استانداری ایلام

سعید هژبری،معاون عمرانی استاندار ایلام در برنامه زنده افق روشن شبکه ایلام:

هفته دولت یادآور یک دولت مکتبی اعتقادی و جهادی است که با کار و تلاش شبانه روزی توانسته در این شرایط سخت و تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته خدمات بزرگی رو انجام بده است.

هفته دولت یادآور یک دولت مکتبی اعتقادی و جهادی است که با کار و تلاش شبانه روزی توانسته در این شرایط سخت و تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته خدمات بزرگی رو انجام بده است.

⭕️ سعید هژبری،معاون عمرانی استاندار ایلام در برنامه زنده افق روشن شبکه ایلام:

هفته دولت یادآور یک دولت مکتبی اعتقادی و جهادی است که با کار و تلاش شبانه روزی توانسته در این شرایط سخت و تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته خدمات بزرگی رو انجام بده است.

 از مصادیق این کارهای بزرگ در موضوع برق است که ما در سالیان گذشته ناترازی بسیار بالایی در زمینه تولید و مصرف انرژی برق داشتیم بطوریکه با اعمال خاموشی مدیریت میکردیم.

 دولت مستقر شده ۸ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه کرد و در واقع ما امسال شاهد قطعی برق اون صورتی که سالیان گذشته داشتیم نداشتیم و با فرهنگ سازی مصرف برق به صورت بهینه کنترل کردند دولت انجام گرفت.

در بخش نهضت ملی مسکن چهار میلیون مسکن در طول چهار سال باید ساخته شود تا با یک و نیم میلیون مسکن آغاز شده  و انشالله تا پنج شش ماه آینده مشاهده بهره برداری تعداد زیادی از مسکن های ساخته شده را شاهد خواهیم بود.

  در بحث موضوع رتبه بندی معلمان که حدود ده سال کار از مطالبات معلمان و فرهنگیان عزیز بود که تا به حال به نتیجه نرسیده بود این دولت با سماجت و شجاعت شبانه‌روزی وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس و اعتقادی که شخص رئیس جمهور به موضوع رتبه بندی داشت این به موضوع به  سرانجام رسید.


 در حوزه تنش آبی کشور همه ما سالیان متمادی موضوع خشکسالی داشتیم تقریباً منابع زیرزمینی آب ما فروکش کردن و در اثر خشکسالی های پیاپی چشمه خشک شدن و با چالش آبی شدیدی مواجه شدند اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه مهار تنش آبی انجام شده گرفته است و ۵۶۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در ۱۲۸ روستای استان مصوب شده است.


در حوزه بیمه رایگان سلامت برای شش میلیون نفر هم گام بزرگی این دولت برداشت و همچنین بیمه ناباروری که تا به حال این عزیزان مجبورند به صورت آزاد هزینه های خود  را پرداخت می کنند الان این عزیزان بیمه شدن و و می توانند از مزایای این استفاده کنند.

 موضوع بعد جراحی اقتصادی بود که به جرات می توان گفت این دولت با شجاعت این اقدام را پذیرفت و انجام داد و اما این دولت به طور کارشناسی موضوع را بررسی کرد و شجاعانه اقدام کرد خوشبختانه انشالله مردم به نتایج مثبت  خواهند رسید.

استان ایلام به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است با اینکه هنوز بخش از اعتبارات تخصیص نیافته اما پروژه های بسیاری در تمام شهرستان های استان در حال اجرا است.


 در بخش مجموع پروژه های عمرانی در هفته دولت 260 در 1401 طرح و پروژه با مجموع اعتبار 27,136 میلیارد ۱۳۶میلیون ریال افتتاح و کلنگ زنی خواهند شد و این اعتبار یک و نیم برابر سقف بودجه استان است
مجموع پروژههای عمرانی افتتاح(: 224 طرح و پروژه با مجموع اعتبار 16278 میلیارد ریال افتتاح خواهند شد.

 مجموع پروژههای عمرانی ) آغاز اجرایی
 اجرایی(: 36 طرح و پروژه با مجموع اعتبار10858 میلیارد ریال کلنگزنی خواهند شد. 
پروژههای حوزه شهری و عمران شهری : 134 طرح و پروژه با مجموع اعتبار 19,689 میلیارد ریال افتتاح و کلنگزنی خواهند شد

مهمترین بخش فعالیت های عمرانی در استان حوزه راه است که در این هفته 18 طرح و پروژه قابل افتتاح و کلنگ زنی با مجموع اعتبار 6830 میلیارد ریال در شهرستانهای ایلام مهران، چرداول، سیروان، دهلران و آبدانان و کلنگ زنی ۱۷ کیلومتر راه آهن در شهرستان چوار انجام شد از جمله ) احداث 15 کیلومتر چهارخطه – 54 کیلومتر آسفالت و روکش آسفالت – احداث 2 دهنه پل بزرگ شماره 55 و 56 محور کنجانچم و .. 

