استانداری ایلام

ستاد انتخابات استان

دستورالعمل‌های بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد منتشر شد

دستورالعمل‌های بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد منتشر شد

دستورالعمل‌های بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد منتشر شد

⭕️کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات كشور، دستورالعمل بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را كه پس از تصویب در ستاد ملی كرونا از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شده است، در ۱۵ بند منتشر كرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام،
متن كامل دستورالعمل بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ كه پس از طرح و بررسی در كمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی كرونا و ستاد انتخابات كشور به تصویب ستادملی مدیریت كرونا رسیده و از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شده است، توسط كمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات كشور در ۱۵ بند منتشر شد.
#قسمت_اول_دستورالعمل_کرونایی_انتخابات۱۴۰۰

متن كامل این دستور العمل بدین شرح است:

۱- برای برگزاری هر چه باشكوه‌تر انتخابات و انعكاس بیش‌تر برنامه‌های هر یك از نامزدها و مشاركت حداكثری در سایه حفظ سلامت اجتماعی، رعایت كامل دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها برای كلیه افراد مرتبط با انتخابات، الزامی است. دستورالعمل‌های مذكور توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تهیه و توسط قرارگاه عملیاتی ستاد ملی كرونا ابلاغ خواهد شد.

۲- هر گونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفتگو و مناظره در مكان‌های سربسته از قبیل مساجد، سالن‌های اجتماعات، تالارهای پذیرایی و سالن‌های ورزشی ممنوع است.

تبصره: مناظره در برنامه‌های پیش بینی شده صدا و سیما مجاز است.

۳- برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزدها در فضای باز مانند استادیوم روباز، فضای باز مدارس و مراكز آموزش عالی و سایر مراكز مربوط به سازمان‌ها مطابق با شیوه نامه بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشكی و رعایت موارد زیر بلامانع است:

۳/۱. رعایت فاصله مناسب بر اساس ۸ متر مربع فضای باز برای یك نفر.
۳/۲. رعایت سقف شركت كنندگان به میزان حداكثر ۳۰ درصد ظرفیت فضای در نظر گرفته شده.
۳/۳. كلیه شركت كنندگان و برگزار كنندگان ملزم به استفاده از ماسك می‌باشند.
۳/۴. مسئولین مراسم به گونه‌ای برنامه ریزی نمایند كه قبل و بعد از مراسم در درب ورودی و خروجی تجمع به وجود نیاید.
۳/۵. زمان برگزاری مراسم حداكثر برای ۲ ساعت برنامه ریزی شود.
۳/۶. رعایت كلیه دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده در خصوص تجمعات الزامی است.

۴- وزارت ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های اجرایی كه دارای ظرفیت محیط‌های روباز در مراكز استان‌ها و شهرستان‌ها می‌باشند، موظفند امكانات خود را به صورت مساوی برای برنامه‌هایی كه شخص نامزد حضور دارد، با هماهنگی استانداری و فرمانداری ذیربط در اختیار آنان قرار دهند تا بر اساس شیوه نامه‌های بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد.

تبصره: وزارت كشور به استانداران ابلاغ نماید كه در هر استان، مكان‌های مناسب و منطبق با شرایط وزارت بهداشت تعیین و در اجرای این بند به ستاد نامزدها اعلام نماید.

۵- وزارت بهداشت و درمان و وزارت كشور موظفند ضوابط تبلیغات را در راستای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تهیه و توسط رئیس قرارگاه عملیاتی به نامزدها ابلاغ نمایند.

۶- هرگونه تجمع در محیط‌های بسته ممنوع است. در صورت ضرورت تشكیل جلسات داخلی ستادها در فضای بسته، با رعایت كامل طرح مدیریت هوشمند (رنگ بندی شهرها) و رعایت محدودیت حداكثر ۱۵ نفر برای شهرهای با وضعیت قرمز، ۲۰ نفر برای شهرهای با وضعیت نارنجی و ۳۰ نفر برای شهرهای با وضعیت زرد بلامانع است.

۷- برگزاری مراسم استقبال از كاندیداها، راه اندازی كارناوال‌های تبلیغاتی و موارد مشابه مطلقاً ممنوع است.

#کمیته_اطلاع_رسانی_ستادانتخابات_استان_ایلام
🗓 | شنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۰
#روزشمارانتخابات_۲۰
#حضورپرشور_مشارکت_حداکثری
روابط عمومی استانداری ایلام

🟣 اخبار استانداری ایلام
🔵 تلگرام:

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است