استانداری ایلام

خلاصه از آنچه که قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام در جشنواره شهید رجایی گفت

یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، شهدای دولت به ویژه شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر را گرامی می داریم

یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، شهدای دولت به ویژه شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر را گرامی می داریم

🔰یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، شهدای دولت به ویژه شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر را گرامی می داریم.

🔰شهید رجایی در مدت کم ریاست جمهوری طرح های زیادی از خود بجا گذاشت از جمله طرح مستمری برای نیازمندان، طرح آموزش برای فرهنگیان، طرح انقلاب فرهنگی، طرح تجلیل از خدمت گذاران به نظام و کشور و ...
 
🔰این جشنواره قرار بود در هفته دولت برگزار بشود اما به جهت شرایط و مسائل کرونا به امروز موکول شد.

🔰اینجا بایست یک نکته یادآور شد که اگر امروز از مدیری تجلیل می شود تجلیل از یک نهاد و سازمان و مجموعه عوامل و دست اندرکاران آن دستگاه است.
 
🔰علی رغم مشکلات تحریمی و کرونایی در کشور اما در ایلام تلاش های خیلی خوبی در استان شده است و نتایج خیلی خوبی نیز بدست آمده است.
 
🔰در این مدت و ظرف 32 ماه حدود 50 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه های مختلف انجام شده است و این نشان دهنده حجم بالای کار و فعالیت علی رغم شرایط سخت امروز است.
 
🔰این میزان سرمایه گذاری را با آدرس گفته ایم، در زیرساخت های مختلف چون راه، بهداشت و درمان، فرهنگی، آب و خاک و کشاورزی، نفت و گاز و پتروشیمی و ... بعنوان مثال در حوزه نفت و گاز و انرژی بیش از 16 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
 
🔰در این بین در نشست های اقتصاد مقاومتی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، شورای اشتغال و سرمایه گذاری، تسهیلات اشتغال روستایی، تسهیلات تبصره 18 واقعا کارهای بزرگی شده است. بطور مثال در نشست های اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بیش از 100 واحد راکد و نیمه فعال به چرخه تولید بازگشت.
 
🔰در بحث محرومیت زدایی با تشکیل قرارگاه سازندگی در استان انقلابی رخ داد.

🔰در استان مناطق محرومی وجود دارد که نمی توان به راحتی از کنار مشکلات آنها گذشت؛ در اوایل گروه های جهادی از اطلاعات و بسیج و سپاه کارهای خوب و ارزشمندی در مناطق محروم استان چون هلیلان انجام دادند. و البته کار آنها مهم بود از آن جهت که اولین جرقه های شکل گیری قرارگاه سازندگی در استان را ایجاد کرد.
 
🔰با شکل گیری قرارگاه سازندگی بازدید از مناطق محروم استان با حضور همه نهادهای انقلابی شروع شد.

🔰بعداز دیدن مسائل و مشکلات مناطق محروم استان در رایزنی ها و جلسات مختلف صدای محرومیت را به گوش مسئولان ارشد کشوری رساندیم و حاصل آن دید و بازدیدهای میدانی مسئولان ارشد معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد مستضعفان، فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران و ... از این مناطق محروم بود.
 
🔰این نهادها و دستگاه های انقلابی تا امروز حدود 100 میلیارد تومان در این شرایط سخت مالی طرح و پروژه برای دو شهرستان محروم هلیلان و ملکشاهی بعلاوه سایر پروژه های توسعه روستایی در سایر شهرستان ها تعریف کرده اند.
 
🔰در این رایزنی ها موفق شدیم برای اولین بار در کشور دو شهرستان محروم استان یعنی هلیلان و ملکشاهی را تحت پوشش محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان کشور قرار دهیم. این درحالی است که این بنیاد تنها در تعداد محدودی از استان های کشور و آن هم تنها یک شهرستان را تحت پوشش خود قرار داده است.
 
🔰کل اعتبارات عمرانی شهرستان هلیلان 20 میلیارد تومان است و اگر در این شرایط سخت مالی 50 درصد تخصیص داشته باشیم این میزان به 10 میلیارد تومان می رسد در حالیکه در قرارگاه محرومیت زدایی استان با کمک بنیاد مستضعفان و معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری موفق شده ایم بالغ بر 50 میلیارد تومان برای هلیلان اعتبار اختصاص بدهیم که تخصیص آن هم 100 درصد خواهد بود و این چیزی حدود 5 برابر کل اعتبارات سال جاری در این شهرستان محروم است.
 
🔰اعتبارات سال جاری ملکشاهی حدود 25 میلیارد تومان است اما ما توانسته ایم با کمک نهادهای مهم کشور چون بنیاد مستضعفان و معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری بالای 45 میلیارد تومان اعتبار اختصاص بدهیم و اینها علاوه بر کمک های بسیج سازندگی، بنیاد برکت، اجتماعی و مومنانه و ... هست.
 
🔰در سفری که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به زودی به استان خواهد داشت تفاهم نامه بسیار خوبی در راه است که در آن حدود 300 میلیارد تومان پروژه های جهش تولید تعریف می شود.
 
🔰در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تحول عمده ای در مجموعه علم و فناوری استان بوجود آمد. در این سفر از تمام مراکز علم و فناوری استان بازدید بعمل آمد و برای هریک اعتبار خاصی اختصاص داده شد و در مجموع بین 40 تا 50 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی اختصاص یافت.

🔰در همین سفرها (سفر مسئولان بنیاد مستضعفان، معاونت توسعه روستایی مناطق محروم، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و ...) عدد بسیار خوبی تسهیلات ارزان قیمت اختصاص داده شد.

