استانداری ایلام

استاندار ایلام

همکاری حوزه ورزش و جوانان با ستاد کرونا شایسته تقدیر است/به مناطق حاشیه نشین توجه بیشتر شود/فعالیت سازمان های مردم نهاد در استان درخشان بوده است

همکاری حوزه ورزش و جوانان با ستاد کرونا شایسته تقدیر است/به مناطق حاشیه نشین توجه بیشتر شود/فعالیت سازمان های مردم نهاد در استان درخشان بوده است

💥 انجمن خیرین را به اهلش واگذار کنید ...

استاندار ایلام:
⭕️ همکاری حوزه ورزش و جوانان با ستاد کرونا شایسته تقدیر است/به مناطق حاشیه نشین توجه بیشتر شود/فعالیت سازمان های مردم نهاد در استان درخشان بوده است/از شنبه با اجرای طرح جامع مدیریت کرونا روزانه ۱۰۰ هزار تست گرفته می شود/مردم با اجرای طرح جامع مدیریت کرونا همکاری کنند

💢 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی صبح امروز سه شنبه ۲۷ آبان ماه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان با اشاره به وضعیت حاد کرونا در استان گفت: اینجا لازم می دانم از همکاری خوب حوزه ورزش و جوانان استان به خاطر در اختیار گذاشتن ورزشگاه شهدای قلاویزان برای ایجاد نقاهتگاه تشکر بکنم.

وی با عنوان این مطلب که در این شرایط خاص همه بایست با ستاد کرونا همکاری کنند، گفت: علی رغم اینکه برخی از دستگاه ها نسبت به شرایط امروز درک درستی نداشتند اما همکاری حوزه ورزش و جوانان با ستاد کرونا شایسته تقدیر بود.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا ابراز امیدواری کرد که انشاالله با همکاری مردم و مجموعه تمهیدات در نظر گرفته شده شاهد فروکش کردن تب کرونا باشیم گفت: در روزهای گذشته وضعیت حاد کرونایی در استان داشتیم و  چهار شهرستان در حالت بحرانی قرار داشت که روز گذشته دو مورد از این شهرستان ها از حالت بحرانی خارج شد اما هم اکنون شهرستانهای ایلام و چرداول در وضعیت بحرانی قرار دارند و امیدوارم با همکاری مردم این مناطق و با کمک دستگاه‌های اجرایی بتوانیم موج سوم کرونا را کنترل کنیم.

وی در ادامه گفت: کرونا تاکنون با بیش از ۵۰۰ فوتی و ۲۰ هزار مبتلا در استان بی داد کرده است و همه بایست در جهت مهار این ویروس سرکش همکاری و کمک کنیم.

وی افزود: از روز شنبه با اجرای طرح جامع مدیریت کرونا شاهد محدودیت های شدید در استان هستیم که لازم است اصحاب رسانه و صدا و سیما در تبین و تبليغ این طرح تلاش و همکاری کنند.

استاندار ایلام با اعلام این خبر که از روز شنبه تعداد تست ها به ۱۰۰ هزار تست در روز افزایش خواهد یافت، گفت: از طرفی زمان نتیجه تست ها نیز تا نیم ساعت کاهش می یابد و این مهم به بیماریابی گسترده کمک خواهد کرد.

وی در ادامه به مناطق سه گانه در طرح جامع مدیریت کرونا اشاره کرد و گفت: از روز شنبه محدودیت‌ها در سه منطقه زرد، نارنجی و قرمز اعمال می شود.

وی افزود: منطقه زرد به منطقه ای اطلاق می شود که از هر ۱۰۰ هزار نفر حداکثر بین ۴ تا ۵ نفر به کرونا مبتلا شده باشد، منطقه نارنجی بین ۶ تا ۱۰ مبتلا و منطقه قرمز با بیش از ۱۰ نفر بستری تعیین می شود.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه گفت: طبق قوانین جدید اعمال محدودیت، در مناطق سه گانه زرد، نارنجی و قرمز آموزش ها به صورت مجازی خواهد بود.

وی در ادامه خواستار همکاری جدی مردم در اجرای کامل طرح شد و گفت: بر اساس طرح جامع مدیریت کرونا گروه شغلی ۴ در منطقه زرد، گروه های شغلی ۳ و ۴ در مناطق نارنجی و گروه های شغلی ۲ و ۳و ۴ در مناطق قرمز تعطیل خواهد بود.

سلیمانی‌دشتکی در خصوص وضعیت حضور کارکنان در این طرح گفت: حضور کارکنان در تقسیم بندی های جدید در منطقه زرد حداکثر دو سوم کارکنان، در مناطق نارنجی ۵۰% و در مناطق قرمز هم حداکثر یک سوم کارمندان می توانند در محل کار خود حضور داشته باشد.

وی در خصوص ممنوعیت های تردد در طرح جامع مدیریت کرونا گفت: ورود خودروها با پلاک غیر بومی و خروج با پلاک بومی در مناطق نارنجی و قرمز استان ممنوع است.

وی افزود: همچنین در مناطق قرمز و نارنجی تردد کلیه خودروهای شخصی از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح ممنوع است.

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت های خود فعالیت سمن ها و سازمان های مردم نهاد در استان را درخشان عنوان کرد و گفت: سال گذشته کمک‌هایی بسیار خوبی به سمن ها در استان صورت گرفته که بالغ بر پنج میلیارد تومان برآورد می شود.

وی در ادامه خواستار افزایش حمایت
دستگاه دولتی از سمن‌ها شد و گفت: در این رابطه باید تلاش کنیم که توجه بیشتری به مناطق حاشیه نشین شود چراکه آسیب پذیری بیشتری دارند.

وی افزود: ایجاد ورزشگاه ها، سالن‌های ورزشی، امکانات تفریحی و رفاهی از جمله اقداماتی است که باید در مناطق حاشیه شهرها در دستور کار قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در آستانه سفر روسای بنیاد مستضعفان و علوی به استان خواستار برنامه ریزی حوزه ورزش و جوانان و امور اجتماعی برای بهره برداری مناسب از این سفر شد.
 
استاندار ایلام در بخش پایانی از صحبت های خود فعال نمودن انجمن خیرین در استان را مفید و ارزشمند خواند و خاطرنشان کرد: استان در بحث انجمن خیرین موفق عمل کرده و در این زمینه شاهد نقش آفرینی خوب مردم خیر و نیک اندیش استان بوده ایم.

وی در ادامه گفت: در موج اول کرونا در اغلب مناطق استان از جمله سیروان، بدره و ایوان کمک های بسیار خوبی جمع آوری شد.

سلیمانی‌دشتکی با عنوان این مطلب که بایست انجمن خیرین را به اهلش واگذار  نمود، گفت: باید در انتخاب افراد برای انجمن خیرین دقت شود.

وی در ادامه گفت: سعی شود افرادی وارد انجمن شود که اولا تمکن مالی داشته باشند، دوما خیر باشند و سوما ارتباط اجتماعی بسیار خوبی در جامعه داشته باشند.

وی در ادامه به تجربه موفق در تشکیل انجمن خیرین در ساخت زائر سرا اشاره کرد و گفت: در این انجمن سعی شد افراد خیر، نیک اندیش و فعال انتخاب کنیم و در این راستا موفق شدیم بیش از یک میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری نماییم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است