استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست ستاد تنظیم بازار استان:

میوه شب عید ۱۰ درصد زیر قیمت بازار توزیع شود/وقتی صادر کننده مرغ هستیم، مردم ما نبایست مرغ را گرانتر از استان های دیگر بخرند!

میوه شب عید ۱۰ درصد زیر قیمت بازار توزیع شود/وقتی صادر کننده مرغ هستیم، مردم ما نبایست مرغ را گرانتر از استان های دیگر بخرند!

‍ ⭕️ نهضت نظارت بر قیمت کالا و اجناس در ایلام اجرایی می شود ...

#استاندار_ایلام در نشست ستاد تنظیم بازار استان:
📎میوه شب عید ۱۰ درصد زیر قیمت بازار توزیع شود/وقتی صادر کننده مرغ هستیم، مردم ما نبایست مرغ را گرانتر از استان های دیگر بخرند!/فرمانداران وضعیت نهاده های دامی را ماهانه به ستاد گزارش کنند/نظارت بر بازار به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است/همه اعضای ستاد تنظیم بازار در مرکز استان و تمام شهرستان ها در روز شنبه ۱۴ اسفند ماه در بازار حضور یابند

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا عصر روز پنجشنبه ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۰ در نشست اضطراری ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه استان ایلام تولیدکننده و صادرکننده گوشت مرغ به استان های همجوار است، اظهار داشت: باید مردم ایلام مرغ تولیدی خود را حداقل کیلویی ۲۰۰۰ تومان ارزانتر نسبت به دیگر استان ها تهیه کنند زیرا ما نمی توانیم هم تولید کننده باشیم هم مرغ را گران‌تر از دیگر استانها بخریم!

وی در ادامه گفت: فرمانداران بایست بصورت روزانه نظارت بر شیوه توزیع نهاده های دامی استان داشته و به صورت ماهانه به استانداری گزارش کنند.

استاندار ایلام با تاکید بر این موضوع که نظارت بر بازار به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و در استان نیز هیچ توجیهی برای عدم نظارت بر بازار پذیرفته نمی شود، اضافه کرد: اگر سازمان جهاد کشاورزی استان برای نظارت بر بازار کمبود نیرو دارد باید به گونه ای برنامه ریزی نماید که از نیروهای سایر معاونت ها استفاده و به جمع بازرسان اضافه کند زیرا من بعد بهانه عدم نیروی کافی در این حوزه پذیرفتنی نیست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع کیفیت و کمیت نان در استان اشاره کرد و گفت: برای نوسازی و به روز کردن دستگاه‌ها در نانوایی ها مهلت تعیین شده و کماکان بر سر قرار خود هستیم و در زمان مقرر باید گزارش‌های لازم ارائه شود.

دکتر بهرام نیا در ادامه با اشاره به در پیش بودن عید نوروز و ماه مبارک رمضان بر افزایش نظارت بر بازار تاکید کرد و گفت: در حوزه ذخیره سازی مرغ در سردخانه ها لازم است پشتیبانی امور دام پیگیرها در ارتباط با نیازهای استان در دستور کار داشته باشد.
 
وی درخصوص تامین میوه شب عید گفت: باید میوه تهیه شده دولتی از طریق بازرسان کمیته راهبردی مورد ارزیابی کیفی و کمی قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان با عنوان این مطلب که نرخ میوه های دولتی حداقل بایست ۱۰ درصد زیر قیمت بازار آزاد توزیع شود، اضافه کرد: اگر کیفیت میوه‌ها مطلوب بود بازرسان دستور توزیع را صادر کنند و اگر غیر از این باشد آنها را به اتحادیه تعاون روستایی کشور برگردانند زیرا این اتحادیه به عنوان مباشر تامین موظف به تهیه میوه با کیفیت شب عید در ایلام است.

دکتر بهرام نیا در ادامه گفت: یکی از کارهای خوبی که در این مدت انجام شد موضوع دایر کردن غرفه‌های شهرداری برای عرضه میوه و تره بار بود لذا باید نظارت شود که ضمن اینکه اقلام مذکور دارای کیفیت لازم باشد قیمت آن هم پایین‌تر از بازار باشد.

وی در ادامه نظارت بر بازار و توزیع کالاها را بسیار مهم دانست و خواستار اجرای نهضت نظارت بر قیمت کالا و اجناس در ایلام شد و گفت: اگر نظارت نباشد هرج و مرج به وجود می آید و در این راستا از هم اکنون باید اسامی و لیست بازرسان به استانداری اعلام و کشیک تعیین شود تا در ایام تعطیلات هم بازرسی‌ها انجام شود.

استاندار ایلام در پایان خواستار حضور اعضای کارگروه تنظیم بازار در مرکز استان و تمام شهرستان ها در روز شنبه ۱۴ اسفند ماه در بازار شد و گفت: فرمانداران ضمن اینکه قیمت میوه ها را به صورت زنده به کارگروه استان اعلام کرده، از نحوه توزیع اقلام و کالاهای اساسی نیز بازدید خواهند کرد.

وی افزود: در مرکز استان نیز بعد از بازدید از میدان میوه و تره بار به سایر بازارهای توزیع اقلام خوراکی و ضروری شهر ایلام سرکشی خواهیم کرد.

🗓 | پنجشنبه ۱۲ اسفند

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است