🔰تنها در سفر معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای طرح ها و پروژه های زنجیره تولید در مناطق روستایی اختصاص یافت.
 
🔰نتایج سفر معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به ایلام؛ ایجاد تفاهم نامه 1400 واحد مسکونی برای ایثارگران و کلنگ زنی 600 واحد آن، مقرر شد ظرف چند ماه آینده فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد استان استخدام بشوند.
 
🔰بنیاد علوی اعلام کرد در صورت تهیه زمین آمادگی دارد 100 واحد برای محرومین استان در شهرستان های مختلف بسازد.
 
🔰بر اثر کرونا مراودات تجاری ما با کشور عراق تعطیل شد اما با رایزنی و تلاش های انجام شده ابتدا دو روز در هفته، سپس به 4 روز در هفته افزایش یافت و امروز ما مفتخر هستیم اعلام کنیم کامل هفته گمرک فعال شده است و 24 ساعته باز است.
 
🔰از نظر کشاورزی کارهای زیادی انجام شده است. در تولید گندم رشد چندین برابر داشته ایم، زمین های آبی استان از حدود 65 هزار هکتار در سال 96 رسید به حدود 110 هزار هکتار و تا پایان دولت به 160 هزار هکتار خواهد رسید.
 
🔰حدود 18 پروژه پمپاژ آب در استان داریم که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند تلاش داریم قسمت عمده آن را تا پایان دولت به بهره برداری برسانیم.
 
🔰در ارزیابی ها علاوه بر نهادهای رسمی که که ارزیابی شده اند از دستگاه های حاکمیتی که زحمات ارزشمندی کشیده اند دعوت کرده ایم که از آنها نیز تجلیل شود.
 
🔰در بحث کرونا عملکرد بسیار خوب و قابل قبول و قابل دفاع صورت گرفت، افراد مرتبط با علوم پزشکی از  کادر درمان ، پزشکان ، پرستاران و مجموعه مدیریتی علوم پزشکی  سنگ تمام گذاشتند.
 
🔰در سیستم دانشگاهی، مالیاتی، درآمدها، تسهیلات ، سرمایه گذاری و دیگر امور اقدامات بسیار خوبی در استان صورت گرفته است و در مقایسه با گذشته درجذب اعتبارات و پروژه های عمرانی عملکرد دستگاههای اجرایی کم نظیر بوده است.
 
🔰همراهی و همکاری دستگاه قضا با دولت در استان ایلام بسیار عالی و کم نظیر بوده است و در دفاع از حقوق عامه، حمایت از سرمایه گذاری و تلاش برای فعال نمودن پروژه های عمرانی و کارگاههای تولیدی و همچنین در بحث بیماری کرونا همراهی بسیار خوبی داشته اند.
 
🔰در استان وحدت و همدلی کم نظیری با محوریت نماینده محترم ولی فقیه و همکاری مردم و مسیولان مجموعه‌ نهادهای انقلابی و دولتی و غیر دولتی در استان وجود دارد که حاصل آن عملکردنطلوب استان در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی است.

🔰در مسئله سیل اقدامات بی نظیری در استان و با همراهی و هماهنگی بین مجموعه ی نظام در استان انجام شد و بالغ بر ۸۴۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شد.

🔰 در اربعین 98 حماسه به یاد ماندنی با میزبانی از بیش از 4 میلیون و 700 هزار زائر از خود به جای گذاشتیم.
 
🔰سازمان برنامه و بودجه نیز برای جذب اعتبارات ، تدوین سند آمایش ، در بحث بودجه اقدامات بسیار خوبی انجام داده است. ما جزو 10 استانی هستیم که سند آمایش استانی را تدوین نموده و در مرحله ی تصویب ملی قرار داریم.
 
🔰در شرایط تحریمی و کرونایی همه بایست به هم کمک کنیم.
 
🔰آمریکایی ها حتی در زمان کرونا هم ظالمانه ترین تحریم ها حتی در حوزه بهداشت و درمان را اعمال کردند.

🔰شهادت سردار سلیمانی اثر پیروزی ایران بر آمریکا بود.

🔰 سردار سلیمانی سردار صلح و امنیت در جهان بود که به دست شقی ترین جنایتکاران ترور شد و به شهادت رسید.
 
🔰کسانی که وضعیت دولت را تحلیل می کنند شرایط و محدودیت ها را نیز درک کنند.

 🔰 به عنوان خادم مردم از همه ی شما تشکر می کنم، از همه ی دستگاهها و مدیران که در طول یک سال گذشته تلاش کردند و سنگ تمام گذاشتند که کار همه آنها قابل تقدیر و تشکر است.
 
🔰دستگاههای حاکمیتی ما، و دستگاه هایی که خارج از دولت و این جشنواره فعالیت می کنند بسیار عالی عمل کردند و باید از آنها نیز تجلیل شود.
 
🔰شاید دستگاههای بسیاری اقدامات بسیار شاخصی در استان داشتند ولی شاید چون مستندات کافی ارائه نداده اند امروز اسم انها نیست.
 
🔰باید در این یک سال آخر دولت اقدامات ما باقیات و صالحات باشد و بیلان کاری شفاف، ارزشمند و قابل سنجشی داشته باشیم.

🔰مدیران با قدرت کار کنند، حتی اگر یک روز کاری باقی مانده باشد بایست کار خود را قوی انجام دهید و پست خود را به فرد جدید دهیم و همه ی ما باید تابع قانون، رأی مردم و خداوند متعال باشیم.

⭕️ در پایان این نشست از مدیران برتر در حوزه های مختلف تجلیل بعمل امد

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است