استانداری ایلام

استاندار ایلام : خداوند مردم ایلام را انتخاب کرده که زوار خادمان سیدالشهداء علیه‌السلام باشند و شما خادمان زواری بودید که با عشق و دلدادگی راهی کربلا شدند.

آیین تجلیل از خادمان اربعین حسینی علیه‌السلام با شکوه خاصی در ایلام برگزار شد

آیین تجلیل از خادمان اربعین حسینی علیه‌السلام با شکوه خاصی در ایلام برگزار شد

استاندار ایلام در آیین تجلیل از خادمان اربعین حسینی علیه‌السلام:  لحظه لحظه ی اربعین امسال مملو از دلدادگی و ایثار و شهادت طلبی بود
 

 دکتر حسن بهرام نیا روز سه شنبه ۱۹ مهر در آیین تجلیل از خادمان اربعین حسینی علیه‌السلام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی و بیش از ۱۳ هزار شهید فراجا، تبریک و تهنیت به مناسبت آغاز هفته وحدت، گفت: مردم ایلام و مدیران استان در اربعین امسال صحنه های بسیار شگفت انگیز را ثبت کردند و تمام قد پای کار بودند.
وی افزود: خدمت به زوار برای همه ما افتخار بود و خاک پای زوار توتیای چشم ماست.
استاندار ایلام با اشاره به تلاش فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان‌ها در ایام اربعین گفت: در اربعین امسال ۱۱ شهر در استان به زوار خدمت رسانی کردند.
وی در ادامه گفت: لحظه لحظه ی اربعین امسال مملو از دلدادگی و ایثار و شهادت طلبی بود و خادمی زائر امام حسین ( ع ) افتخاری بزرگی است که نصیب ما ایلامی‌ها شده است
دکتر بهرام نیا با اشاره به فضلیت بالای زیارت مرقد امام حسین ( ع )، گفت: زیارت مرقد امام حسین علیه‌السلام معادل است با حج مقبول با همراهی رسول خدا (ص) است.
وی اضافه کرد: خداوند مردم ایلام را انتخاب کرده که زوار خادمان سیدالشهداء علیه‌السلام باشند و شما خادمان زواری بودید که با عشق و دلدادگی راهی کربلا شدند.
رئیس ستاد اربعین استان در ادامه گفت: از همه عزیزان استان که در ارتباط با موضوع اربعین تلاش کردند و با همکاری و همفکری در میدان بودند و هم صحنه های زیبا را خلق کردند و هم نقش روایت گری داشتند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.
وی ادامه داد: نتیجه و پاداش برگزاری باشکوه اربعین لبخند رضایت بر سیمای ولایت امر مسلمین جهان بود.
استاندار ایلام با اشاره به تلاش بانوان برای خدمت رسانی به زوار گفت: در اربعین امسال همپای مردان، زنان و خواهران این دیار در امر خدمت رسانی به زوار تلاشی قابل تقدیر داشتند.
نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: موکب اهل سنت نیز در مهران به زوار خدمت رسانی کردند.
وی افزود: در اربعین امسال شاهد بودیم که خانواده هایی در اربعین تار و پودشان برگرفته از عشق امام حسین علیه‌السلام بود و تمامی داشته خود را برای زوار آورده بودند و این عشق و دلدادگی قابل ستایش است.
استاندار ایلام در بخش دوم صحبت‌های خود در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی علیه‌السلام با اشاره به اینکه تمامی تلاش خود را بکار گرفتیم که هیچ زائری در اربعین فوت نشود که این مهم محقق شد، اضافه کرد: در اربعین انبوهی از زوار در شهرستان ها ماندند و اسکان داده شدند.
وی در ادامه گفت: در اینجا لازم است که از همه دستگاه های اجرایی حوزه اربعین و اعضای شورای تامین استان قدردانی کنم.
دکتر بهرام نیا با اشاره به اینکه در اربعین لیفتراک گازی نیاز داشتیم که توسط بچه های تیپ امیرالمومنین علیه السلام انجام شد تا زوار با کمبود آب مواجه نشوند.
وی در ادامه گفت: ادارات، بانک ها و دستگاه های اجرایی خوب پای کار آمدند و حوزه بهداشت و درمان نیز عملکرد بسیار مطلوبی داشتند.
رئیس ستاد اربعین استان در ادامه گفت: به واسطه راه چهار خطه در مسیر ایلام به مهران برای اولین بار از ابتدا تا پایان اربعین راه دو طرفه بود.
وی ادامه داد: در اربعین امسال حداکثر برق مصرفی در مهران ۷ مگاوات بود در حالیکه ۲۵ مگاوات برق اضافه داشتیم‌.
استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اینکه برای ۳۰۰ هزار نفر روزانه آب آشامیدنی تامین شد، اضافه کرد: در اربعین امسال ظرفیت ۱۵۰ هزار پارک خودرو دولتی و خصوصی مهیا شد. ‌
وی اضافه کرد: همچنین تلفات و تصادفات جاده‌ای با کاهش ۵۰ درصدی مواجه شد.
وی افزود: از خبرنگاران محترم و صدا و سیما که نقش خود را بخوبی ایفا کردند تقدیر و تشکر می کنیم.
دکتر بهرام نیا در ادامه در خصوص سفر مقامات بلندپایه کشوری و لشکری به استان در ایام اربعین گفت: معاون اول رییس جمهور دو بار، رییس ستاد اربعین هفت بار و وزیر کشور ۵ از پایانه مرزی مهران بازدید داشتند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اربعین تمام نشده و حرکت در مسیر اربعین در واقع آغاز ولایت و ظهور امام ( عج ) است، اظهار داشت: همه زیرساخت ها باید در اینجا فراهم شود و در این راستا کمیته های اربعین فعال شده است.
وی افزود: در اربعین امسال ۳۰۰ ون از وزارت کشور فراهم شد و برای ۲۰۰ زائر که در راه مانده بودند اتوبوس مجانی مهیا شد.

 

بزرگنمایی 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است