استانداری ایلام

حضور استاندار ایلام در سامانه سامد

برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا ارتباط مردم با مسئولان الکترونیکی شود

برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا ارتباط مردم با مسئولان الکترونیکی شود

حضور استاندار ایلام در سامانه سامد

استاندار ایلام:
⭕️ برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا ارتباط مردم با مسئولان الکترونیکی شود

💢 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، صبح امروز سه شنبه ۴ آذر ماه قاسم سلیمانی‌دشتکی در سامانه سامد حضور یافت و بطور مستقیم به مدت ۱ و نیم ساعت به سئوالات، خواسته ها و مطالبات مردمی پاسخ داد.

استاندار ایلام در حاشیه این برنامه مردمی با اشاره به شیوع بیماری کرونا خواستار الکترونیکی شدن امور در ادارات شد و گفت: در این شرايط خطرناک برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا ارتباطات مردم با مسئولان الکترونیکی شود و لازم است سازوکارها و زیرساخت های این مهم در استان ایجاد شود.

وی در ادامه گفت: در این راستا حضور کارکنان در دستگاه‌های اجرایی را در مناطق سه گانه کاهش داده ایم، در مناطق زرد دوسوم کارکنان، در مناطق نارنجی ۵۰ درصد کارکنان و در مناطق قرمز یک سوم کارکنان در محل کار خود حضور خواهند یافت.

وی افزود: علاوه بر این تاکید داشته ایم که اگر افرادی مازاد بر این دارای بیماری زمینه‌ای هستند، زنان باردار یا دارای فرزند خردسال، افراد مسن و یا افراد دارای علائم هستند باید به دورکاری بروند و ممکن است بعضی از دستگاه ها حتی به تعطیلی کشیده شوند.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به این مهم که ادارات خدمات رسان و ضروری هم در مناطق زرد ۱۰۰ درصد در مناطق نارنجی دو سوم و در مناطق قرمز ۵۰ درصد در محل کار حاضر خواهند شد، اضافه کرد: با توجه به اینکه کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی در حال حاضر در حداقل خود هستند از مردم خواهش می کنم که درخواست ها و اقدامات اداری خود را به صورت تلفنی یا الکترونیکی پیگیری نمایند.

وی در ادامه گفت: هرچه حضور کارکنان و مردم در اجتماعات کمتر باشد کنترل بیماری کرونا بهتر انجام می شود و سریع تر می توانیم از شر این ویروس منحوس خلاص شویم.

وی افزود: در اینجا از مدیران تمامی دستگاه‌های اجرایی، حاکمیتی، قضایی و دیگر نهادها و ارگانهای دولتی و غیر دولتی تقاضا دارم که سیستمهای الکترونیکی ادارات خود را ارتقا دهند تا مردم بتوانند از طریق این سیستم ها بدون حضور در دستگاه اجرایی و پیگیر خواسته ها و مطالبات خود باشند.

استاندار ایلام یکی از ساده‌ترین راه‌های پیگیری درخواست ها و مطالبات مردم را از طریق تلفن و سامانه سامد عنوان کرد و گفت: بنده خود به صورت ماهانه یکی دوبار در سامانه سامد حضور می یابم و پاسخگویی درخواست ها و مطالبات مردمی هستم.

وی در ادامه تاکید کرد: همه مدیران هم بایستی از این ظرفیت استفاده نمایند و با حضور در سامانه سامد به سئوالات و خواسته ها و مطالبات مردمی پاسخ بدهند.

وی افزود: ویروس کرونا بیماری خطرناک و ناشناخته ای است و ممکن است بسیاری از افراد که علائم ندارند به آن مبتلا شده باشند و از این رو بهترین راهکار الکترونیکی کردن ارتباطات بجای ارتباط حضوری است.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در ادامه گفت: از مردم خوب و شریف استان تقاضا دارم تمام ارتباطات اداری که به صورت حضوری خواهد بود را حذف نموده و درخواست ها و پیگیری های خود را یا به صورت تلفنی یا نامه های الکترونیکی یا از طریق سامانه سامد پیگیری نمایند.

وی در ادامه گفت: در این شرايط سامانه سامد یا همان شماره تلفن ۱۱۱ بهترین راه برای پیگیری مطالبات مردم است.

وی افزود: مردم از این طریق درخواست‌های خود را ارائه دهند و مدیران نیز می توانند پاسخگوی خوبی از طریق سامانه سامد به مردم باشند.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به اینکه امروز بیش از یک ساعت و نیم در سامانه سامد حضور یافته و با بیش از ۲۰ نفر از هم استانی ها ارتباط برقرار نموده، گفت: در این ارتباط مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی، تسهیلات و یا امهال وام ها، مسائل مالی و کمک معیشتی، مشکل مسکن مهر، تقاضای اشتغال و ... از جمله درخواست های مردمی در سامانه سامد بود که همزمان در ارتباط تلفنی با مدیران مربوطه این مسائل و درخواست ها به لحظه پیگیری شد و هماهنگی لازم برای رفع مشکل صورت پذیرفت.

وی تاکید کرد: تمام سعی ما این است که مدیران حتی در این شرایط سخت ارتباط خود را با مردم قطع نکنند و صادقانه مسایل و مشکلات مردم را پیگیری نمائیم و تا آنجایی که از دست ما برمی‌آید در راه رفع مشکلات گام برداریم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است