استانداری ایلام

سرپرست دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری ایلام:

ایجاد ارتباط نزدیک، صادقانه و عزتمندانه با مردم، راهبرد سامانه سامد استان  می باشد.

ایجاد ارتباط نزدیک، صادقانه و عزتمندانه با مردم، راهبرد سامانه سامد استان  می باشد.

سرپرست دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری ایلام:
⭕️ایجاد ارتباط نزدیک، صادقانه و عزتمندانه با مردم، راهبرد سامانه سامد استان  می باشد.
 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، علی اصغر خدیو با عنوان این مطلب که ایجاد ارتباط نزدیک، صادقانه و عزتمندانه با مردم، راهبرد سامانه سامد استان  می باشد، اظهار داشت: براساس الزامات قانونی حاکم بر مدیریت ارتباطات مردمی، یکی از اهداف مهم و اساسی مرکز ارتباطات مردمی توسعه بستر تعاملات مردم و دولت است. 
وی افزود: این هدف در جهت پاسخگویی هرچه مناسب‌تر دستگاه‌ها و در نهایت زمینه‌سازی مشارکت مردم در برنامه‌ریزی، نظارت و اصلاح امور با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های ستادی و اجرایی کشور است. 
سرپرست دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری با اشاره به اینکه توسعه دولت الکترونیک از سیاست‌های اساسی مجموعه دولت،  است، اضافه کرد: از این رو ارتقاء و توسعه سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (۱۱۱) که از ضریب نفوذ بالایی در دستگاه‌های اجرایی (ستادی و استانی) کشور برخوردار است، با اصلاح رویکردهای خدمت‌رسانی در راستای استقرار میز خدمت، گام مهمی را در تسهیل شرایط تعاملات و پاسخگویی صحیح متناسب با شأن مردم برداشته است.
وی افزود: با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا این دفتر با دعوت مدیران کل و ارتباط آنها با مردم از طریق تلفن ۱۱۱ بستری مناسب در شرایط همه گیری جهت ارتباط مستقیم و موثر  مردم و مسئولین فراهم‌آورده است.
خدیو با اعلام این که در هر هفته حداقل دو مدیرکل به سامانه سامد دعوت خواهد شد و پاسخگوی مطالبات مردمی مرتبط با حوزه کاری خود خواهند بود، اضافه کرد: زمان حضور مدیران کل از طریق فضای مجازی و از پیش به اطلاع عموم مردم رسانده می شود. 
وی ادامه داد: در دو هفته اخیر مدیران کل استاندارد؛ حج و زیارت، راه و شهرسازی، اداره زندانهای استان و سرپرست فرمانداری ایلام، در سامانه پاسخگوی مردم شریف استان بوده اند.
سرپرست دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری در خصوص رسیدگی به نامه ها، درخواست ها و مطالبات مردمی تقدیمی به ریاست محترم جمهوری در جریان سفر ایشان به استان ایلام گفت: تعداد بیش از ۱۵هزار درخواست مردمی در جریان سفر ریاست محترم جمهوری به استان دریافت، تلخیص،پردازش و به دستگاههای ذیربط ارجاع گردیده است که از این میزان بیش از ۷ هزار مورد درخواست مساعدت مالی [با موضوع مساعدت مالی بلاعوض؛ کمک هزینه درمان، جهیزیه، البسه، تحصیلی و ...] داشتیم که طبق تفاهم نامه صورت گرفته توسط مرکز ارتباطات مردمی نهاد محترم ریاست جمهوری و کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال پالایش و اقدام  می باشند که امیدوارم تا آخر اسفند ماه تعیین تکلیف گردند.
وی ادامه داد: همچنین تعداد بیش از ۳۵۰۰ مورد درخواست وام داشته‌ایم که به صندوق کارآفرینی جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ضروری و خوداشتغالی ارجاع شده است.
وی افزود: بودجه تخصیص داده شده  به این موضوع ۲۰ میلیارد تومان است که تاکنون حدود ۴ میلیارد آن پرداخت شده است و مابقی در حال پرداخت می باشد.
خدیو یادآور شد: از مبلغ ۲۰ میلیارد تومان ۳۰ درصد به وامهای ضروری ۱۰ میلیون تومانی و ۷۰ درصد به وامهای خوداشتغالی  ۵۰ میلیونی اختصاص می یابد تا انشاء الله زمینه اشتغال تعداد بیشتری از جوانان بیکار و خانواده های بی سرپرست مهیا شود.
سرپرست دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری درخصوص مابقی درخواست ها گفت: همچنین تعداد بیش از ۱۴۵۰ مورد درخواست اشتغال به اداره کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی،  تعداد بیش از۲۲۰ مورد مربوط به جهاد کشاورزی،  تعداد ۱۶۷ مورد مربوط به راه و شهرسازی بوده،  ۱۶۶ مورد با موضوع پرونده های قضایی به دادگستری استان، ۱۳۹ مورد به تامین اجتماعی استان، ۱۰۶ مورد به سپاه استان، ۱۷۰ مورد به پتروشیمی ایلام، ۹۰ مورد به فرماندهی انتظامی استان، تعداد بیش از ۵۰۰ مورد به دانشگاه علوم پزشکی ایلام، بیش از ۷۰۰ مورد مربوط به بهزیستی و ... سایر درخواستهای مردمی نیز به دستگاه های مرتبط ارجاع و مورد بررسی قرار گرفته است.
وی در خصوص تعداد تماسهای روزانه با تلفن ۱۱۱ سامانه سامد گفت: تعداد تماسهای پاسخ داده شده از ابتدای بهمن ماه سالجاری تا ۲۵ بهمن تعداد بیش از ۵ هزار مورد بوده است.
وی افزود: علاوه بر پاسخگویی از طریق سامانه سامد (۱۱۱) کارکنان دفتر بازرسی استانداری در ساعات اداری به صورت حضوری و چهره به چهره پاسخگوی مردم شریف و ولایت مدار استان خواهند بود.
خدیو در پایان ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک با حضور استاندار ایلام، معاونین ایشان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در جهت رسیدگی به خواسته ها و مطالبات مردمی در سامانه سامد حضور خواهند یافت و پاسخگوییمسائل و مشکلات مردم در حوزه های مرتبط خواهند شد

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است