استانداری ایلام

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

برگزاری پرشور مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) با رعایت دستورالعمل بهداشتی، آزمونی برای همه ما است/ برگزاری موفق آزمون های سراسری، در سایه تلاش و مشارکت گسترده و هماهنگ مردم و مسوولان

برگزاری پرشور مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) با رعایت دستورالعمل بهداشتی، آزمونی برای همه ما است/ برگزاری موفق آزمون های سراسری، در سایه تلاش و مشارکت گسترده و هماهنگ مردم و مسوولان

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:
 برگزاری پرشور مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) با رعایت دستورالعمل بهداشتی، آزمونی برای همه ما است/ برگزاری موفق آزمون های سراسری، در سایه تلاش و مشارکت گسترده و هماهنگ مردم و مسوولان محقق شد/ موج سوم کرونا دست خودمان و در گرو میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی است/ تاکید بر اهمیت دولت الکترونیک و سلامت الکترونیک/ دستور به وزیر ارتباطات برای ارائه پهنای باند و تقویت امکانات ارتباطاتی در سراسر کشور در ایام محرم

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام صبح امروز شنبه ۱ شهریور ماه نشست ستاد ملی کرونا به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی و با حضور استانداران سراسر کشور بصورت ویدئوکنفراس برگزار شد.

در این نشست ویدئوکنفراس که قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز حضور داشتند، رئیس جمهور نمودار آرامش بخش کاهش بیماری کرونا در برخی استانها را بیانگر کار و تلاش بزرگ کادر درمانی، مسوولان بهداشتی و همراهی مردم در رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی دانست و تاکید کرد که برگزاری پرشور مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) با رعایت دستورالعمل بهداشتی، آزمونی برای همه ما است که باید در آن موفق شویم.

در ادامه به خلاصه ای از آنچه که دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران در نشست ستاد ملی کرونا گفت، اشاره می گردد:

● برای کشف واکسن کرونا، در عرصه جهانی تلاش های گسترده ای در حال انجام است اما هنوز واکسن موثر و بی خطر در دسترس نیست.

● باید خود را به سبک زندگی جدید عادت بدهیم و همچنان برای ماهها فاصله گذاری و دستورالعمل های بهداشتی مراعات شود.

●ادارات و اصناف باید همچنان به طور دقیق دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

● پرونده سلامت الکترونیک پیشرفت های خوبی کرده است اما وزارتخانه های ارتباطات و بهداشت، سریعتر این روند را به پایان برسانند تا نسخه الکترونیکی پیچیده شود.

● نقش رسانه ملی و فضای مجازی برای آوردن عزاداری محرم امسال به خانه های مردم مهم و حائز اهمیت است. 

● کادر درمانی و بویژه پزشکان به عنوان مدافعان سلامت، طی شش ماه گذشته در خط مقدم مقابله با کرونا، با تلاش عاشقانه برای حفظ سلامتی مردم، کار بزرگی انجام داده اند و ما در برابر تلاش این عزیزان و همچنین خانواده مدافعان سلامت تواضع می کنیم.

● مردم توجه داشته باشند که هنوز بخش عمده ای از ابعاد این بیماری ناشناخته است. در شش ماه گذشته داروها و تحقیقات زیادی در کشورهای مختلف بر روی این ویروس انجام شده اما هنوز هم حرفهای متضادی در رابطه با آن گفته می شود و هر مقدار که پیش می‌رویم ضمن روشن شدن برخی ابعاد اما همچنان برخی از ابعاد آن تاریک است.

● برخی سوال می‌کنند که آیا موج سوم کرونا نیز وجود خواهد داشت؟ بی‌تردید در این رابطه خودِ ما هستیم که در تشکیل موج سوم نقش داریم و چنانچه دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود قطعا موج سوم را نیز خواهیم داشت، بنابراین بسیار مهم است که همه موارد بهداشتی را مراعات کنیم.

● چگونگی برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان در شرایط کنونی یک آزمون بسیار بزرگی است. عاشورا همه زندگی ما است و باید به فرهنگ عاشورا احترام بگذاریم چرا که امروز همه فرهنگ و احیای دین را از امام حسین(ع) داریم.

● باید در همه مراسم‌ عزا دستورالعمل‌های بهداشتی را مراعات کنیم و مهم این است که ماه محرم پرشوری را پشت سر بگذاریم و پس از دو سه هفته از روز عاشورا در هیچ نقطه‌ای از کشور شاهد پیک جدید بیماری نباشیم و این یک افتخار خواهد بود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است