استانداری ایلام

استاندار ایلام در چهل و چهارمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا عنوان کرد:

تعطیلی گروه های شغلی ۲ و ۳ و ۴ در شهرستان های پرخطر استان/تعطیلی گروه های شغلی ۳ و ۴ در مرکز استان و دیگر شهرستان ها

تعطیلی گروه های شغلی ۲ و ۳ و ۴ در شهرستان های پرخطر استان/تعطیلی گروه های شغلی ۳ و ۴ در مرکز استان و دیگر شهرستان ها

🔴 حال ایلام اصلا خوب نیست ...
استاندار ایلام در چهل و چهارمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا عنوان کرد:
⭕️ تعطیلی گروه های شغلی ۲ و ۳ و ۴ در شهرستان های پرخطر استان/تعطیلی گروه های شغلی ۳ و ۴ در مرکز استان و دیگر شهرستان ها/ اختصاص بیمارستان شهید مصطفی صرفا به بیماران کرونایی/تشکیل قرارگاه کرونا در استان/ اهدای دو دستگاه اکسیژن ساز از طرف وزارت بهداشت به استان/ 
و ... شکسته شدن رکورد ابتلا به کرونا در استان

🔘 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی عصر امروز شنبه ۱۰ آبان ماه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا که با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد، با اشاره به جلسه فوق‌العاده مشترک شورای تامین و ستاد کرونای استان، گفت: در این نشست مصوبات بسیار خوبی گرفته شد از جمله تصمیم دلسوزانه نماینده محترم ولی فقیه در استان در تعطیل نمودن نماز جمعه تا اطلاع ثانوی در راستای حفظ سلامت مردم بود که البته این یک تلنگر برای عدم برگزاری دیگر مراسمات شادی و عزا، عدم تشکیل اجتماعات، همایش ها و گردهمایی ها، نشستها، دور همی‌های خانوادگی، دید و بازدیدها و سفرها خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به جو روانی سنگینی که در ارتباط با بیمارستان شهید مصطفی شکل گرفته بود، گفت: تصمیم مهم دیگری که در این نشست گرفته شد این بود که بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) بصورت اختصاصی برای پذیرش بيماران کرونایی در نظر گرفته شد و از طرفی مقرر گردید بیمارستان کوثر نسبت به پذیرش بیماران قلبی و عروقی و داخلی با تعرفه دولتی قدام نماید.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان زاگرس و مجموعه درمانگاه فرهنگیان نیز در حال آماده باش هستند، افزود: در کنار این تصمیمات، در بیمارستان های همه شهرستان های استان بخش کرونایی بصورت مجزا ایجاد شده و علاوه بر این دو نقاهتگاه مجزا با همکاری سپاه، شهرداری، ورزش و جوانان و علوم پزشکی نیز برای زنان و مردان در مرکز استان تدارک دیده شده است.

وی در خصوص تهیه وسایل اکسیژن ساز هم گفت: در این زمینه چندین تصمیم مهم گرفته شد، اولا مقرر گردید ظرف چند روز آینده دو دستگاه اکسیژن ساز از طرف وزارت بهداشت و درمان به استان اهدا بشود و همچنین قرار شد کپسول ها و سیلندر های اکسیژن و حتی دستگاه هایی که اکسیژن ساز انفرادی هستند را به میزان مورد نیاز خريداري کنیم و سوم بعد از این نشست ستاد کرونا یک جلسه تخصصی با حضور دستگاه های بازرسی و دستگاه‌های اجرایی مربوطه و کارخانجاتی که با توليد اکسیژن ارتباط دارند برگزار می شود و دقيقا میزان کمی و کیفی نیازمندی های استان بررسی می شود.

استاندار ایلام در ادامه از محدودیت های شدید کرونایی در استان خبر داد و گفت: در پی تشدید وضعیت کرونا در استان با مجوز ستاد ملی گروه های شغلی ۲ و ۳ و ۴ در شهرستان های ایوان و دره شهر تا ۱۰ روز آینده تعطیل خواهد بود و حضور کارمندان در محل کار در این مناطق نیز تا ۵۰ درصد کاهش می یابد.

وی در ادامه گفت: همچنین گروه های شغلی ۳ و ۴ در مرکز استان و دیگر شهرستان ها به مدت یک هفته تعطیل می شوند.

وی افزود: البته مشاغل مرتبط با زندگی روزمره و نیاز‌های ضروری مردم از جمله اورژانس‌ها، مراکز خدماتی و اداری، مراکز امنیتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و... به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

سلیمانی‌دشتکی در بخش دیگری از صحبت های خود از تشکیل قرارگاه کرونا در استان خبر داد و گفت: ستاد استانی مبارزه با کرونا از ابتدای شکل گیری جلسات و مصوبات زیادی در مسیر مقابله با این بیماری داشته است اما سوال این است که آیا این مصوبات به صورت کامل اجرا می‌شوند یا اینکه آیا با متخلفین از مصوبات، برخورد قانونی و جدی صورت می‌گیرد یا اینکه مبتلایان حتماً قرنطینه می‌شوند و شرایط قرنطینه کامل را رعایت می‌کنند یا نه؟ همه اینها مواردی است که در قرارگاه عملیاتی کرونا مورد بحث، بررسی و نظارت دقیق قرار خواهد گرفت.

وی با عنوان این خبر که مسئولیت این قرارگاه معاون سیاسی و امنیتی استانداری و دبیر و سخنگوی آن را معاون دانشگاه علوم پزشکی بر عهده خواهد داشت، گفت: همه فرمانداران در شهرستان به همراه ائمه‌ جمعه در قالب قرارگاه عملیاتی کرونا در اولین قدم خود گروه خیرین را برای کمک به خرید وسایل و امکانات مبارزه با کرونا تشکیل می دهند.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در بخش پایانی صحبت های خود ضمن ابراز شدید نگرانی از وضعیت کرونا در استان تاکید کرد: در وضعیت کرونا حال ایلام اصلا خوب نیست و امروز با ابتلای حدود ۵۴۰ نفر در یک روز زنگ بحرانی شدن کرونا در استان به صدا درآمده است و همه بایست نسبت به این وضعیت بسیار خطرناک احساس مسئولیت کنیم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است