استانداری ایلام

استاندار ایلام در اولین نشست شورای اداری استان:

اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه در سال ۱۴۰۰/مدیران مشاور رسانه‌ای انتخاب کنند/در ایام نوروز ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان داشته‌ایم

اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه در سال ۱۴۰۰/مدیران مشاور رسانه‌ای انتخاب کنند/در ایام نوروز ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان داشته‌ایم

⭕️ ۲۰۰ برنامه مختلف و متنوع استاندار ایلام در ۴ ماه حضور در استان ...

استاندار ایلام در اولین نشست شورای اداری استان:
📎اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه در سال ۱۴۰۰/مدیران مشاور رسانه‌ای انتخاب کنند/در ایام نوروز ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان داشته‌ایم/۸۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات سفر ریاست جمهوری اضافه شد/تا پایان سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی در استان سرمایه گذاری شد/با ایجاد بازارچه های سه گانه دنبال رونق بخشی به اقتصاد و تجارت استان هستیم ...

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ در نخستین نشست شورای اداری استان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، معاونین استاندار، فرمانداران و مجموعه اعضاء در پتروشیمی ایلام برگزار شد از اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه متنوع و مختلف در راستای پیگیری خواسته ها و مطالبات مردمی و رفع مسائل و مشکلات پیش روی استان در طول چهار ماه حضور خود خبر داد و گفت: از جمله این برنامه ها می توان به ۸ برنامه حضور در صدا و سیما و ارتباط با رسانه ملی، ۸ برنامه دیدار با اصحاب رسانه و مطبوعات، ۱۷ برنامه سفر به شهرستان های استان، ۲۰ برنامه دیدار مردمی، ۱۵ برنامه دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، بیش از ۴۰ برنامه ویژه و خاص چون دیدار با فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، روحانیون، صاحبنظران و نخبگان، فعالان حوزه های اقتصادی و ...، بیش از ۵۰ دیدار با مقامات کشوری و روسای سازمان ها، نهادها و شرکت های مهم، ۴ برنامه مهم در حوزه دیپلماسی با کشور همسایه عراق و دیدار با استانداران استان های دیاله و واسط و ... اشاره داشت.

استاندار ایلام در ادامه از همه‌ی دست اندرکاران در ستاد سفرهای نوروزی در استان حضور یافتند و به صورت میدانی شب و روز تلاش کردند تشکر کرد و گفت: امسال ۱۳۱ هزار مسافر وارد استان شد و ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تردد در محورهای مواصلاتی داشتیم که این جای خرسندی دارد اما حوادث جاده ای هم موجب تکدر خاطر شد که البته این نافی تلاش ها و زحمات شبانه روزی پلیس راه، نیروی انتظامی و دیگر دست اندرکاران نیست چراکه بخشی از این مشکلات به راههای ارتباطی ما و بخشی هم بی احتیاطی و خودروهای ما بر می گردد.

وی در ادامه گفت: در ارتباط با ارزاق عمومی و مدیریت کالاهای اساسی و نظارت بر تره بار و میوه جات و مواد پروتیئینی و حضور میدانی فرمانداران و دیگر مسئولان مرتبط جای تقدیر دارد.

دکتر بهرام نیا در ادامه با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان گفت: در جریان سفر رئیس جمهور به استان ۱۱۲ طرح و پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان بصورت ریالی و ۴.۴۵ میلیون دلار بصورت ارزی و همچنین یک هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در سفر رییس جمهوری به این استان اختصاص یافته است.

وی در ادامه به رایزنی های خود برای مورد توجه قرار گرفتن موضوعات مغفول مانده در سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در دو جلسه ای که با رییس‌جمهور و معاونین رییس‌جمهور برگزار کردیم در مجموع  ۸۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات استانی سفر ریاست جمهوری اضافه شد.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی در استان سرمایه گذاری شد.
 
وی در مورد اعتبارات اربعین گفت: اعتبارات اربعین به ۱۳۰ میلیارد ارتقاء پیدا کرد  که البته احتمال دارد به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.
 
استاندار ایلام در ادامه با اشاره به محور قرار گرفتن شعار سال و تاکید بر نصب العین قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: در سال تولید دانش بنیان و اشتغال زایی رشد اقتصادی ما به ۹.۶ درصد تعریف شده است که ۴ درصد آن مربوط به بهره وری و ۵ درصد آن بحث سرمایه گذاری است.

وی در ادامه گفت: برای رشد سرمایه گذاری لازم است یک اهتمام ویژه و تلاش مضاعف داشته باشیم و در حوزه های انرژی نفت و گاز و پتروشیمی و سرعت بخشیدن به طرح ها به ویژه طرح های بزرگ از جمله پتروشیمی مهران، دره شهر، هلیلان و دهلران و ... در دستور کار است.

وی افزود: برای تحقق رشد اقتصادی سامانه گرمسیری در کنار ۱۸ ایستگاه پمپاژ یک ظرفیت بالقوه و بسیار خوب است که اگر این طرح اجرا شود ۹۰ هزار تن محصولات باغی و زراعی به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان افزایش می یابد.
 
دکتر بهرام نیا در ادامه با اشاره به خشکسالی پیش رو گفت: بحث کم آبی و تنش آبی را در استان در پیش رو داریم که لازم است تغییر رویکردی را در مصرف آب ایجاد کنیم و جهاد کشاورزی نیز در برنامه ریزی ها خود تغییر الگوی کشت را در دستور کار قرار دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به انتخاب مدیران دولت سیزدهم در استان اشاره کرد و گفت: الحمدالله مدیرانی که انتخاب شده اند و در آینده انتخاب می شوند باید در تراز انقلاب اسلامی باشند که این مهم با تعهد و حضور در میدان و کار جهادی و شبانه روزی محقق می شود.

استاندار ایلام در ادامه ضمن تشکر از زحمات اصحاب رسانه نقش آنها را در جهاد تبیین تعیین کننده عنوان کرد و گفت: رسانه ها رقیب مدیران نیستند بلکه آنها برای جامعه و مردم مطالبه گرند که البته لازمه آن حرکت در مسیر درست و حول محور واقعیت ها است.

وی در ادامه خواستار انتخاب مشاور رسانه ای برای مدیران شد.

استاندار ایلام در پایان از مدیرعامل پتروشیمی ایلام به خاطر میزبانی جلسه تشکر کرد و گفت: پتروشیمی نماد تولید و اشتغال زایی در استان است و امروز جلسه شورای ادرای را در این محل و شهرستان چوار برگزار کردیم.

دکتر بهرام در ادامه از امام جمعه و مسیولان شهرستان چوار در برنامه رفت و برگشت دیدار با استاندار دیاله تقدیر کرد و گفت: امیدوارم در تداوم رایزنی ها بتوانیم با ایجاد بازارچه هلاله شمالی در کنار دو بازارچه چنگول و چیلات‌ رونق اقتصادی و تجاری را در استان و کشور ایجاد نماییم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است