استانداری ایلام

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ استان:

۳۴ درصد گردشگران خارجی به استان عراقی هستند/ ۲۶ دستگاه اجرایی استان در ایام نوروز به گردشگران نوروزی خدمات رسانی می کنند

۳۴ درصد گردشگران خارجی به استان عراقی هستند/ ۲۶ دستگاه اجرایی استان در ایام نوروز به گردشگران نوروزی خدمات رسانی می کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ استان:
❑‌ ۳۴ درصد گردشگران خارجی به استان عراقی هستند/ ۲۶ دستگاه اجرایی استان در ایام نوروز به گردشگران نوروزی خدمات رسانی می کنند 

 📲|به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، مهندس سعید هژبری روز شنبه ۱۳ اسفندماه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ استان ایلام اظهار کرد: هدف از تشکیل این ستاد برنامه ریزی یکپارچه برای ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مسافران و گردشگران به استان بوده و در این خصوص رضایتمندی مسافران برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی برای ارایه خدمات مناسب به مسافران، گفت: دستگاه های ذی ربط در فرصت باقی مانده تا نوروز تدابیر لازم را در زمینه آماده‌ سازی فضای شهری و خدمات سفر به گردشگران در استان فراهم کنند.

معاون استاندار ایلام افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده امسال مسافران و گردشگران بیشتری نسبت به سال گذشته وارد استان ایلام خواهند شد و در این خصوص انتظار می رود تمامی دستگاه های اجرایی استان ایلام به بهترین نحوه ممکن به وظایف خود در خصوص ارائه خدمات مناسب به مسافران اهتمام لازم را داشته باشند و این مهم که دستگاه ها و نهادهای اجرایی استانی چگونه عمل می کنند رصد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: گردشگری در دنیا به عنوان یک صنعت بزرگ محسوب می شود چرا که می تواند درآمدی پایدار داشته باشد، باید توجه به این مقوله مهم گردشگری را به صورت خاص مد نظر قرار داد و استان ایلام با پتانسیل ها و ظرفیت ها بکر و خاص حوزه گردشگری با اقلیم چهار گانه معرفی کنیم.

مهندس هژبری ادامه داد: اگر زیرساخت های لازم مهیا و اطلاع رسانی مفید هم در دستور کار قرار گیرد، بدون شک سنگ زیربنای گردشگری را بنا نهاده ایم، در واقع دستگاه های اجرایی علاوه بر رسالت خود باید به عنوان یک سفیر گردشگری عمل کنند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان ‌مرزی ایلام در حوزه بوم گردی، گفت: برای توسعه استان باید نگاه قومی قبیله ای را کنار بگذاریم.

معاون استاندار ایلام به ظرفیت های خاص کنگره اربعین در استان اشاره کرد و ‌خاطرنشان کرد: این مهم بزرگترین رویداد بین المللی در دنیا به شمار می رود که استان ایلام پایلوت این رویداد است.

مهندس هژبری در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش خاص گردشگری مذهبی و ظرفیت های دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: ۱۹ یادمان استانی، هفت یادمان ملی و ۴۲ یادمان شهدای گمنام در استان ایلام وجود دارد.

وی بیان داشت: باید تمام تلاش خود را برای جذب زائران و گردشگران عراقی بکار بگیریم چرا که بر اساس آمار مربوطه ۳۴ درصد گردشگران خارجی به استان از کشور عراق هستند.

معاون استاندار ایلام از برگزاری مانور خودرویی از ۲۰ الی ۲۱ اسفندماه در استان خبر داد و گفت: باید از امروز برنامه ریزی های  لازم برای کشیک واحدهای خدمات رسان، ترافیک، ساماندهی ورودی و خروجی شهر و تدابیر لازم برای چهارشنبه سوری و پنج شنبه آخر سال در نظر گرفته شود.

🗓️ | شنبه ۱۳ اسفند  ۱۴۰۱

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است