استانداری ایلام

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام:

سامانه گرمسیری، محورهای اصلی اربعین، تونل کبیرکوه، پترو پالایش دهلران و تکمیل بازارچه های مرزی استان ۵ پروژه اولویت‌دار استان ایلام اس

سامانه گرمسیری، محورهای اصلی اربعین، تونل کبیرکوه، پترو پالایش دهلران و تکمیل بازارچه های مرزی استان ۵ پروژه اولویت‌دار استان ایلام اس

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام: 
❑‌ سامانه گرمسیری، محورهای اصلی اربعین، تونل کبیرکوه، پترو پالایش دهلران و تکمیل بازارچه های مرزی استان ۵ پروژه اولویت‌دار استان ایلام است  

📲|به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ نشست پیگیری پروژه‌های «طرح ایران یار» به ریاست دکتر امیدی مشاور معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام، مدیرکل حوزه استاندار ایلام و معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداریها و مدیران کل حوزه استانداران سراسر کشور بصورت وبینار برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در این نشست وبیناری با تشریح جزییات ۵ طرح اولویت دار استان ایلام، گفت: سامانه گرمسیری، تکمیل محورهای اربعین استان، تونل کبیرکوه، پترو پالایش دهلران و تکمیل بازارچه های مرزی استان از جمله طرح و پروژه های اولویت‌دار استان است که ۳ طرح عمرانی و ۲ طرح اقتصادی است.

مهندس هژبری با بیان اینکه تکمیل این طرح ها توسعه اقتصادی استان را به دنبال خواهد داشت، افزود: پروژه سامانه گرمسیری بعنوان طرح اولویت‌دار استان مرتبط با سه استان مرتبط کردستان، کرمانشاه و ایلام است که عملیات اجرایی آن سال ۹۱ آغاز و با پیشرفت ۸۸ درصدی، استان کرمانشاه و کردستان نیز از استفاده می کنند و از طرح های کلان مورد توجه مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه پروژه سامانه گرمسیری در استان ایلام هیچ مانع اجرایی ندارد، گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح سامانه گرمسیری ۱۸ هزار هکتار از اراضی دیم استان مشروب می شود و علاوه بر مهار آب‌های مرزی، حدود ۳ هزار ۵۰۰  اشتغال زایی ایجاد و موجب تثبیت جمعیت و ارتقا امنیت مناطق مرزی می شود.

معاون استاندار ایلام بیان داشت: ملاحضات زیست محیطی و انسانی سامانه گرمسیری و دیگر طرح های اولویت‌دار استان برطرف شده و در صورت اختصاص اعتبار لازم در اسرع وقت تکمیل می شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام همچنین به پروژه راهسازی و محورهای اصلی اربعین بعنوان دیگر طرح پیشنهاد ایران یار اشاره کرد و گفت: تکمیل پروژه راهسازی مهم استان از جمله محور های اصلی اربعین نقش مهمی در کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، کاهش تصادفات و آسیب های جاده ای، افزایش ایمنی در تردد و تسهیل در تردد زوار در اربعین را دارد.

وی اضافه کرد: حدود ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های محورهای اصلی اربعین نیاز است که امیدواریم که این پروژه مورد توجه قرار گیرند و در اسرع اعتبارات لازم در این راستا اختصاص یابد.

مهندس هژبری بر ضرورت اختصاص اعتبار برای تونل کبیر کوه نیز تاکید و خاطرنشان کرد: تونل کبیرکوه بین دو شهرستان دره شهر و آبدانان با طول کل مسیر ۳۷ کیلومتر و طول کل تونل ۶۵۵۰ با ۷۸ درصد فیزیکی عملیات آن همچنان در حال اجراست و ۹۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز است که در صورت تخصیص اعتبار لازم تا دهه فجر سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

🔹️ براساس این گزارش، در این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام علاوه بر پیشنهاد اختصاص اعتبار برای   سه پروژه عمرانی اولویت‌دار و مهم استان، خواستار اختصاص اعتبار برای پترو پالایش دهلران و تکمیل زیرساخت های بازارچه های مرزی استان شد.

🗓️ یکشنبه ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۲

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است