استانداری ایلام

معاون استاندار ایلام:

پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است

پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است

وی در ادامه افزود: ایلام مهد سه هزار شهید و گذرگاه و قطب اربعین کشور است که دارای ۴۳۰ مرز مشترک با کشور عراق است.

نجفی بیان داشت:  پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های زیادی در استان وجود دارد که برای بالفعل شدن این ظرفیت‌ها به تحقیق و توسعه نیاز داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام اضافه کرد: استان ایلام، استان نوظهور گردشگری در کشور است  و در گردشگری مذهبی هم این استان دارای ظرفیت‌های فراوانی است. در اربعین سال گذشته ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند و در طول سال هم به‌صورت میانگین روزانه بیش از ۱۰ هزار زائر از استان تردد می کنند.

وی با بیان اینکه بدون تحقیق و پژوهش نمی‌توان به توسعه و پیشرفت دست یابیم، گفت: پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است. باید به موضوعاتی نظیر هوش مصنوعی بیش از گذشته ورود کنیم.

نجفی بیان داشت: انشاالله با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین با استفاده از ظرفیت‌های جوانان بتوانیم خدمتی به مردم ارائه دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام تاکید کرد: در حوزه دفاع، کشور به جایگاه بسیاری خوبی در دنیا رسیده و در سایر در حوزه‌ها باید با استفاده از ظرفیت نخبگان به جایگاه اصلی خود برسیم.

نجفی اضافه کرد: در حوزه دانشگاه‌ها، نخبگان زیادی در استان وجود دارد که باید از ظرفیت و دانش این نخبگان استفاده شود و مورد تجلیل قرار گیرند.

وی بر لزوم استفاده بهینه از دانش و بکارگیری دستاوردها و نتایج آن در دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها تاکید کرد.

امیر سرتیپ حسن عیسوند رئیس اداره فناوری‌های نوظهور و بدیع ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این کارگاه، گفت: شناخت ظرفیت‌های علمی و پژوهشی هر استان بسیار مهم است و در سفرهای استانی هدف بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه است‌.

وی افزود: نظام اجرای طرح‌ها را تدوین کردیم و هدف اصلی حمایت از پایان‌نامه‌های ارشد و دکترا بصورت کاربردی و هدفمند است.

امیر عیسوند اضافه کرد: سالانه حدود ۳۵۰ هزار پایان‌نامه دفاع می‌شود که ضرورت دارد از نتایج این پژوهش‌ها در توسعه و پیشرفت کشور بیش از گذشته بهره گرفته شود.

رئیس اداره فناوری‌های نوظهور و بدیع ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: نیاز است به استان‌های مرزی و کم برخوردار در حوزه فناوری بیش از گذشته کمک شود.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است