استانداری ایلام

استاندار ایلام

طرح عظیم ۲۰ هزار هکتاری جنگل کاری استان ایلام در سال جاری/اجرای ۱۰ هزار هکتار جنگل کاری در اراضی شیبدار استان/پیشگامی استان در حفاظت از منابع طبیعی در کشور

طرح عظیم ۲۰ هزار هکتاری جنگل کاری استان ایلام در سال جاری/اجرای ۱۰ هزار هکتار جنگل کاری در اراضی شیبدار استان/پیشگامی استان در حفاظت از منابع طبیعی در کشور

💥 نهضت جنگل کاری را به آن سوی مرزها برده ایم ...

استاندار ایلام:
⭕️ طرح عظیم ۲۰ هزار هکتاری جنگل کاری استان ایلام در سال جاری/اجرای ۱۰ هزار هکتار جنگل کاری در اراضی شیبدار استان/پیشگامی استان در حفاظت از منابع طبیعی در کشور

💢 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی صبح امروز چهارشنبه ۲۸ آبان ماه در دیدار فریبرز غیبی رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های خوب منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی در امر جنگل کاری و حفط منابع ملی در کشور با قاطعیت پیشگام است.

وی با اشاره به این مهم که در یک کار بزرگ و بی نظیر ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش طرح عظیم جنگل کاری قرار گرفته است، اظهار داشت: از این میزان ۱۰ هزار هکتار جنگل کاری در زمین های شیبدار در دامنه کوه ها و تپه ها و در حاشیه جنگلها در استان انجام می شود که در این زمینه برنامه‌ریزی شده تا سالی ۲ هزار هکتار و در یک برنامه ۵ ساله به سرانجام برسد.

استاندار ایلام در ادامه به ایجاد حوزچه های اطمینان در حوزه آبخیز داری اشاره کرد و گفت: در این حوزه اقدامات کم نظیر انجام شده که این مهم ضمن اینکه باعث جلوگیری از هدر رفته آب‌های سطحی در استان شد در نقش یک عامل بازدارنده در سیل فروردین ماه سال ۹۸ از خسارت بیشتر به شهرها و مناطق مختلف استان جلوگیری کرد.

وی در ادامه گفت: از مزایای دیگر طرح احیای اراضی شیبدار در استان استفاده مردم این مناطق برای کشت است که قبلا با ایجاد شخم های غیر استاندارد علاوه بر اینکه باعث ضرر و زیان فراوان می شد موجب هدر رفت آب و تخریب خاک نیز می گشت.

وی افزود: اجرای این طرح هم می‌تواند در زمینه آبخیزداری موثر باشد و هم جلو فرسایش خاک و اراضی طبیعی را بگیرد و بعلاوه از نظر اقتصادی و تجاری به نفع عشایر و مردم این مناطق است و نکته مهمتر اینکه بعد از جنگل کاری هم این اراضی در اختیار خود مردم قرار خواهد گرفت.

استاندار ایلام در ادامه خواستار اختصاص اعتبارات بیشتر در حوزه حفظ مراتع و جنگلها با توجه به عملکرد خوب استان شد و گفت: کمک در جهت اجرای این طرح باعث حفظ مراتع و جنگلها در استان خواهد شد و اگر اعتبار مناسبی تخصیص یابد ما هم در استان کمک خواهیم کرد و فاز اول و دوم این طرح اجرا می شود.

سلیمانی‌دشتکی در پایان با اشاره به اینکه نهضت جنگل کاری تنها محدود به مرزهای استان نبوده، گفت: به جهت کنترل و مدیریت منشأ ریزگردها نهضت جنگل کاری را به آن سوی مرزها در کشور عراق برده ایم که فعلا با توجه به شرایط خاص پیش آمده کار متوقف شده است.

در ادامه این دیدار فریبرز غیبی رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور ضمن تشکر از حمایت های بی دریغ استاندار ایلام در حفاظت از منابع طبیعی استان گفت: با حضور سلیمانی‌دشتکی در استان جنگل کاری جهش ویژه ای داشته و در این دوره ایلام یک سوم جنگل کاری کشور را در اختیار دارد و از این حیث در کشور با فاصله حرف اول را می زند.

وی در ادامه گفت: در سال ۹۷ بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار و در سال ۹۸ حدود ۱۳ هزار هکتار جنگل کاری در استان ایلام انجام شده که این میزان بیش از یک سوم جنگل کاری کل کشور است.

وی افزود: ما در توزیع اعتبارات با توجه به فعالیت‌های بسیار خوبی که صورت گرفته در استان ایلام اختصاص اعتبارات را افزایش داده ایم و کسی که کار می کند اعتبار نیز جذب خواهد کرد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است