استانداری ایلام

استاندار ایلام در دیدار با معاون اقتصادی وزیر امور خارجه:

خواستار گشایش رسمی بازارچه‌های چیلات، چنگوله و هلاله شمالی هستیم/ایجاد کنسولگری عراق در ایلام مطالبه مهم مردم کشور است

خواستار گشایش رسمی بازارچه‌های چیلات، چنگوله و هلاله شمالی هستیم/ایجاد کنسولگری عراق در ایلام مطالبه مهم مردم کشور است

‍ ⭕️ تقدیر معاون وزیر امور خارجه از عملکرد استاندار ایلام در حوزه مرزی

استاندار ایلام در دیدار با معاون اقتصادی وزیر امور خارجه:
‌‌❑‌ خواستار گشایش رسمی بازارچه‌های چیلات، چنگوله و هلاله شمالی هستیم/ایجاد کنسولگری عراق در ایلام مطالبه مهم مردم کشور است ...

📲| به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا در  شامگاه پنجشنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۱ در دیدار با دکتر صفری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه و هیئت همراه که با حضور دکتر فلاحی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و جمعی دیگر از مسئولان استانی صورت گرفت بر ضرورت بازگشایی رسمی۳ بازارچه مرزی چیلات‌، چنگوله و هلاله شمالی تاکید کرد و گفت: یکی از مطالبات مهم مردم کشور ایجاد کنسولگری عراق در ایلام است، چرا که اصلی ترین مرکز تردد زوار، مرز مهران با بیش از ۶۵ درصد تردد زوار به عتبات عالیات است.

استاندار ایلام با اشاره به گشایش غیر رسمی بازارچه هلاله شمالی و انجام صادرات از این مرز، افزود: زیرساخت های لازم به صورت جهادی در هلالی شمالی در حال ایجاد شدن است و در مرزهای دیگر از جمله چیلات و چنگوله هم زیرساخت‌ها به نحو مطلوب صورت گرفته است.

دکتر بهرام نیا با عنوان این مطلب که مقامات محلی عراقی نیز با گشایش این بازارچه‌ها موافق هستند، اظهار داشت: فقط نیاز به مجوز دولت مرکزی عراق است که این امر نیز با تلاش و مساعدت وزارت امور خارجه و رایزنی‌ها و نفوذ معاون محترم اقتصادی وزارت امور خارجه انشاالله شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این سه بازارچه مرزی با توجه به جمعیت بالای مرزنشینان بر معیشت آنان تأثیر مستقیم خواهد داشت، خاطرنشان کرد: گشایش این بازارچه‌ها فرصت کم نظیری برای استان است و بیش از ۲۵ هزار خانوار مرزنشین در این خصوص تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی افزود: راه اندازی بازارچه های سه گانه برای تثبیت جمعیت در مرزها نیز بسیار موثر خواهد بود و در این راستا برنامه داریم در قالب تعاونیهای مرزنشین بخشی از صادرات را به این تعاونی‌ها واگذار کنیم.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در این نشست از تلاش برای ایجاد کنسولگری عراق در استان ایلام خبر داد و گفت: با پیگیری هایی که با سفارت عراق در تهران و همچنین دولت عراق خواهیم داشت تلاش می‌کنیم این کنسولگری را در ایلام ایجاد کنیم.

وی با اشاره به درخواست و مطالبات مردمی برای  بازگشایی سه بازارچه مرزی در استان ایلام افزود: در این خصوص نیز با دولت مرکزی عراق مذاکراتی خواهیم داشت.

وی افزود: انشالله تلاش خواهیم کرد به زودی این سه بازارچه را که برای رونق اقتصادی و معیشت مردم استان و تأثیرگذار است باز کنیم.

دکتر صفری در این دیدار قول مساعد برای ایجاد دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان را نیز داد و بیان داشت: با نشست هایی که با استانداران استان‌های مرزی کشور داشتیم بر ضرورت برقراری ارتباط با استانهای همسایه در کشورهای همجوار تاکید کردیم.

وی در ادامه با تقدیر از عملکرد استاندار ایلام در حوزه مرزی گفت: خوشبختانه استاندار ایلام در این زمینه فعالیت بسیار خوبی داشته‌اند ان‌شاءالله این دیدارها برای افزایش مراودات ادامه خواهد یافت.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است