استانداری ایلام

استاندار ایلام

استاندار ایلام در پیامی ضمن تسلیت سالروز رحلت جانگداز و ملکوتی امام خمینی (ره)، سالروز قیام ۱۵ خرداد را گرامی داشت

استاندار ایلام در پیامی ضمن تسلیت سالروز رحلت جانگداز و ملکوتی امام خمینی (ره)، سالروز قیام ۱۵ خرداد را گرامی داشت

‍ ✍️ پیام استاندار ایلام به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خردادماه

◾️ استاندار ایلام در پیامی ضمن تسلیت سالروز رحلت جانگداز و ملکوتی امام خمینی (ره)، سالروز قیام ۱۵ خرداد را گرامی داشت

⚫️ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، متن پیام دکتر محمد نوذری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
‏سالها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید‏
‌‏انتظار فرج از نیمه خرداد کشم‏
امام خمینی (ره)

۱۴ خرداد ماه یادآور مصیبت عظیم و جانکاه ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) است. شخصیتی که در پرتو ایمان به خدا و با الهام از نهضت پربار حسینی علیه السلام  و اتحاد مردم و با مجاهدت‌ها و مبارزات خستگی‌ناپذیر توانست کاخ ظلم و ستم را فروریزد و پرچم استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را بر تارک این سرزمین به اهتزاز درآورد.

به یقین امام خمینی (ره) تاثیرگذار ترین شخصیت قرن بیستم بر معادلات جهانی و پس از آن است که با ظهور انقلاب اسلامی تحولات بسیاری در عرصه های سیاسی و فرهنگی جهان به وقوع پیوست و زمینه ساز عصر جدیدی به نام "عصر امام خمینی" شد.

عصري كه با نقش آفرینی بی بدیل امام عظیم ‏الشان بر گستره جهان طلوع می كند دارای مشخصه هایی چون عزت، استقلال، آزادی، جمهوریت، اسلامیت، استغناء و اعتماد به نفس براي ملتي ست كه در طول سالیان متمادي سعي شده بود این روحیات از آنها گرفته شود و دیگران را بر سرنوشت شان مسلط گردانند.

با ورود حضرت امام (ره) و سرنگونی رژیم استبدادی پهلوی، برای اولین بار پس از سالها زمینه آزادی سیاسی، احقاق حقوق ملت و مراجعه به آراء عمومی در سالهای بعد بوجود آمد و آن امام بزرگ همواره تاکید داشته‌اند که مردم در صحنه حضور یابند و در تعیین سرنوشت خود مشارکت نمایید: «از مراجع و علمای بزرگ تا طبقه بازاری و کشاورز و کارگر و کارمند، همه و همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام می باشند؛ چه در نسل حاضر و چه در نسل های آتیه؛ و چه بسا که در بعضی مقاطع، عدم حضور و مسامحه، گناهی باشد که در رأس گناهان کبیره است.»

امام با نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی که شروع آن را باید از ۱۵ خرداد ۴۲ عنوان کرد، آمد و با خود عزت، استقلال، شکوه و جلال را برای ملت ایران به ارمغان آورد تا اکنون بعد از گذر چهار دهه نه تنها یاد و نام امام راحل (ره) در بین مردم ایران بلکه در میان تمامی ملت های آزاده جهان زنده و جاوید باشد.

و امروز بعد از گذشت سالها از رحلت جانگداز آن امام عزیز، انقلاب اسلامی با رهبری خلف صالحش، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) دوران چهل ساله بلوغ خود را سپری کرده و با صلابت و اقتدار در مسیر عزت و تعالی پیش می رود.

اینجانب سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی، قافله سالار قیام خونین پانزده خرداد؛ حضرت امام خمینی (ره) را به مردم شریف، ولایتمدار و انقلابی استان ایلام تسلیت گفته و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای قیام پانزده خرداد را گرامی داشته و بار دیگر ضمن تجدید میثاق با شهدا و امام شهیدان و تجدید بیعت با خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری، در آستانه انتخابات شورا و ریاست جمهوری همه مردم شریف استان را به حضور گسترده در این انتخابات دعوت کرده و موفقیت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران را از خداوند سبحان مسئلت می نمایم.

محمد نوذری
استاندار ایلام

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است