استانداری ایلام

نشست استاندار ایلام و نمایندگان استان با رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی

توزیع اعتبارات با نگاه ویژه و عدالت‌محورانه‌ای در سراسر استان همراه باشد/ توسعه کشت گلخانه ای در ایلام تولید و اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت

توزیع اعتبارات با نگاه ویژه و عدالت‌محورانه‌ای در سراسر استان همراه باشد/ توسعه کشت گلخانه ای در ایلام تولید و اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت

 نشست استاندار ایلام و نمایندگان استان با رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی

استاندار ایلام:
❑‌ توزیع اعتبارات با نگاه ویژه و عدالت‌محورانه‌ای در سراسر استان همراه باشد/ توسعه کشت گلخانه ای در ایلام تولید و اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت 

📲| به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، عصر روز دوشنبه دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام به همراه سرکار خانم فلاحی و آقایان علیزاده و بسطامی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران با رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی دیدار و مصوبات سفر اخیر رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی  به استان ایلام را مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار دادند.

استاندار ایلام در این نشست ضمن قدردانی از حضور رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای‌ اسلامی در استان ایلام به منظور بررسی مشکلات، رفع موانع و برنامه‌ریزی برای بهره‌وری حداکثری از ظرفیت‌های حوزه کشاورزی استان، اظهار کرد: خوشبختانه امروز به واسطه پیگیری های صورت گرفته مشترک مجمع نمایندگان استان  و مسئولان استان اقدامات خوبی در راستای توسعه همه جانبه و پایدار استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه نگاه مجلس و دولت خصوصا ریاست جمهور و وزرا به استان ایلام نویدبخش آینده روشن برای استان است، گفت: امیدواریم بتوانیم با اتحاد و همدلی بسیاری از مطالبات و دغدغه‌های مردم شریف استان را رفع کنیم.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه جامعه امروز نیازمند تزریق روحیه امید است، افزود: خوشبختانه در سفری که رئیس  و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای‌اسلامی به استان ایلام داشتند مصوبات و تصمیمات راهبردی در راستای تقویت و توسعه کشاورزی استان اتخاذ شد که مسئولان و نمایندگان استان تا اجرای صددرصدی آن‌ها دست از پیگیری برنخواهند داشت.

وی با اشاره به پتانسیل‌های استان در حوزه کشاورزی و دامپروری خصوصا تولید گوشت قرمز و مرغ، گفت: استان ایلام یکی از قطب‌های تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ کشور است، لذا با توجه به ظرفیت مازاد تولید این محصولات در استان و همجواری با کشور عراق درصدد فراهم کردن صادرات این دو کالای اساسی و ارزآور در راستای حمایت از تولید ملی و تولیدکنندگان هستیم.

دکتر بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه کشت‌ گلخانه‌ای در این استان، تاکید کرد: انتظار داریم وزارت جهاد کشاورزی در راستای ایجاد و احداث شهرک‌های گلخانه‌ ای  و توزیع اعتبارات در سراسر استان نگاه ویژه و عدالت محورانه‌ای داشته باشد چراکه این مهم می‌تواند زمینه اشتغال و تولید در سراسر استان را فراهم کند.

در ادامه این نشست سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس  شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه امروز در حوزه کشاورزی استان شاهد مشکلاتی همچون الگوی کشت و عدم ارائه مشاوره صحیح در این زمینه به کشاورزان هستیم، گفت: سد شرف‌ساز در حوزه جغرافیایی استان ایلام قرار دارد اما متاسفانه این دیار از آن حقابه ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مصوبات سفر کمیسیون کشاورزی به استان باید اجرایی شود، گفت: موضوع عدالت در توزیع و جانمایی احداث گلخانه‌ها در استان بسیار حائز اهمیت است لذا در این زمینه مسئولان و متولیان مربوط باید با دقت عمل کنند و جانمایی ها همراه با مطالعه و کار کارشناسی باشد.

علی‌اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به مشکلات حوزه کشاورزی استان، گفت: مجمع نمایندگان استان با بهره‌گیری از اهرم نظارتی خود همواره پیگیر اجرای مصوبات مرتبط با استان در زمینه‌های مختلف خصوصا کشاورزی است چرا که توجه به حوزه کشاورزی می‌تواند راهگشای بسیاری از امور باشد.

وی تاکید کرد: انتظار داریم حقابه استان ایلام از همه سد‌ها در راستای رونق تولیدات کشاورزی و دامی و تسهیل در زندگی مردم اختصاص یابد.

بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره در مجلس نیز با بیان اینکه در سفر کمیسیون کشاورزی به استان احداث ۳۰۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای برای استان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: بر اساس برنامه زمانبندی تدوین شده عملیات احداث یکصد هکتار از این میزان با توجه به تخصیص اعتبار مورد نیاز تا پایان سال جاری عملیاتی می‌شود.

وی  تامین اعتبار برای ایستگاه پمپاژ آب در حوزه کشاورزی استان و لایروبی قنات‌ها و اخذ مجوز ۱۰۰ حلقه چاه عمیق و احداث مرکز تحقیقات بلوط را از دیگر مصوبات این سفر عنوان کرد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است