استانداری ایلام

الیاسپوریان مدیر کل امور بانوان استانداری

جمعیت  از عوامل مؤثر در هویت و قدرت یک جامعه به شمار می‌آید

جمعیت  از عوامل مؤثر در هویت و قدرت یک جامعه به شمار می‌آید

جمعیت  از عوامل مؤثر در هویت و قدرت یک جامعه به شمار می‌آید

به مناسبت هفته ملی جمعیت وبه منظور تشویق جامعه در راستای جوانی و پویایی جمعیت ،آیین تجلیل از کارکنان دارای سه فرزند به بالا با حضور آقای علیشایی مدیرکل ورزش و جوانان استان و خانم الیاس پوریان مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری و جناب آقای تردست معاون جوانان و با حضور  کارکنان دارای سه فرزند در محل فرهنگ سرای  جوان برگزارگردید .
ابتدا مدیرکل ورزش و جوانان  اظهار امیدواری کرد، فارغ از مباحث ساختاری، مسیرهای لازم برای افزایش جمعیت در جامعه طراحی شود .
وی ادامه داد: مفهوم خانواده کامل که در دنیا مطرح است، در ادبیات مذهبی ما نیز مورد توجه قرار می‌گیرد، زیرا خلأهای عاطفی و امنیت روانی در خانواده تک فرزند پرشدنی نیست و ثمره آن نسلی است که توان مقابله با سختی‌ها را ندارد.
 آقای علیشایی  خانواده کامل را، خانواده‌ای معرفی کرد که از نعمت فرزند دختر و پسر بهره‌مند است و تاکید کرد: در این خانواده پدر و مادر می‌توانند تجربه تربیت دختر و پسر را داشته باشد به همین دلیل در دنیا خانواده چهار فرزند با دختر و پسر را خانواده کامل می‌دانند، چنین کانون خانوادگی می‌تواند همه خلأهای و اتفاقاتی که در بعدهای تربیتی روانی و امنیتی در جامعه ایجاد می‌شود را پر کند و ثمره‌اش نیروی خلاق است و باعث می‌شود نسل خلاق، جوان، پویا، نوآور و پیشرو برای آینده کشور تربیت شوند.
خانم الیاس پوریان مدیرکل امور بانوان نیزگفتند : با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی مبنی بر اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی ،رکورد وحشتناک کاهش جمعیت که رهبر معظم انقلاب از آن به آینده هولناک پیری یاد کرده‌اند، زنگ خطری است که برای پیشگیری از وقوع آن باید همه افراد جامعه همت کنند تا با بسترسازی‌های فرهنگی و اجتماعی این مشکل را کمرنگ‌تر کنیم .
خانم الیاس پوریان همچنین با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان جامعه گفتند: یکی از مسائل مهم جامعه ما جمعیت است که از عوامل مؤثر در هویت و قدرت یک جامعه به شمار می‌آید؛ از دیدگاه جهانی نیز یکی از شاخص‌های توسعه ،میزان جمعیت هر جامعه می باشد.
  وی با اشاره به برکات فراوان فرزندآوری برای خانواده‌ها گفت: تربیت تک فرزند بسیار سخت‌تر است زیرا فرزند در خانواده بدون رقیب و محبت پدر و مادر به او به شکل مطلق است در حالی که اگر خواهر و برادری داشته باشد یاد می‌گیرد به حقوق دیگران احترام بگذارد و از حق خود دفاع کند همچنین در خانواده‌های تک فرزند احتمال افسردگی و پرتوقعی و زودرنجی بچه‌ها بیشتر است زیرا فرزند در خانواده نه نمی‌شنود.وبرخورد با شخصیت فرزند را در روحیه و آینده او اثرگذار دانست .
 گفتنی است در پایان این مراسم از همکاران اداره کل ورزش و جوانان که دارای سه فرزند و بالاتر بودند با اهدا لوح تقدیرو هدیه تجلیل بعمل آمد 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است