استانداری ایلام

‍ استاندار ایلام در دیدار با مدیرکل و اعضای انجمن کتابخانه های استان:

شهرداری ها در پرداخت نیم درصد درآمد خود به کتابخانه ها کوتاهی نکنند/انجمن کتابخانه ها یک ظرفیت عظیم در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی است

شهرداری ها در پرداخت نیم درصد درآمد خود به کتابخانه ها کوتاهی نکنند/انجمن کتابخانه ها یک ظرفیت عظیم در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی است

‍ استاندار ایلام در دیدار با مدیرکل و اعضای انجمن کتابخانه های استان:
⭕️ شهرداری ها در پرداخت نیم درصد درآمد خود به کتابخانه ها کوتاهی نکنند/انجمن کتابخانه ها یک ظرفیت عظیم در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی است

📲| به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز شنبه  ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ در دیدار  مدیرکل و اعضای حقیقی انجمن کتابخانه های عمومی استان با تاکید بر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه گفت: شهرداری ها موظف هستند نیم درصد در آمد خود را به کتابخانه ها پرداخت کند و در این راستا باید اهتمام جدی داشته باشند.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که در بحث کتاب و کتابخوانی برای ساخت فضای کتابخانه ها علاوه بر نیم درصد درآمد شهرداری، می توان از ظرفیت خیرین و سازمان های مردم نهاد استفاده کرد، افزود: اعتبارات اداره کل کتابخانه ها عمومی استان بسیار کم و جوابگو نیازهای موجود نبست  و از قبل نیم درصد عوارض شهرداری ها و سایر بخش ها اعتبارت این حوزه تامین شود.

استاندار ایلام در ادامه گفت: با تلاش های انجام شده اصحاب خوره فرهنگ و گرایش مردم به این حوزه، فرهنگ کتابخوانی روز به روز  در حال بازگشت به جایگاه واقعی خود است. 

وی اضافه کرد: باید در تمام شهرستان های استان  کتابخانه ها جدید ایجاد شود  و کتابخانه های موجود نیز تجهیز شوند چراکه توجه به حوزه فرهنگ و مطالعه جامعه را  در مسیر توسعه قرار می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه انجمن حقیقی کتابخانه ها یک ظرفیت عظیم و بالقوه در راستای ارتقا و ترویج فرهنگ کتابخوانی است اظهار داشت: باید از این ظرفیت و توان در راستای تزویج فرهنگ کتابخوانی به بهترین نحوه استفاده کرد.

وی اضافه کرد: تمدن زاییده فرهنگ است و لازمه توسعه استان و هر منطقه  این فرهنگ برگرفته از کتابخوانی و مطالعه است.

استاندار ایلام در ادامه آموختن علم را مولد فرهنگ عنوان کرد و گفت: بنابراین یکی از مصادیق توجه به شعار سال ۱۴۰۱ ( دانش بنیان ) توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
 
وی با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و انقلابی در سطح ملی نیز برای ساخت فضای آموزشی کتابخوانی نیز در استان بهره گیریم، یادآور شد: ۸۵ درصد اعتبارات ملی در وزارتخانه و و سازمان های ملی است و ۱۵ درصد آن به استان مربوط می شود.

دکتر بهرام نیا در پایان با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان گفت: یکی از فضیلت های مهم و بزرگ در این ماه مبارک خواند قرآن کریم است.

🗓 | شنبه ۲۷ فروردین 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است