استانداری ایلام

استاندار ایلام

استاندار ایلام: کمیته پژوهش به صورت متمرکز در استان تشکیل شود

استاندار ایلام: کمیته پژوهش به صورت متمرکز در استان تشکیل شود

استاندار ایلام: کمیته پژوهش به صورت متمرکز در استان تشکیل شود

استاندار ایلام خواستار تشکیل کمیته هدفمند پژوهش به صورت متمرکز در استان شد و گفت: یکی از اهداف این کمیته باید پرهیز از موازی‌کاری و تفکیک وظایف باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام _ حسن بهرام‌نیا در «نشست هم‌اندیشی روش‌های مشارکت مراکز علمی در توسعه و بهبود وضعیت استان» افزود:ادارات و نهادهای استان نیازهای خود را در زمینه نوآوری و فناوری به منظور ایجاد اشتغال و توسعه استان به دانشگاه‌های استان بدهند تا نیازهای ادارات را در زمینه پژوهش و تولید علم برآورده کنند.

وی با تبریک فرارسیدن روز دانشجو بیان کرد: شانزدهم آذر که یادآور روحیه خدمت‌گذاری، ایثار، فداکاری و ظلم ستیزی است را به همه دانشجویان، دانش پژوهان و اساتید عزیز تبریک و تهنیت عرض می کنم.

وی، قدردانی از اساتید، صاحبان علم و  تولید کنندگان علم را قدردانی از «علم» دانست و تصریح کرد: این فرمایش مقام معظم رهبری که فرمود: «بهترین مشوق برای گسترش علم، تکریم دارنده علم است» باید نصب‌العین همه‌ی ما باشد و عزیزانی که در سنگر تحقیق و پژوهش تلاش می کنند را باید پاس بداریم.

وی با بیان اینکه اگر کشور در بخش‌هایی به جایگاهی در دنیا رسیده‌ایم به برکت تحقیق و پژوهش بوده است، اظهار کرد: به برکت خون شهدای هسته ای و علمی در کنار تحقیق و پژوهش توانسته‌ایم مرزهای افتخار را در عرصه ‌های مختلف کسب کنیم.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش، خواستار بومی‌سازی تحقیق و پژوهش‌ها متناسب با نیاز های استان شد و افزود: به منظور کیفی کردن موهبت های الهی در استان باید متناسب با ظرفیت های این دیار تحقیق و پژوهش و عمل آید.

وی، با بیان اینکه تمام امکانات مادی و معنوی استان باید در زمینه کمک به تحقیق و پژوهش بسیج شوند، ادامه داد: اگر در ادارات کمترین توجه به پژوهش می‌شود، بیانگر این است که هنوز اهمیت پژوهش را درک نکرده‌ایم.

بهرام‌نیا با تاکید بر اینکه در استان باید کمیته هدفمند پژوهش به صورت متمرکز شکل بگیرد و از موازی کاری پیشگیری و پرهیز کند، ادامه داد: ادارات و نهادهای استان نیازهای خود را در زمینه نوآوری و فناوری به منظور ایجاد اشتغال و توسعه استان به کمیته پژوهش استان بدهند تا نیازهای ادارات را در زمینه پژوهش و تولید علم برآورده کنند.

وی خواستار تخصیص بودجه لازم به انجام امورات پژوهشی هدفمند در استان شد و افزود: سازمان برنامه و بودجه ردیف اعتباری حوزه پژوهش را مدیریت و در پایان سال گزارش کار دهد.

 استاندار ایلام در پایان با بیان اینکه تحقیق و پژوهش باید برای تامین نیازهای جامعه در برنامه‌های ما ساری و جاری شود، خاطرنشان کرد: در زمینه تولید مقالات isi از مقام ۱۶ به ۱۵ آمده ایم و این و بیانگر تولید علم در کشور است اما متاسفانه مصرف علم متناسب با تولید آن نیست.

🗓 |سه شنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰
💠 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:
 splus.ir/ostandariilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است