معاون وزیر راه در مراسم کلنگ زنی راه آهن اعلام کردند که پروژه اتصال خط ریلی ایلام به اسلام آباد در بازه زمانی چهار ساله و با شش هزار میلیارد تومان به تدریج صورت خواهد گرفت.

پس از به اتمام رساندن چهارخطه های مسیر صالح آباد به ایلام و حمیل انجام شود، قطعاً را آهن یکی از اولویت های مهم استان است


در حوزه ورزش: 11 طرح و پروژه قابل افتتاح و کلنگ زنی با مجموع اعتبار 364 میلیارد ریال در سطح شهرستانهای ملکشاهی، دره شهر، بدره، چرداول، سیروان، دهلران از جمله افتتاح سالن بزرگ دو منظوره کشتی و رزمی ملکشاهی، کلنگ زنی سالن ورزشی و چند منظوره روستای آبچشمه بدره، احداث چمن طبیعی روستای ذوالفقار، کلنگ زنی زمین چمن شهر لومار، افتتاح چمن مصنوعی روستاهای بیجوند و ماژین کلنگ زنی و افتتاح شد.

حوزه مسکن شهری و روستایی: کلنگ زنی 1376 واحد مسکن شهری، افتتاح 2814 واحد مسکن روستایی و افتتاح 28 واحد مسکن محرومین با مجموع اعتبار  8407 میلیارد ریال انجام شد.

در حوزه برق رسانی: 33 طرح و پروژه قابل افتتاح و کلنگزنی با مجموع اعتبار 1100 میلیارد ریال در سطح تمامی شهرستانهای استان از جمله )برق رسانی به 210 
خانوار عشایری سطح استان، اصالح و بهینه سازی شبکه برق 27 شهر سطح استان، اجرای 73 نیروگاه خورشیدی 5 کیلوواتی خانگی در سطح استان انجام شد.

طرح هادی روستایی: 29 طرح قابل افتتاح با مجموع اعتبار 312 میلیارد ریال در سطح روستاهای تمامی شهرستانهای استان از جمله روستاهای  سرطاف، مهدیآباد، چنارباشی، کالن، جابر انصار، انجیره است.

حوزه احداث مدارس 12 طرح و پروژه قابل افتتاح و کلنگ زنی با مجموع اعتبار 439 میلیارد ریال در سطح شهرستانهای آبدانان، دره شهر،  چوار، چرداول، بدره، سیروان، ایالم شامل)افتتاح مدرسه 9 کلاسه سمیه دره شهر، افتتاح مجتمع دانش آموزی مورموری آبدانان، افتتاح مدرسه 6 کلاسه هزارانی آبدانان،  افتتاح دبستان گچ کوبان بدره، احداث دبستان 4 کالسه چم روته چرداول، افتتاح مجتمع آموزشی 12 کالسه شهرک شهید کشوری ایالم بود.

 
در حوزه گازرسانی در هفته دولت افتتاح گازرسانی به 30 واحد صنعتی و تولیدی، گازرسانی به 9 روستای تختان، آگربید در دهلران، وری ملکشاهی، گاودول  
و بان لکان هلیلان، کمول، کمول رستم بیگی و کمول محمدزمان در چرداول و چم روته سیروان که گازرسانی به بیش از 365 خانوار را فراهم می کند.

کلنگ زنی گازرسانی به 14 روستای شهرستان هلیلان، دهلران، ملکشاهی و با مجموع اعتبار 629 میلیارد ریال  
حوزه بهداشت درمان: 8 طرح و پروژه قابل افتتاح و کلنگزنی با مجموع اعتبار 5125 میلیارد ریال در سطح شهرستان های ایالم، مهران، آبدانان،  

ایوان و چرداول از جمله افتتاح فاز اول بیمارستان رازی شهر ایالم، افتتاح دانشکده پزشکی ایالم، کلنگ زنی بیمارستان شهر بدره، افتتاح مرکز جامع سالمت زرنه، بهسازی بخش سی تی  اسکن بیمارستان امام رضا ایوان، افتتاح مرکز جامع سلامت شماره یک آبدانان، کلنگ زنی خانه بهداشت کل کل چرداول و ...

در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات: 5 طرح و پروژه قابل افتتاح و کلنگ زنی با مجموع اعتبار 78 میلیارد ریال در سطح شهرستانهای آبدانان، ایلام و دهلران از جمله )ایجاد سایت 4G در شهرستان دهلران، ایجاد سایت 4G روستایی بیات شهرستان دهلران، اجرای فیبر نوری محور کارخانه سیمان تا روستای سفیدخانی شهرستان سیروان
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است