استانداری ایلام

مهمترین صحبت های رئیس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا:

برگزاری نشست ستاد ملی کرونا به رياست دکتر حسن روحانی و بصورت ویدئوکنفراس با حضور قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام و مجموعه استانداران سراسر کشور

برگزاری نشست ستاد ملی کرونا به رياست دکتر حسن روحانی و بصورت ویدئوکنفراس با حضور قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام و مجموعه استانداران سراسر کشور

⭕️ برگزاری نشست ستاد ملی کرونا به رياست دکتر حسن روحانی و بصورت ویدئوکنفراس با حضور قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام و مجموعه استانداران سراسر کشور

● مهمترین صحبت های رئیس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا:

○ از مقام معظم رهبری که جلسه قبل ستاد ملی کرونا در خدمت‌شان بودیم، تشکر می‌کنیم. ایشان نکات بسیار مهمی را در رابطه با این بیماری، اقداماتی که ستاد باید انجام دهد و البته مطالب بسیار مهمی در رابطه با وحدت، انسجام اجتماعی و مراعات اخلاق اسلامی بیان فرمودند که در هر دو بخش برای همه ما راهنما و راهگشا خواهد بود.

○ برای اینکه بتوانیم در برابر این بیماری و این ویروس موفق شویم، همه باید به وظایف‌مان عمل کنیم. به این معنا که دولت به معنی عام کلمه یک وظایفی دارد و بخش‌های مختلف دولت و بهداشت و درمان هم به عنوان بخش هایی که در میدان این مبارزه است، وظایف خاصی دارد که باید انجام دهد.

○ پس بخشی از وظایف به دولت مربوط می‌شود که برای انجام این وظایف باید چه وسایلی تولید و تهیه شود، چه وسایلی خرید شود، باید چه اقدامات دیگری انجام بگیرد و کاری که کادر بهداشت و درمان ما انجام می‌دهند.

○ دوم وظیفه خود مردم است یعنی اگر مردم در این زمینه با همه توان‌شان به صحنه نیایند و همکاری خودشان را مدنظر قرار ندهند، مطمئناً ما در مقابله با این بیماری موفق نخواهیم بود.

○ نکته بعد، بحث تولیدکنندگان نیازمندی‌های جامعه و تأمین‌کنندگان منابع مالی برای اداره کشور و بهداشت درمان است که باید در همه این زمینه‌ها و برای تولید و تأمین منابع مالی اقدامات لازم انجام بگیرد.

○ یکی از مسایل مهمی که ما در گذشته به عنوان یکی از نقایص می‌توانیم بگوییم و ذکر کنیم، این بود که مصوبات بسیار مهم و خوبی در اینجا تصویب و ابلاغ می‌شد اما در اجرا گاهی خوب و دقیق اجرا نمی‌شد یا اصلاً اجرا نمی‌شد به همین دلیل مقام معظم رهبری دستور دادند، باید یک قرارگاه عملیاتی تمام مصوبات را تا اجرای نهایی دنبال کند و اقدامات لازم را انجام دهد و در جاهایی که نیاز به ضمانت اجرا دارد، باید توسط ضابطین قوه قضائیه یا مأمورانی که در بخش نظارتی وظایف را به عهده دارند انجام بگیرد.

○ الان بحث این است که آیا آنچه تصویب شده یا تصویب می‌شود به خوبی و با دقت در بخش دولتی، بخش مردم یا در همه بخش‌‌های جامعه اجرا می‌شود یا نه و آیا با متخلفین برخورد می‌شود!

○ اگر اینجا تصویب کردیم که کسی در قرنطینه است از خانه خارج شد و در جامعه آمد و باید جریمه شود، آیا جریمه می‌شود و چند نفر جریمه شدند و چه کسانی باید این وظیفه مهم را بر دوش داشته باشند و به مأموری که می‌خواهد این جریمه را انجام دهد یا مقامی که می‌خواهد این جریمه را اعمال کند، چگونه اطلاع‌رسانی شود و آیا افرادی که مبتلا شدند، حتماً قرنطینه می‌شوند یا نه و این مسأله بسیار مهمی است

○ باید مراقبت کنیم و در همین بخش قرارگاهی که فردی که مبتلا است، قرنطینه شده یا نشده و یا اگر قرنطینه شده، آیا دوستان و اقوام نزدیک‌اش با او در تماس بودند و آیا تست شدند یا نه که این وظیفه ما است که آنها را مورد بررسی و تست قرار دهیم.

○ به غیر از انضباط و مسئولیت اجتماعی که این ۲ بسیار مهم است، اعمال حاکمیت هم باید در کنار آن قرار بگیرد یعنی نمی‌توانیم تنها اکتفا کنیم که جامعه ما انضباط دارد یا مردم ما احساس مسئولیت می‌کنند و کار دیگری را انجام ندهیم مخصوصاً در این ایام که با آن مواجه هستیم و ایامی که از دوران ماه محرم و صفر و ایام عزا عبور کردیم و بیشتر مجالس جشن و سرور و دورهمی‌ها و عروسی‌ها برقرار می‌شود باید این مقررات دقیق اجرا و پیاده شود.

○ یکی از مسایل مهمی که داشتیم این بود که می‌بایست، اطلاعات و زنجیره اطلاعات در کنار هم قرار بگیرد و تکمیل شود. کسی که مبتلا می‌شود و باید قرنطینه شود چه جوری کنترل کنیم.

○ در مجموع امروز تصمیمات مهمی برای محدودیت نسبت به 25 استان و با یک شرایط خاصی برای 46 شهرستان گرفتیم و با شرایط مختلف و تفاوت و آن 43 شهرستان قبلی را هم که محدودیت برای آنها قایل بودیم، تمدید کردیم‌.

○ برای 25 مرکز استان تصمیماتی گرفتیم که از روز چهارشنبه تا جمعه بعد یعنی برای 10 روز این محدودیت‌ها را برای مراکز استان اعمال می‌شود و آن فعالیت‌هایی که در اصطلاح می‌گوییم فعالیت‌های 3 و 4 که عمدتاً فعالیت‌های آموزشی است و یا به مناسبت‌های مختلف تجمع است، برای آن 10 روز ممنوع می‌شود و همه این مواردی که مصوبات امروز است ان‌شاء الله توسط سخنگو تبیین، بیان و توضیح داده می‌شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است