استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست ستاد اربعین استان در مهران:

کار قرارگاه اربعین پایش و رصد روزانه امور اربعین در استان است/روزانه حدود ۲۸ هزار زائر از مرز بین المللی مهران تردد می کنند

کار قرارگاه اربعین پایش و رصد روزانه امور اربعین در استان است/روزانه حدود ۲۸ هزار زائر از مرز بین المللی مهران تردد می کنند

تشکیل قرارگاه اربعین استان در مهران ...

استاندار ایلام در نشست ستاد اربعین استان در مهران:
‌‌❑‌ کار قرارگاه اربعین پایش و رصد روزانه امور اربعین در استان است/روزانه حدود ۲۸ هزار زائر از مرز بین المللی مهران تردد می کنند/با توجه به استقبال بالای زوار مواکب زودتر از موعد مقرر شروع بکار کنند/چهار خطه کردن مسیر ایلام به مهران در مراحل نهایی/مدت زمان پوشش تلویزیونی پایانه مرزی مهران باید بیشتر از سایر مرزها باشد/سایت چغاسبز با وسعت ۳۲ هزار متر مربع در اختیار زوار قرار گرفته است

📃 بخش اول

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا روز جمعه ۱۱ شهریور در نشست ستاد اربعین استان که با حضور دکتر عبداللهی استاندار البرز، سردار شمشیری نماینده ستاد مرکزی اربعین کشور در مهران و مجموعه اعضاء ستاد در فرمانداری مهران برگزار شد، ضمن خیر مقدم به استاندار البرز گفت: ایشان فردی جهادی و از استانداران پای کار و میدانی هستند که طی سال‌های گذشته که معاون شهرداری تهران بودند اقدامات خوبی در حوزه اربعین ایلام انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه استانداری البرز در اربعین کمک کار استان در برگزاری مراسم اربعین است اضافه کرد: امروز با حضور استاندار البرز از زیرساخت های اربعین در استان بازدید بعمل می آید.

استاندار ایلام در ادامه ضمن تقدیر از تلاش خستگی ناپذیر تمامی عوامل درگیر در کار اربعین استان گفت: مهمترین موضوع در حال حاضر بحث مواکب است و باید از امروز و فردا این مواکب برای خدمت رسانی به زوار  فعال شوند.

وی در ادامه به استقبال بالای زوار از مرز بین المللی مهران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه روزانه حدود ۲۸ هزار زائر از مرز مهران تردد می کند لازم است مواکب زودتر از موعد فعال شوند.

دکتر بهرام در ادامه از چهار خطه کردن مسیر ایلام به مهران در مراحل نهایی خبر داد و گفت: عرشه پل صلواتی نیز امروز نصب می شود و ظرف دو روز آینده بتن ریزی شده و حداکثر تا ۶ روز آینده زیر بار ترافیک می رود.

وی در در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ارزاق به میزان لازم تامین خواهد شد و مسایل مربوط به تامین ارزاق، خوراک و بهداشتی و ... با معاونت امور اقتصادی استانداری است و ایشان از امروز مسولیت این امور را برعهده خواهند گرفت.

رئیس ستاد اربعین‌ استان در ادامه از تشکیل قرارگاه اربعین استان به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استانداری خبر داد و گفت: هر یک از کمیته‌های ۱۸ گانه اربعین یک نفر را به این قرارگاه معرفی می‌کنند و هر شب در  نشست مربوطه حضور می یابند.

وی افزود: پایش و رصد روزانه امور اربعین در دستور کار قرارگاه اربعین قرار می گیرد.


استاندار ایلام در بخش دوم صحبت‌های خود در نشست ستاد اربعین استان در شهر مهران، گفت: با اقدامات و پیگیری های شهرداری ایلام  ورودی و خروجی شهر ایلام و کمربندی شرقی ایلام ساماندهی شده است. 

وی با اشاره به سایت چغاسبز  شهر ایلام و قدردانی از مدیران مرتبط با تجهیز و تکمیل این سایت، گفت: ظرف سه هفته این اقدامات انجام شده است و تا روز دوشنبه نسبت به نصب آبسرد کن و نصب چادر ها در این سایت اقدام می‌شود.

دکتر بهرام‌نیا با اشاره به اینکه از امروز مدیریت چغاسبز به عهده فرماندار ایلام خواهد بود، اضافه کرد: تا به امروز ۶۲۵ چراغ نصب، ۱۵۰ سکو  و نشیمن در این سایت برای اسکان زوار ایجاد و جاده آن تکمیل و ۵ کیلومتر  شبکه برق جدید نیز راه اندازی شده و  ۱۰  کیلومتر شبکه قدیم اصلاح گردیده است.

وی ادامه داد: سایت چغاسبز با وسعت ۳۲ هزار متر مربع در اختیار زوار قرار گرفته و پس از اربعین مهیا استفاده گردشگران است.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت اربعین اقدامات زیادی انجام شده و تاکنون حدود ۸ میلیارد تومان در این سایت هزینه گردیده است.

رییس ستاد اربعین استان در ادامه خواستار گسترده‌تر شدن حجم تبلیغات محیطی و نصب تابلوها با محتوا شعائر اسلامی در مسیر ایلام - مهران و تمامی شهرستان های زائر پذیر و پایانه مرزی مهران شد.

وی ادامه داد: حاشیه مواکب و ورودی شهرهای زائر پذیر باید مرتب و تنظیفات رعایت شود و لازم است همه فرمانداران در این زمینه وارد عمل شده و مهیای اربعین شوند.

دکتر بهرام‌نیا سپس از مدیر کل صدا و سیمای استان به خاطر پوشش تلویزیونی پایانه مرزی مهران تشکر کرد و گفت: از این فرصت ( کنگره اربعین)  باید به نحوه مثبت استفاده کنیم و ایلام به واسطه اربعین در کشور به طور ویژه شناخته شود.

وی در ادامه گفت: مدت زمان پوشش تلویزیونی پایانه مرزی مهران در رسانه ملی باید بیشتر از سایر مرزها باشد چراکه ۷۰ درصد زوار از مرز مهران تردد می کنند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است