استانداری ایلام

صحبت های قاسم سلیمانی دشتکی استاندار سابق ایلام

صحبت های قاسم سلیمانی دشتکی استاندار سابق ایلام در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم استان:

صحبت های قاسم سلیمانی دشتکی استاندار سابق ایلام در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم استان:

⭕️ صحبت های قاسم سلیمانی دشتکی استاندار سابق ایلام در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم استان:

قسمت اول:
♦️ از همه مدیران دولتی و غیردولتی خواهش می کنم شکایت خود را از رسانه‌ها پس بگیرند ...

◻️افتخار بنده خادمی زوار اربعین و آقا اباعبدالله الحسین و اهل بیت علیه السلام در درواز عتبات عالیات در ایلام است.
 
◻️فرهنگ مردم ایلام شباهت بسیاری به مردم بختیاری دارد و بنده از این جهت هم به خوبی جذب  مردم ایلام  شدم.

◻️بعد از ورود به ایلام نقش مردم استان در هشت سال دفاع مقدس را در دولت و در سطح ملی برجسته کردیم  و تلاش داشتیم رشادت ها ، جانفشانی ها و مقاومت این مردم که با اهداء بیش از ۳ هزار شهید ، ۱۲ هزار جانباز ، و بیش از ۱۰۰۰ شهیده و جانباز بانو از کشور خود دفاع کردند و امکان هیچ فعالیت عمرانی که در این ۷ سال در استان وجود نداشت  را به گوش مسئولان کشور برسانیم.
 
◻️درابتدا با رفتن از ایلام مخالفت کردم ولی با اصرار و تأکید وزیر محترم در جلسه هیئت دولت با توجه به نقاط مشترکی که بین ایلام و خوزستان و پروژه های مشترکی که وجود داشت بعد از رأی اعتماد هیئت وزیران به خوزستان رفتم.

◻️اقدامات بسیاری در دوران حضور خود در استان با همکاری همه ی دوستان در استان انجام شد ولی هنوز کارهای بسیاری باقی مانده که باید برای توسعه ایلام صورت گیرد.
 
◻️از همه مدیران دولتی و غیردولتی خواهش می کنم که اگر شکایت از اصحاب رسانه دارند به مناسبت ماه رجب و اعیاد این ماه رضایت دهند و این هدیه بنده به اصحاب رسانه است.
 
◻️یکی از ظرفیت های بسیار خوب استان همدلی و همراهی همه ی مسئولین و ارکان و مدیران و نمایندگان بود از جمله نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ی ایلام ، مسئولین نظامی ، انتظامی ، اطلاعاتی ، نمایندگان محترم مردم در مجلس و مدیران دستگاهها همدلی و همکاری خوبی داشتند و ما را از حاشیه دور نگه داشتند و به سمت توسعه استان حرکت دادند.
 
◻️عامل وحدت و همدلی در توسعه استان بسیار موثر بود و این رمز موفقیت است که باید همواره مد نظر مردم و مسئولان استان باشد.

◻️افتخار بنده خادمی ائمه اطهار و زوار اربعین بود که در سه سال به خوبی توانستیم جمعیت بسیار بالایی زوار را در استان مدیریت کنیم و کار بزرگی را در استان رقم بزنیم و تردد بیش از 62 درصد زوار اربعین از استان ایلام بسیار قابل توجه بود که به لحاظ زیرساخت هایی که برای اربعین ایجاد شده به این رقم دست یافتیم.

◻️فعالیت های زیرساختی اربعین از جمله راههای ارتباطی و همچنین مجموعه های رفاهی و خدماتی برای رفاه حال زوار و زیرساخت های مرز مهران و مدیریت جمعیت زوار از ابعاد مختلف اربعین بود که به خوبی در استان با همکاری همه ی ارکان نظام میسر شد.

◻️در سیل سال ۹۸ با تشکیل ستاد بحران از خسارات و تلفات بالا جلوگیری شد و قبل از سیل ما ستاد بحران را در ماژین برگزار کردیم و چندین روستای این بخش را تخلیه کردیم که مشکلی پیش نیاید و اقدامات پیشگیرانه در شهر ایلام و دیگر مناطق بحرانی صورت گرفت.

◻️بعد از سیل هم از همه ظرفیت ها برای کمک رسانی و رفع مشکلات استفاده شد و همچنین منابع بسیار خوبی بالغ بر ۷۰۰ میلیاردتومان برای خسارات سیل در استان جذب شد.

◻️در بحث کرونا اقدامات بسیار خوبی در استان با برگزاری جلسات متعدد مدیریت کرونا دراستان ایجاد شد و ما در بسیاری از شهرستان ها به وضعیت آبی دست یافتیم که این با همکاری همه ی مردم و مسئولان میسر شد.
 
◻️از ابتدای انقلاب تا کنون در بخش نفت و گاز و پتروشیمی بیش از ۷ میلیارد دلار در استان سرمایه گذاری شده بود که ۵ میلیارد دلار آن مربوط به ۳ سال اخیر است که در حوزه های لرزه نگاری ، اکتشاف، میادین مشترک نفتی با عراق، پروژه های پتروشیمی از جمله ایلام و دهلران، ان جی ال دهلران و همچنین تلاش برای فعال نمودن پتروشیمی ها در مهران ، دره شهر و هلیلان از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید در این حوزه بوده است.

◻️در بعد فرهنگی تلاش بسیاری در طول این مدت صورت گرفت که در حوزه های فرهنگ و هنر ، فرهنگ ایثار و شهادت و دیگر بخش ها شکل گرفت که ایجاد موزه دفاع مقدس در فاز اول ، احداث برج هنر و اقدامات بسیاری برای ایجاد یادمان های دفاع مقدس در استان انجام شد همچنین پیشرفت بسیار خوبی در زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس که مرحله ی سفت کاری آن به اتمام رسیده و در مرحله نازک کاری قرار دارد صورت گرفته است.
 
◻️در شاخص اقتصاد مقاومتی و احیاء واحدهای صنعتی ، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ارائه تسهیلات به مجموعه های مختلف و همچنین در بخش اشتغال روستایی با جذب ۳۲۰ میلیارد تومان که بالاتر از سقف تعیین شده برای استان بود مقام اول را کسب کردیم و همچنین در بحث بیکاری هم تلاش های بسیاری صورت گرفت که با وجود مشکلات موجود رتبه

استان و نرخ بیکاری در استان کاهش یافت.

◻️در بخش تقسیمات کشوری ارتقاء مناطق مختلف از جمله دشت عباس، هلیلان و چوار در دستور کار قرار گرفت که البته با فراز و نشیب های بسیاری همراه شد و بالاخره به ثمر نشست و ما مناطق دیگری را نیز در دستور کار داریم که همکاری همه ی مسئولیان را می طلبد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است