استانداری ایلام

استاندار ایلام

روند ابتلا، بستری و مرگ و میر استان رو به کاهش است؛ مردم به همکاری خود ادامه بدهند/اختصاص ۲۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت بهداشت به استان

روند ابتلا، بستری و مرگ و میر استان رو به کاهش است؛ مردم به همکاری خود ادامه بدهند/اختصاص ۲۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت بهداشت به استان

💥 حضور در جلسات بدون دعوت رسمی ممنوع است ...

استاندار ایلام:
⭕️ روند ابتلا، بستری و مرگ و میر استان رو به کاهش است؛ مردم به همکاری خود ادامه بدهند/اختصاص ۲۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت بهداشت به استان/به خاطر حفظ جان خبرنگاران در این شرایط خطرناک کرونایی دستگاه ها از دعوت خبرنگاران به جلسات خودداری کنند
 
💢 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه ۵ آذرماه در آغاز نشست ستاد تنظیم بازار استان از کاهش روند مبتلایان به کرونا، بستری ها و مرگ و میر استان خبر داد و خواستار تداوم همکاری مردم در عمل به دستورالعمل ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد و گفت: مردم، اصناف و بازاریان و دستگاههای دولتی اگر به همین روند همکاری های خود را ادامه دهند در آینده نزدیک شاهد خروج استان از وضعیت قرمز کرونایی خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: کرونا در سه هفته اخیر در استان لطمات زیادی وارد کرد و تعداد زیادی مبتلا شدند، بیمارستان های ما پر شده بود و در این تعداد زیادی از هم وطنان و افراد خوب استان جان خود را از دست دادند.
 
استاندار ایلام با اشاره به تصمیمات و مصوبات خوبی که با همکاری اتاق اصناف، اتحادیه ها، دستگاه های، قضا، نظارتی، امنیتی، انتظامی، بحران و ..
گرفته شد، بیان داشت: با توجه به این که ما در چند هفته ی اخیر وضعیت قرمز کرونایی در استان داشتیم و تعطیلات و محدودیت های ما در استان دو هفته قبل از تصمیمات جدید ستاد کرونا اجرایی شده بود، در  دو سه روز اخیر آمار ما بهتر شده است و امروز برای اولین بار در چند وقت اخیر آمار بستری های به  ۴۵ نفر و آمار فوتی های نیز که در چند وقت گذشته به ۱۱ نفر رسید بود به ۲ نفر کاهش یافت.

وی ضمن ابراز خرسندی از کاهش آمار ابتلا و فوتی های استان، گفت: با توجه به اینکه ملاک تقسیم بندی مناطق کرونایی استان آمار متوسط در یک هفته است، بر این اساس در هفته گذشته در زمینه ابتلا رتبه ی اول کشور داشتیم اما در حال حاضر به رتبه دوازدهم رسیده ایم و آمار فوتی های نیز بسیار کاهش یافته است.
 
سلیمانی دشتکی شرط تداوم کاهش آمار ابتلا و فوتی ها را کاهش حضور مردم در اجتماعات، رعایت پرتکل های بهداشتی و فاصله ی اجتماعی و زدن ماسک و عدم حضور در شب نشینی ها و دید و بازدیدها و مراسم عزا و عروسی دانست و خاطر نشان کرد: باید این موارد رعایت شود تا ویروس کرونا ریشه کن گردد و اگر وضعیت آمار ما بهبود یابد بازار نیز فعالیت خود را آغاز می کند و وضعیت به سمت عادی شدن حرکت خواهد کرد.
 
وی همچنین با اشاره به تأمین امکانات و تجهیزات و تخصیص اعتبارات مناسب برای دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان ابراز داشت: حدود ۲۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت بهداشت به استان اختصاص یافته است و به تبع آن تجهیزات و امکانات درمانی استان نیز ارتقاء یافت.
 
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود صدا و سیما، روابط عمومی ها و رسانه ملی را مرجع انتقال اخبار و اطلاعات جلسات استان دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به این که تلاش ما کلاهش حضور افراد در جامعه و خصوصا جلسات برای کنترل گسترش بیماری کرونا در جامعه است حضور افراد و رسانه ها در جلسات را محدود نموده ایم و در این زمینه به جز روابط عمومی، صدا و سیما و چند رسانه دیگر خبرنگاران به جلسات دعوت نمی شوند و لطفا همه ی دوستان این بحث را جدی گرفته و رعایت کنند.

وی در ادامه گفت: به خاطر حفظ جان خبرنگاران دستگاه ها از دعوت خبرنگاران برای جلسات خودداری نمایند و فقط دبیر جلسه با هماهنگی های انجام شده نسبت به دعوت از خبرنگاران آن هم به صورت بسیار محدود اقدام نمایند.
 
سلیمانی دشتکی در ادامه گفت: اخیر شاهد دعوت خودسرانه برخی نهادها و سازمان ها از خبرنگاران برای حضور در جلسات بوده ایم که می تواند باعث افزایش جمعیت جلسات و گسترش بیماری گردد و همچنین بحث هایی در جلسات مطرح می شود که ممکن است محرمانه بوده و نیاز به انتشار نداشته باشند که باید در این زمینه فقط دبیر جلسه با هماهنگی های لازم اقدام نماید و دیگران از دعوت خبرنگاران خودداری نمایند.

وی افزود: در جلسات هم فقط خبرنگارانی که از طرف دبیرخانه جلسه دعوت شده اند حق حضور در جلسات را دارند.
 
وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اصحاب رسانه از آنان خواست به خاطر حفظ جان خود و رعایت دستورالعمل ها در جلسات حضور نیابند و با رعایت پرتکل های بهداشتی اطلاعات و اخبار خود را از منابع مطمئن و رسمی کسب کنند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است