستور مستقیم رییس‌جمهور است که هر کس از شهر به روستا برگردد، ۵۰۰ متر زمین در اختیارش قرار داده می‌شود.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که نوروز امسال ایلام از نظر مسافرپذیری جزو استان‌های برتر کشور بود، گفت: ایلام امسال به پدیده‌ی نوظهور گردشگری تبدیل شد.

وی تاکید کرد: در این راستا شوراهای اسلامی روستاها از ظرفیت های بوم‌گردی و گردشگری بکر و خدادادی روستاها برای ایجاد اشتغال و بهره‌مندی استان استفاده کنند و نخبگی خود را به منصه‌ی ظهور برسانند و از این طریق احترام به رای مردم را نشان دهند.

نماینده‌ی عالی دولت در استان میانگین عملکرد اعضای شوراهای استان را خوب توصیف کرد و از تمام زحمات و تلاش‌های اعضای شوراها تقدیر کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تحقق مطالبه‌ی ۴۰ ساله‌ی مردم درباره‌ی انتقال پرونده‌ی مالیاتی نفت و گاز به استان گفت: از قبل تحقق این مطالبه‌ی مهم مردم، در سال گذشته ۲۳۰ میلیارد تومان بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری و زیرساخت‌های عشایر استان توزیع شد و امسال نیز اعتبارات ویژه‌ای بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع خواهد شد..

استاندار ایلام در پایان به سفر دو روزه‌‌ی خود و تیم معاونین و مدیران به شهرستان دهلران اشاره کرد و گفت: در این سفر و طی بازدیدهایی که از پروژه‌هایی چون کارخانه سیمان، پتروشیمی، ان‌جی‌ال، مینی‌ان جی‌ال و ... انجام گرفت پیشرفت چشمگیر پروژه‌ها و تکمیل طرح‌ها و نیز افزایش ظرفیت اشتغال در این طرح‌ها طی یک‌سال گذشته، به وضوح قابل مشاهده بود.

🗓️ | چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است