استانداری ایلام

با حضور استاندار انجام گرفت:

اجرای رزمایش آتش فورانی در پالایشگاه گاز ایلام به مناسبت هفته پدافند غیر عامل/راه اندازی سیستم کمک ناوبری فرودگاه شهدای ایلام

اجرای رزمایش آتش فورانی در پالایشگاه گاز ایلام به مناسبت هفته پدافند غیر عامل/راه اندازی سیستم کمک ناوبری فرودگاه شهدای ایلام

⚡️با حضور استاندار انجام گرفت:

⚡️اجرای رزمایش آتش فورانی در پالایشگاه گاز ایلام به مناسبت هفته پدافند غیر عامل/راه اندازی سیستم کمک ناوبری فرودگاه شهدای ایلام /

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، رزمایش آتش فورانی در پالایشگاه گاز ایلام به مناسبت هفته پدافند غیر عامل با حضور استاندار برگزار شد.
این مانور با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف، سنجش آمادگی زیرساخت های و امکانات پالایشگاه و میزان آمادگی دستگاه‌ها در پاسخ به بحران و رعایت الزامات پدافند غیر عامل در هنگام اتفاقات غیر قابل پیش بینی و شرایط بحرانی برگزار شد.

محمد نوذری در حاشیه این مراسم گفت: در مواقع بحران چهار اصل سرعت، دقت، تدبیر و مدیریت کردن بسیار حائز اهمیت است و اگر این موارد با بهره گیری از امکانات همراه گردد عبور از بحران موفقیت آمیز خواهد بود.

وی با ابراز رضایت از مانور آتش فورانی و قدردانی از مجموعه پالایشگاه گاز ایلام ، گفت: این مانور با استانداردهای بسیار بالا و آمادگی خوب تمامی نیروها انجام شد که شایسته تقدیر است.

استاندار ایلام همچنین راه اندازی سیستم کمک ناوبری  NDB فرودگاه شهدای ایلام را یک نیاز اساسی دانست و بر رفع مشکلات احتمالی آن تاکید کرد.

⭕️مشارکت ۱۵ تیم عملیاتی در اجرای رزمایش آتش فورانی

روح اله نوریان در حاشیه این رزمایش گفت: این مانور با مشارکت ۱۵ تیم عملیاتی متشکل از هشت تیم داخل واحد صنعتی و هفت تیم خارج از مجموعه برگزار شد.

 وی بیان کرد: این رزمایش در واحد تثبیت میعانات گازی و در اثر نشت گاز و ایجاد آتش فورانی آغاز که در حین مانور سرعت،  دقت و کیفیت عملیات مورد ارزیابی قرار گرفت.
 
مدیر عامل پالایشگاه گاز ایلام تاکید کرد: با توجه به سمی بودن گاز لازم بود در این رزمایش تمهیدات و اقدامات به سرعت از سوی تیم های عملیاتی انجام شود.
وی ارزیابی تیم های عملیاتی ، ایمنی، حراست، بهره‌برداری، آتش نشانی و پشتیبانی را از مهم ترین اهداف برگزاری رزمایش آتش فورانی کرد و گفت: انجام رزمایش هایی در چنین سطحی موجب می شود که تمامی واحدها در وقوع حوادث آمادگی لازم را کسب کنند.
مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام تاکید کرد: آمادگی مواجه با تهدید در شرایط اضطرار، ارزیابی تیم مدیریت شرایط اضطرار پالایشگاه و همچنین ارزیابی هماهنگی بین دستگاه های امدادی استان نظیر هلال احمر، فوریت های پزشکی از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش است.
نوریان اضافه کرد: ۲ تیم ارزیاب داخلی پالایشگاه گاز ایلام و خارج از مجموعه در پایان این رزمایش گزارش نقاط ضعف و قوت مانور آتش فورانی را ارائه دادند.

⭕️راه اندازی سیستم کمک ناوبری  NDB فرودگاه شهدای ایلام

مدیر فرودگاه شهدای ایلام نیز در حاشیه افتتاح این سیستم، گفت: این دستگاه کمک ناوبری Non-Directional Beacon یک دستگاه رادیویی است که در مسیر‌های هوایی به عنوان پشتیبان و در فرودگاه‌ها به عنوان دستگاه کمک ناوبری برای تعیین محل فرودگاه و انجام طرح‌های تقرب استفاده می‌شود.

مدیرفرودگاه شهدای ایلام افزود: هنگامی که سیستم داخلی فرودگاه به هر عنوان نتواند با خلبان ارتباط برقرار کند و قطع شود، این دستگاه کمک ناوبری جایگزین دستگاه DVOR فرودگاه می‌شود.
.
🗓 |سه شنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰
💠 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:
 splus.ir/ostandariilam
🔵 تلگرام:
@akhbarilam1400

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است