استانداری ایلام

فوری و بسيار مهم

اطلاعیه مهم ستاد استانی مبارزه با کرونا

اطلاعیه مهم ستاد استانی مبارزه با کرونا

 فوری و بسيار مهم
⭕️ اطلاعیه مهم ستاد استانی مبارزه با کرونا

بسمه تعالی
《با توجه به گسترش بیش از پیش بیماری کرونا و وضعیت فوق حاد استان ایلام و افزایش موارد ابتلا، بستری و فوتی و از طرفی کاهش محسوس رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفاظتی توسط مردم و صنوف مختلف در روز پنج‌شنبه ۸ آبان ماه نشست فوق‌العاده شورای تامین استان و ستاد استانی مبارزه با کرونا با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام و رئيس ستاداستانی مبارزه باکرونا کرونا و دیگر اعضا برگزار شد و موارد به شرح ذیل به تصویب رسید. لازم به ذکر است این مصوبات لازم اجرا هستند و قصور در انجام آنها پیگرد قانونی دارد.》

۱- با توجه به شیوع و افزایش بیماران کرونایی و وضعیت حاد و اضطراری موجود بستری این بیماران در بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) انجام می گیرد و هیچ بیمار دیگری در این بیمارستان پذیرش نمی شود.

۲- صدا و سیمای مرکز ایلام به منظور اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم درخصوص شرایط قرمز کرونایی استان در طول برنامه های شبانه روزی خود نسبت به تولید محتوی (تیزر، کلیپ، انیمیشن و ...) اقدام نماید.

۳- دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایلام اقدامات سلبی و ایجابی لازم جهت پخش در برنامه های صدا و سیمای استان به آن مرکز ارسال نماید.

۴- اداره کل ورزش و جوانان استان نسبت به تعطیلی کلیه باشگاه ها و اماکن ورزشی (ورزش های سالنی، باشگاه های بدنسازی و ورزش های پربرخورد ) اعم از خصوصی و دولتی اقدام نماید بصورت مستمر بر عدم فعالیت این مراکز نظارت و برخورد قانونی با متخلفان بعمل آورد.

۵- بنا به تاکید نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اعضای شورای تامین و ستاد استانی مبارزه با کرونا کلیه مراسمات جمعی اعم از نماز جمعه، مراسمات ترحیم، مراسم در آرامستان‌ها، جشن عروسی و هرگونه گردهمایی و همایش ها تا اطلاع ثانوی کاملا تعطیل گردد و در صورت مشاهده، با ورود دادستان محترم استان و صدور دستورات لازم به ضابطین قضایی (نیروی محترم انتظامی) از شکل گیری مراسم جمعی و هرگونه تجمعات جلوگیری بعمل آید و با خاطیان برخورد لازم و قانونی بعمل آید.

۶- در راستای اعمال محدوديت های کرونایی، کلیه آرایشگاه های زنانه، فست فود ها، رستوران ها، هتل ها، کافه ها، شهربازی ها، قهوه خانه ها و ... تعطیل و حسن اجرای این مصوبه بر عهده نیروی انتظامی، اصناف و شهرداری ها می باشد.

۷- مصوب شد در خصوص تامین اعتبارات مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی (پرداخت اضافه کار کادر پزشکی، بیمه و ...) مساعدت و پیگیری لازم بعمل آید.

۸- اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و تمامی اصناف و اماکن نسبت به الزام مجموعه های صنفی و فروشگاه‌های بزرگ جهت رعایت الزامات بهداشتی (زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ) اقدام نمایند، درصورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به پلمپ و تعطیلی واحد متخلف اقدام گردد.

۹- باتوجه به افزایش بیماران بستری کرونا، دانشگاه علوم پزشکی ایلام، نسبت به تامین اکسیژن مورد نیاز و همچنین بخشی از کادر پزشکی و پرستاری نقاهتگاه سپاه امیرالمؤمنین علیه السلام اقدام نماید.

۱۰- فرماندهی محترم نیروی انتظامی استان نسبت به ابلاغ اعمال قانون در خصوص الزام رانندگان و سرنشینان خودروهای درون شهری و برون شهری در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی (زدن ماسک) به مجموعه راهنمایی و رانندگی اقدام نماید.

۱۱- بیمارستان کوثر ایلام در زمینه ارائه خدمات درمانی لازم به بیماران قلبی با احتساب تعرفه دولتی اقدام نماید.

۱۲- کلیه مدیران کل، فرمانداران و مسئولان استانی، فرماندهان یگان های نظامی و انتظامی استان، ملزم به اجرای مفاد این دستورالعمل بوده و بایستی در تعامل با ستاد استانی مبارزه با کرونا در راستای اجرای مصوبات اقدام نمایند.

🔘 ستاد مبارزه با کرونا استان ایلام

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است