استانداری ایلام

استاندار ایلام

رتبه ایلام در تولید مقالات کاهش یافته است/ توسعه ایلام در گرو توجه به پژوهش و فناوری است

رتبه ایلام در تولید مقالات کاهش یافته است/ توسعه ایلام در گرو توجه به پژوهش و فناوری است

‍ #استاندار_ایلام:
📎رتبه ایلام در تولید مقالات کاهش یافته است/ توسعه ایلام در گرو توجه به پژوهش و فناوری است 

📲| به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰ در نشست شورای پژوهش و فناوری استان اظهار داشت: باید به دنبال تجاری سازی مقالات علمی باشیم چرا که رتبه  استان در تولید مقالات کاهش یافته است.

وی افزود: تولید و تجاری کردن علم باید در اولویت باشد و صادرات این علم و تولیدات وابسته به آن به صورت چمدانی شاید به اندازه چندین روز تولید نفت ما درآمدزایی داشته باشد.

دکتر بهرام نیا تاکید کرد: تولید علم می تواند ارزش افزوده بسیاری داشته باشد و استان را در ریل توسعه قرار دهد.

استاندار ایلام تاکید کرد: پارک های علم و فناوری می تواند با دستگاههای اجرایی از جمله صنعت، معدن تجارت و دیگر واحدهای صنعتی از جمله پتروشیمی و دیگر صنایع نشستی برگزار  و نسبت به دریافت نیازها و احتیاجات این شرکت ها و تولیدات علمی هدفمند اقدام نماید.

دکتر بهرام نیا بیان داشت: نشست با شرکت های دانش بنیان و با حضور بانک ها و دستگاههای اجرایی برای رفع مشکلات این شرکت ها در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی برگزار شود و مشکلات و موانع سر راه این شرکت ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی تعالی و پویایی استان را منوط به تحقیق و پژوهش و فن آوری دانست و گفت: اگر می خواهیم بحث بیکاری را برطرف کنیم و یا رونق تولید ایجاد کنیم و کیفیت تولید بالا رود،  لازمه همه آنها  گسترش تحقیق ، پژوهش  و فن آوری است و قانون گذار برهمین اساس لایحه  بودجه را تصویب کرده  و دستگاه های ناظر هم باید بر عملکرد بودجه ها نظارت کنند.

نماینده عالی دولت در استان خواستار افزایش اعتبارات حوزه پژوهش شد و اضافه کرد: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی میزان اعتبار تحقیق و پژوهش یک ساله را ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرده  که اگر این رقم بین دستگاه های استان  تقسیم شود نتیجه مناسبی از آن حاصل نمی شود.

دکتر بهرام نیا بیان داشت: پارک علم و فن آوری که محل برای تجاری کردن علم است بیش از پیش نیازمند  پویایی است و با استفاده از تسهیلات تبصره ی ۱۸ و سایر تسهیلات باید بیشتر فعال شود.

🗓 | دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
@IlamProvince_news

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است